Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

uheld

Emne i 'Dieselmotorer' startet af hoier, 5 November 2012.

  1. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så skete det.

    Imorges kørte jeg på arbejde. Kommer ud på landevejen. Ud fra venste kommer en meget stor fugl bragene. Jeg kan ikke undvige... Bang siger det i højre side fra fronten.

    Jeg holder inde.. Og kan se at lygtehuset og kofangeren er smadret.. Nhåå men jeg tuller på arbejder. Rystet over uheldet.. Sidder jeg og tænker godt der ikke sketet mere.

    På vej hjem fra arbejde.. Tager jeg den med ro. For jeg er noget nervøs.. Pludselig begynder olielampen at lyse.. Jeg holder inde.. Men der er massere af olie på. Men der er ingen varme på... Hnmmm.. Jeg triller hjem. jeg ligger mærke til at olietrykket ikke ligger på 3.. Da jeg holder ved 500 kr. Broen er trykket nede på 1ved tomgang.. Jeg bliver nu nervøs.. Bilen kører videre.. Og da jeg når hjem.. Skal jeg bakke ind.. Bilen lugter af brændt olie tror jeg. Og bum.. Bilen går ud.. Jeg kan ikke starte den igen.. Så fik sat den i drive.. Og rullet den ned til en pbås.. Så hvad tror I der er sket?
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvis det bare er en fugl, så tror jeg nemt det kan laves, uden at have set et billede, så kan det være noget vakum som er røget, har du tjekket olie pinden, der skal jo helst være lidt olie på motoren :)
    Men når det så er sagt så er det ikke ligefrem en motor som er nem at slå ihjel, så op på hesten :) det er nok bare en mindre fejl :)

     
  3. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    det var nemlig masser af olie på pinden.. :-(

    jeg uploader billedet af skaden nu
     

    Attached Files:

  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg ved at tændingslås osv. på de modeller åbner og lukker med vakum, ok den har fået en på lampen, tjek evt. stelforbindelse under lygte, og vakum bag på lygte, det er lige de ting som jeg kan vurdere er berørt af skaden :)...
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Stoppede motoren bare pludseligt?
    Er der strøm på bilen?, jeg tænker generator problem.. Det ville også forklare det ændret olietryk
     
  6. MBrookie

    MBrookie New Member

    Joined:
    1 August 2012
    Indlæg:
    99
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    365000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Øv.. trist syn :-(
    Men ja.. trods alt godt der ikke skete dig noget.. Bilen kan altid laves..

    Jeg er lidt nysgerrig på det i skriver om Vakkum bag på lygte????
    Hvad laver vakkum der?
     
  7. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Lygtejustering 8)
     
  8. MBrookie

    MBrookie New Member

    Joined:
    1 August 2012
    Indlæg:
    99
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    365000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0

    Selvfølgelig.. Dumme mig :-D
     
  9. Mussemand

    Mussemand New Member

    Joined:
    10 Marts 2012
    Indlæg:
    120
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi a6 v6 2,8
    Km:
    300000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    mercedes w124 2,3
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Det er da hvad man kalder en seriøs fugl :O havde aldrig troen et fugl kunne forvolde så stor skade! var det en emu?
    ære være dens minde, og held og lykke med bilen :)
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Har den fyr :?:
    Det plejer vist at side lige nede under lygten, det kunne måske være beskadiget på en måde så du har mistet varmen.
    Har du tjekket kølervæske stand, selvom den har en advarselslampe kan den jo være defekt, men måske temperaturen har været varm :|

    Det med generatoren er måske også derfor den ikke vil starte.
    Hvordan gør den når den ikke vil starte.
    Vilden ikke tørne eller bare ikke starte. :|
     
  11. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Altså den begyndte at lugte af brændt olie.. Men den gik bare ud, da jeg slog bilen i bak.. Der var strøm på.. Motoren roterede.. men ville ikke starte :-(
     
  12. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen..

    Den har ikke fyr..

    Og ja Det var lidt af en fugl, der valgte at lave suicide by MB
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    hvis ikke den har fyr, kan den tænkes at have en ekstra oliekøler til automatgearkassen samme sted.
    Hvis der er gået hul på den måske kan den vel lugte af brændt olie.

    Jeg er ikke diesel motor ekspert, men ved at vakum kun bevirker at bilen ikke kan slukkes hvis slangen hives af til lygte justeringen og ikke at den ikke vil starte.

    Så jeg tror også du skal ned under for at se skadernes omfang og indvirken dér.

    Jacob mener din generator kan påvirke olietrykket, den sammenhæng ser jeg ikke lige, men igen, jeg er ikke diesel ekspert, så det kunne da være interesandt at høre hvordan det skulle indvirke på motorolie trykket hvis den har taget skade og du ikke har start problemer pga. manglende ladning. :|

    Du har tjekket luftfilter kassen og filteret, at resterne af fuglen ikke sider der og blokere for luften og dermed ikke vil starte ik :lol:
     
  14. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det bliver lidt af et weekend projekt..

    Jeg trykket oliepinden, og der var massere af olie på.. Men lampen lyste.. Det er det som jeg bliver bekymret over
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    oliestands lampen er ikke bare en on/off sensor.
    Den skal faktisk være aktiveret i mere end 60 sek. før den tænder lampen og olien skal være over 60 grader før den aktiveres til at måle oliestanden osv.
    måske du skal tjekke stikket ikke også er rykket af :|
    Det er desværre også hyppigt set at de Uorg. sensore ikke virker ret lang tid, jeg ved ikke om de er konstrueret på samme måde som Mercedes sensoren, men det er et kendt problem at de tænder kort og slukker igen.
    Dette kan dog både være et instrument problem da processoren ligger deri, men også et sensor problem.
     
  16. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Et lille input.. som jeg ikke har tænkt over før nu.. Men da jeg var ved at være hjemme igår, lyste den olielampen, så jeg stoppede og tjekkede oliepinden.. Den var ok.. Men men jeg husker nu, at jeg mærkede på kølerslangerne, da jeg ikke kunne forstå at der ikke var varme på.. og de var kolde.. og jeg har kørt i en time på det tidspunkt.. burde de ikke være varme?
     
  17. pchristian

    pchristian Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    københavn nv
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    426000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej er der noget vand på køler systemet
    hvis der ikke er stopper motoren på et tidspunkt
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kølerslangen fra topstykket og hen til køleren burde være varm.
    Men hvis kølervæske standen er for lav, så burde lampen lyse, hvis den virker ja ;)
     
  19. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det med generatoren, er at hvis den ikke lader og spændingen falder.. Så begynder instrumenter og andet elektronik at opføre sig mærkeligt..

    Men hvis den tørner når du prøver at starte, så er der strøm på = generator virker.

    Som der også nævnes, så tjek standen på kølervæsken..
    Hvis du har kørt med den uden kølervæske i længere tid, kan det få rimelige avorlige følger :?

    Tjek også om der kommer brændstof til motoren..
     
  20. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så fik jeg kigget på bil idag, da jeg alligevel er hjemme.. Bilen startede.. Men der var ingen vand på.. Jeg fik lige fyldt en masse vand på.. og det forsvandt.. men ikke ud på jorden.. ikke hvad jeg kan se af.. motoren lød faktisk fin... jeg dog den kører lidt ujævn.. men det gjorde den også inden uheldet.. Der er en smule olie på siden af motorblokken.. men det var der også da jeg købte den.. Så jeg kan ikke se nogle umiddelbar skader..

    Men jeg undere mig.. hvor er vandet blevet af da jeg ramte den UFO?? er der gået hul på køleren? hul på slangen??

    Jeg ved ikke om hvad der er klare indikationer for hvis motoren har lidt skade.. Men kører gøre den da.. så det var da positivt set ud fra hvad der er sket..
     

Del denne side