Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Mærkelig problem med ufrivillig sænk :)

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af monzta, 9 November 2012.

  1. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvis de er presset helt sammen som du siger ! så er de helt sikkert ikke stærke nok i fjederen
    Du må undskylde men jeg synes godt nok det er noget skrækkeligt noget og skifte fjedre foran (uden orig. fjederpresser) vel og mærke, ved self ikke om du har sånogle men du går jo ikke ind for originalt hehe så en gang mere må da være nok at skifte fjedre ik :D :D :D
     
  2. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har en god ven med de rigtige fjederpresser så fjederskift er overstået på 15 minutter :) Så det er ikke dét der er træls. Skifter dem også gerne en ekstra gang for at få den billige pris.

    Om de er FOR billige kan man jo så diskutere. De er TÜV godkendte, E mærkede osv alt som de skal være så selvfølgelig skal de fungere som de skal det er klart. Nu hvor jeg har målt tykkelsen på vindingerne i forhold til det jeg bestilte kan jeg så også se at jeg faktisk HAR fået de forkerte. Dem jeg har på nu er 12,7mm og dem jeg bestilte skulle være 14,5mm i tykkelsen (svarer til gr4). Det lyder ikke af meget, men det giver en MEGET stivere fjeder. De hårdeste fjedre, dem som Gørløse kalder Gr5 fjedre er lige hakket over endnu på 14,8mm.

    Så nej jeg tror egentlig ikke de har været FOR billige, men det er sgitte nemt når man så får fjedre til en 200D´er :lol:
     
  3. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Lige en endelig update.

    ATP Autoteile har beklaget meget at de har sendt mig de forkerte fjedre. Dem de har sendt er til en alm w124 og altså ikke stationcar, ligesom de ej heller er beregnet til montage på 6 cylindrede mercedeser :)

    Så de sender mig et nyt sæt uden beregning. Jeg tilbød dem at sende de gamle fjedre retur men det mente de ikke var nødvendigt. Så har snart nye forfjedre til en alm 124 230 eller lign til salg :)

    Set dét er god service :)
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Arh. Ruben. det er totalt blingbling cool :cool: at sænke sin bil :lol: Gem dem. det kunne jo være du vil style din slæde som denne
     

    Attached Files:

  5. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja de ser fede ud :D

    Men mange af dem er faktisk ikke sænkede, eks. den der W116er med 6.9er motor er født med luft undervogn
    Det samme med den gamle 109er de har som regel også luftundervogn og hvis de står og taber luften, så går de bare helt ned på maven.

    Ved at ude hos Kurt Nielsen i hedehusende som bla. har en lille frede M100 og et par 109ere osv. med 6.9erne og en enkelt af dem med den store cabriolet landulet mener jeg den heder.
    Dem bliver han nød til at starte op en gang imellem for ellers går de i bund og nogle af dem mener jeg han sagde at så skader det bilen fordi den ikke bare har 100% friløb hvis den går i bund eftersom de INGEN fjedre har :yes:
    eks. W116 6.9eren har ingen fjedre, det er ren luft og forskydnings undervogn 8)
     
  7. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    De er hammerfede bortset fra det. Men nej tror jeg er for gammel til det med 120mm sænk :lol: Skal jo have nyrebælte på for ikke at få tarmslyng og hæmorider i at køre i sådan noget :)

    Men jo lad os da bare få nogle low and slow stjerner på skærmen :)

    [​IMG]
     

Del denne side