Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

OVP!!

Emne i 'El-system' startet af Kasse, 7 November 2012.

  1. Kasse

    Kasse New Member

    Joined:
    20 August 2010
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    290000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej,
    Håber at der er en ekspert herinde, der kan hjælpe mig for jeg er ved at blive gråhåret over mit OVP relæ!
    Min ABS lyste for nogen tid siden jævnligt, samtidig med at min omdrejningstæller ikke virkede. Kunne forstå at det nok var OVP relæet der skulle skiftes. Det var nemlig det gamle med kun en sikring. Bestilte så et nyt hos Gørløse med rød top og 2 sikringer i original kvalitet, det de kalder OSP ( original spare part ).
    Det løste alle mine problemer og væk var lyset i min ABS osv. Nu her efter et par måneder hvor det har kørt upåklageligt, er ABS ligepludselig begyndt at lyse igen, og omdrejningstælleren er igen stået af!
    Kan det være en af de 2 sikringer i toppen af relæet, som er gået? Har også tænkt den tanke, at det måske skulle have været et 100% originalt relæ fra Mercedes jeg satte i. Har det noget at sige?
    Håber at der er en venlig sjæl, som kan hjælpe...
    På forhånd tak.
    Mvh. Lasse
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    såen noget køber jeg KUN originalt..

    mvh Michael.
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    tjek sikringerne, hjælper det ikke og er symptomerne helt de samme, ville jeg tro det var relæet igen.
     
  4. Kasse

    Kasse New Member

    Joined:
    20 August 2010
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    290000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    det vil jeg gøre... det er bare mærkeligt, hvis det er relæet der skal skiftes igen. Har kun kørt med det nye i 2 måneder ca...
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er noget der tit bliver snakket om her inde.. Køb et org relæ fra MB og problem løst..

    Gørløse har mange fine dele, men lige med de OVP relæer, har de ikke været heldige :(
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Deres OSP relæer kommer ellers vel fra helt samme producent (Siemens) og fabrik som den Mercedes sælger. :|
    Så med mindre der har været 2 sortering i sådan nogle (hvilket der ikke findes) så er det 100% det samme relæ man får hos Gørløse som hos Mercedes går jeg ud fra.
    Men hvis man vælger MSPQ så får man alt mellem himmel og jord.

    Problemet er ofte at soklerne heller ikke har det for godt fordi der er masser af ir og dårlig kontakt deraf.
    Sikringerne kan springe af 2 årsager.
    enten ved spændinger på over 22 Volt hvilket ikke forkommer ret hyppigt. og så af kortslutning.

    Så tjek sikring, sokel og stik forbindelse inden du køber dig fattig i relæer. 8)
    Det kan meget tit give bonus at få renset soklen hvis den er iret.
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg har ikke lige undersøgt leverandør på dem, Kan bare se at dem fra Gørløse og MB ikke er ens + at det fra MB er der aldrig kvaler med
     
  8. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    er enig med Jakob's ord..!!

    Michael.
     
  9. Kasse

    Kasse New Member

    Joined:
    20 August 2010
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    290000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Takker for svarene... kan se at der er lidt delte meninger, om hvorvidt Gørløses relæer er de samme som MBs. Tror jeg prøver at købe et originalt fra MB og ser hvad der sker. Hvis jeg skal rense soklen, hvad er så det bedste at rengøre den med, og hvordan gør man det lige mest effektivt? Der er jo ikke for meget plads at arbejde på...
    Er meget nybegynder med alt det her, så beklager dumme spørgsmål :-?
     
  10. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Jeg kan kun tilslutte mig de andre.

    Købte et relæ ved Gørløse men nej.
    Fik så et org. fra MB og det virker.

    Men du kan da få mit fra Gørløse og se om der er samme fejl.
     
  11. Kasse

    Kasse New Member

    Joined:
    20 August 2010
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    290000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Jandk,
    Hvilke problemer oplevede du med dit relæ fra Gørløse, og hvor længe kørte du med det inden du skiftede til originalt fra MB?
     
  12. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Min ASD lyste og hvis den ikke gjorde det lyste ABS,en.

    Disse fejl forsvandt uden at der blev lavet andet end et nyt relæ. " org. "
     
  13. stero

    stero Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    214000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg købte et nyt OVP, da motoren svingende i omdrejningerne ved tomgang, og efter montering af ny fra Gørløse sket flg.
    ABS lampen lyste konstant - omdrejningerne ved tomgang kunne ikke komme under 1200.
    Efter råd her på tråden fra JTC, røg det nye OVP over højre skulder, og nyt fra MB blev monteret og alt fungerer perfekt.
     
  14. Kasse

    Kasse New Member

    Joined:
    20 August 2010
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    290000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg skal vist have fat i et originalt fra MB kan jeg forstå... håber så at det løser problemet :?
    Mvh. Lasse
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Skal også siges at jeg ingen erfaring har med gørløses relæer, jeg har selv købt mit hos Mercedes.
    Men Gørløse siger jo selv at deres OSP er mercedes reservedele bare uden deres mercedes nummer printet i.
    Så det var derfor jeg antog at så måtte det komme fra samme fabrik osv.
    Men dem af jer som har købt hos gørløse, er i sikre på i ikke bare har valgt den billige løsning i stedet for OSP kvalitetten? jeg kan se at de nu også har fjernet modellen MSPQ modellen, som nok var for billig måske :|

    Men som sagt jeg har aldrig selv haft købt et OVP relæ hos Gørløse så gætter kun her.

    Men klart med vores rabat aftale hos Mercedes, så køb det der, så du sikker 8)
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    rens af soklen skal du som du er inde på først skabe dig plads.
    Fjern batteriet og så kan du faktisk skrue soklen af holderen, så du nemmere kan arbejde med den, hvis den er meget irret.
    Jeg plejer at bruge noget kontakt rens, men sprit kan også bruges.
    Hvis det er rigtig meget, så har jeg før brugt en tynd skruetrækker til at kradse det af med, eller en lille rundfil der passer ned i hullerne.
     
  17. stero

    stero Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    214000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg undrede mig da jeg havde mit OVP vrøvl, og nævnte det også her på tråden, at det defekte fra Gørløse havde påskriften "Trucktec Germany", og det fra MB havde påskriften "made in Hungary", det giver ikke mening, men skí med det bare det virker, og det gør det.
     
  18. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hvis det nu er relæet der er stået af, så husk: at der er 6 måneders garanti, i henhold til dansk købelov, ligegyldigt hvad sælger end måtte have af indvendinger, for at slippe... også på sliddele !

    Bedste hilsner fra

    CABRIO
     
  19. Kasse

    Kasse New Member

    Joined:
    20 August 2010
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    290000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Takker for alle jeres gode kommentarer 8)
    Mit relæ fra Gørløse er også af typen "Trucktec Germany", og det er tilsyneladende noget værre lort! Har lige været ude at køre lidt, og tænk sig nu virker lyset i instrumentbordet heller ikke, så det relæ er vist rigtigt kommet i drillehumør! Synes det er misvisende, at Gørløse skriver at relæet er i original kvalitet, når det ikke er en skid værd.
    Har iøvrigt haft det ude i dag for at tjekke soklen for ir osv, men der var ikke noget ir eller andet så soklen er tilsyneladende fin. Så det må være relæet der ikke kunne holde mere end 2 måneder, flot!!
    Anyway, jeg må til Mercedes på mandag og købe mig et originalt relæ... det må da virke :-(
    Mvh.
    Lasse
     
  20. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jeg har kun oplevet et par reklamationer på Trucktec's relæer, men vil da nu tage et kig på det på Mandag.

    Siemens sælger desværre ikke ud af bagdøren mere, kun direkte til Mercedes, det er derfor vi har skiftet til Trucktec som nu ellers er en anerkendt tysk Mercedesdele producent.

    Jeg vender tilbage med yderligere info, alle som har haft problemer med deres relæer købt inden for de sidste par måneder, bedes kontakte mig på no@autoimport.dk

    på forhånd tak,
     

Del denne side