Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

w140 420se gearvælger s/e

Emne i 'Øvrige serier' startet af anirak, 27 Oktober 2012.

  1. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvad nøjagtigt gør de to positioner i omskifteren til gearstangen s-e på min w140 420se jeg kan ikke rigtig finde materiale om dette :D :D :D :D :D
     
  2. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    .. Så følger du ikke specielt meget med her på forummet.. :lol:

    E = Economy

    S = Standart

    :cool: - Det er slet ikke særlig spændende med de indstillinger ;)
     
  3. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ja ja ja det har jeg set men hvad gør de rent faktisk
     
  4. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Der er ikke særligt meget forskel på de to indstillinger, ikke på min 300E-24 ihvertfald...
    i "S" trækker den lidt længere ud i gearene når den får noget pedal - i dagligdags kørselsmønster, for mit vedkommende næsten "morfar-stil", er der ingen mærkbar forskel på dem.

    Ved en halvhurtig overhaling er den lidt hurtigere til at lave kickdown i "S" - altså ved lavere hastighed end i "E" hvor den næsten skal have fuld pedal for at skifte ned.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Forskællen komemr meget an på hvordan bilen køres.

    men det er jo klart at hvis man i forvejen har en morfar kørestil, så kan gearkassen jo ikke blive mere økonomisk eller skifte anderledes.

    Men hvis man vil se den store forskæl, så er det med fuld pedal UDEN at røre kickdown pedalen.

    Så vil man opdage at man nu kan gøre brug af bilens bundtræk da bilen nu kun køre gearene halvt ud i stedet for næsten helt ud ;)

    det giver en mere behagelig kvik kørsel uden at bilen føles overhidsig samtdig med det giver en mere økonomisk kørsel.
    men køre man så roligt man kan i forvejen, så er der ingen forskæl fordi det kræver man køre i et område og på en måde så der er mulighed for at skabe en forskæl i gearskiftene, hvilket der jo ikke er når den i forvejen køres stilel og roligt hvor den så alligevel skal skifte så tidligt op i gear som muligt.
    Det giver jo ingen mening at skifte senere op ved rolig kørsel når gas pedalen siger man tager det stille og roligt. :D
     
  7. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Åårrhh slap af :p

    Knap nok har du købt din W140, og så kommer du rendende med spørgsmål :cry:

    Bare rolig, det er gas. Fedt at se en vogn slået op herinde finde en ny ejer. Tillykke med den.
    Jeg syntes også en W140 er en kongevogn 8)
     
  8. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    nå tak min ven ja lækkert med v8 må jeg sige, og utroligt så kultiveret den er, vi må så se om jeg kan hive 10000 ud af den gamle , den er jo underligt nok vejet ind til under 1500 kg så den er (billig) i vægtafgift hmmmm
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    under 1500 Kg. for en W140 :rofl: og så med V8eren :rofl:

    ikke engang den mindste model 280SE vejer så lidt :D (1890 Kg)

    en 400SE/S420 vejer 1990 Kg. standart :D

    Blot en sjov sammenligning så vejer W140 S600 Pullman som pansret udgave 4400 Kg. i egenvægt :eek:
    Så der har V12eren sgu da noget at se til :D
     
  10. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,255
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hehe ja det bliver lavet nogle numre derude :mrgreen:
    Min gamle W126 var angivet til 1300kg på reg. attesten :gasp: Så den var dejlig billig i vægtafgift 8)
     
  11. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    nej den der kommer til salg er min gamle bil en 300 t turbo og den er vejet under 1500 kg
     
  12. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Hvornår kommer den til salg?
     
  13. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ikke før januar da kvinden skal bruge den til den nye kia i pink kommer hjem hehehe
     
  14. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Ok... Du fik måske samme tanke som mig. at hvis de "rødhætter" i regeringen skal have ½ million i vægtafgift, så hellere fyre pengene af i V8er og have det lidt sjovere?? :D Tillykke med bilen, og vend lige tilbage med en tråd når du har et forbrug contra den gamle turbodiesel, det skulle undre mig om det er ret mange kroner dyre :shock: Man kan købe meget ekstra benzin for vægtafgiften...
     
  15. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Mener faktisk ikke det er muligt at aflæse eller beregne forbrug på en V8'er... :whistle:


    Bendix
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Har altid kørt Benziner.

    Min brændstof regning denne måned 9200 Kr.
    Det er dyrt at fyre med mahogani, men det fandme hyggeligt :D
     
  17. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Brabus: Åh det var da en slat... Men du får vel om kobberplade ved olieselskabet "Månedens kunde" :lol:

    Mht at måle forbrug, kan jeg citere følgende fra en gammel taxavognmand fra dengang det hele var lige meget..

    Han havde fået en ny Ford Granada V6 til Taxa, og blev adspurgt hvad går den på literen, hvorpå han retter lidt på piben og siger: "Jeg fylder den op når tanken er tom" :D
     
  18. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    og det er stort set hvad jeg har tænkt mig og gøre ! (fylde den når den er tom) dog kan man jo lige kikke sig om efter det billigste tilbud
    nu har jeg de sidste 20 år ikke haft arbejdskørsel da jeg boede nærmest på mit arbejde , men efter 15 år i min stadig nuværende bolig var det ud med 3 måneders varsel!!!! alligevel har jeg formået og køre ca 15000 om året !! ja utroligt men sandt , nu skal jeg så efter 1 december køre 12 km frem og tilbage på arb og kan ikke lige overskue forbruget hehe men vi må se, jeg regner i øvrigt dette forum som noget jeg stadig kan deltage i selvom jeg sælger min w124 da det mere er et venneforum for mig , og i øvrigt utroligt interesant,
    i øvrigt er w140 temmelig beslægtet såå vi ses til stadighed :D :D :D :D :D
     
  19. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Okay.. Du må lige sige til når tiden kommer..
     
  20. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    håber da at deltage næste år på fyn og regner sandelig også med at kikke forbi roskilde om torsdagen når det passer
     

Del denne side