Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

W203 c270cdi højt diesel forbrug.

Emne i 'Øvrige serier' startet af clubman, 7 November 2012.

  1. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har for et par måneder siden købt mig en c270cdi og er virkelig glad for den MEN køre kun 13-14km/l. Mit Info display siger jeg køre 16-18km/l og når jeg læser forskellige steder på nettet skriver folk osse de køre en 16-18km/l. Har fået renset manifol på den og tjekket trykrør for utætheder. Er der nogen der har et bud på hvorfor jeg ikke køre længer? Det er ikke min kørestil den er gal med. Har aldrig haft problemer med at få mine biler til at køre mange km/l.
     
  2. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Har du sikret dig der ikke er en bremse der hænger lidt?, for lavt dæktryk?, hvis der ikke er kan det måske være dine dyser er slidte eller turboen er træt, Vores E220Cdi kan kører normalt 17,5km/l når man regner efter, og der siger info display vi kører omkring 5,2l pr 100km, bilen fik skiftet dyser, og turbo lige inden vi overtog den.
    Men jeg tror så os mange af dem der siger deres biler kører 16-18km/l det er ud fra bilens computer, mange regner ikke efter.
     
  3. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det kommer jo også an på hvad for en slags kørsel vi snakker om. Er det bykørsel, landevej eller motorvej ?
    Landevej er imo den form for kørsel hvor man opnår bedst km/l, motorvej burde også være rimeligt hvis du holder den under 3000 rpm ved march hastighed, og bykørsel med mange gearskift giver sig selv at her bruger bilen forholdsvist meget søvs :D
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ikke unormalt at EGR ventilen hænger.. Det går makant ud over brændstofforbruget hvis den ikke åbner og lukker på de rigtige tidspunkter :wink:
     
  5. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Dæktryk bremser og sån nogle ting er iorden. Køre motorvej og køre ca 120km/t 200km om dagen.

    Rensede egr og manifold for små 5000 km siden (var virkelig tilsodet) men allerede efter ca 1000km havde jeg det skilt ad igen for at se hvordan min egr så ud og den var rimelig meget sodet til igen. Kunne det tyde lidt på defekt egr?
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du kan desværre ikke undgå sod i manifolden.. Det er en kombi at oliedampe fra ventildækslet også sod fra udstødningen.. Det sviner lidt :x

    Men bare at ventilen arbejder som den skal, så er det også fint nok.. Den skal være åben ved delgas og lukket ved tomgang og fuldgas.
     
  7. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ved godt der altid vil være lidt sod i manifoldet og omkring egr men det var rimelig meget syntes jeg. Der var da nok til at jeg kunne krasse det af med en skrugetrækker. Men må lige få skilt det ad og kigge på det igen. Hvordan tjekker jeg om den virker som den skal?
     
  8. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Har lidt samme problem med min W211 220 CDi'er.
    Min fart identiske bil, kører noget længere pr. l end min.

    Det kunne måske være EGR, er det dyrt at skifte?
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg mener at EGR ventilen ligger på ca 1.800 ,-
     
  10. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    OK, man må hellere kigge lidt ned i indsugningen.

    Er der nogen som ved om der sidder en pakning (som går istykker) på EGR'en på en 211'er, eller kan man bare tage den ud og kigge?

    Så på YouTube man kan få noget som man sprøjter på og renser med, nogen med erfaring.
    Der findes også noget indsugnings rense spray fra BellAdd, som vist bare skal ind i indsugningen med varm motor og lidt omdrejninger. Ved man skal passe på luftmassemåleren!

    Tænkte ovenstående, kombineret med indsprøjtningsrens måske ville gøre underværker (Medmindre selvfølgelig EGR er i stykker).

    Nogen med erfaring.

    Har brugt begge dele på W124'er uden problemer.
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kan anbefale producter fra belladd 8)
     

Del denne side