Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dyser?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af MichaelMerce, 28 Oktober 2012.

  1. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Hej

    Jeg har et lille problem med min bluestar E300 24V Diesel 3/1995. :cry:

    Når jeg køre og den er på vej op i temperatur så kan den nogen gange gå ned på 5 cylindre men kun kortvarigt hvorpå den går på 6 igen. Der er ingen problemer hvis jeg træder gassen ned så kommer den promte det sker kun hvis jeg ligger omkring 2.000 omdr. og køre de 80 km/t altså pænt og stille roligt. Brager jeg til den så er der aldrig problemer.

    Det samme sker hvis jeg går ud og starter den og lader den stå i tomgang og blive varm så går den ned og går på 5 cylindre en 2-3 gange.

    Mit spørgsmål er hvad det kan være? Jeg hælder mest til dyser da det ligner et problem vi havde på Toyota da jeg var der. Problemet er kommet da det begyndte at blive koldt hvor den selvfølgelig kalder på mere diesel :|

    Men hvad koster det at få testet dem eller skiftet dem ud alle sammen :?:

    Håber på nogle diesel kyndige kan hjælpe på dette :mrgreen:
     
  2. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Det skal lige siges at den starter med det samme og på alle propper så ingen problemer der.
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Helt sikkert en deal for dyse guruen Casper :-D
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ja en tur op til Casper, han har styr paa dysser.


    Bendix

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du har tjekket at der ikke er luft i brændstofsystemet. Det er rimmelig klassisk for om606 motorene

    Mens at motoren køre, må der ikke være en eneste luft bobbel i de klare plastik slanger ved rækkepumpen.
     
  6. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Umeldbart synes jeg det ikke men hvordan får jeg det luftet ud i så fald?
     
  7. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Skal lige siges den kun laver det nummer indtil man har kørt 10-15 km så gør den det slet ikke mere synes jeg :)
     
  8. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hummm ny brændstof pumpe /eller filter der er stoppet til !!
    min gik ganske vist ikke direkte på 5 cylindre men ville ikke trække når filteret var snavset

    det viste sig dog at det var brændstofpumpen der var slidt efter sølle 700000 km :D :D :D
     
  9. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989

    Michael ,- efter at lige have summet lidt over de efterfølgende indlæg osv...... og tænkt lidt over tidliger problematikker med diesel st.car. - jeg tror det er O-ringene i pumpen ved dyserørafgangen der er trætte,- jeg kender et par eksempler på at en stationcar diesel ikke ville starte hvis den havde holdt noget tid med bagenden lidt nedaf, og problemet blev løst med nye O-ringe og kobber skiver i afgangsrøret. Problemet er at luft trækker ind. Det er et udpræget problem på stationcar efter 500-700.000 km,- da tanken ligger under bagagerummet,- i modsætning til sedan hvor tanken ligger over over bagagerummet og op, og den derved bliver mere følsom overfor utætheder i microskob klassen end sedan'er bliver. - er der fugtigt omkring dyserørerne fra pumpen? ,- så har du løsningen.
     
  10. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Bjarne min har jo kun kørt snart 330.000 men man skal jo aldrig sige aldrig :) nu kigger jeg lige efter imorgen :)
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis der er luft i brændstofsystemet, så er det fordi at den trækker luft ind et sted i brændstofsystemet..
    Det plejer at være O-ringe på de klare brændstofslanger.

    Men ellers som der også nævnes. Så tjek at overfladen på rækkepumpen er tør og der ikke ligger diesel hen over. Det kunne tyde på deffekte oringe og skiver ved rækkepumpens elementer.

    Har du tjekket de 2 ting i gennem og der ikke er luft i brændstofsystemet samt at rækkepumpen er knas tør på overfladen. Så skal du havde målt åbningstrykket på dyserne og de om de er inde for normerne.

    Hvis det, så er det alt sammen noget som jeg har mulighed for på mit værksted.
     
  12. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Hej Michael,

    Jeg tvivler på at det alene er dyserne udfra beskrivelse af symptomerne. Hvis det er dyserne så skyldes problemet sandsynligvis noget andet så bliver værer ved dårlige dyser.

    Men når det er sagt så er det nemt og montere dyserne op i testbænken og måle flow, indsprøjtningstryk, holdetryk, intern lækrate og indsprøjtningsvinkel. Hvis du kommer med dyserne tester jeg der gerne for dig for 0 kr, vi har udstyret på dieselværkstedet alligevel. Testen vil være godt at udføre da den giver meget information til det samlede billede af motoren og derved hjælpe diagnosen hvis dyserne viser tig at være inden for tolerancerne.

    Skal du have nye dyser koster de 300 per prop til om606 motor, men vent til der ligger en test der siger at de gamle er dårlige, at skiftet blindt ændrer det samlede billed og kan gøre slutdiagnosen vanskelig.
     
  13. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Så er der kontrolleret om der er luft og det er rigtigt nok at der er luftbobler i systemet :(

    Rækkepumpen er også en smule utæt ved den ene af afgangene så det er jo nok der hunden ligger begravet :mrgreen:

    Så må vi se om hvornår hr. JTC har tid at kigge på den :p
     

Del denne side