Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

olietryk

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Erik, 20 September 2007.

  1. Erik

    Erik New Member

    Joined:
    5 Juli 2007
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej

    Har et spørgsmål om olietryk på min 300E

    Er der nogen der ved, om det er normalt at olietrykket i tomgang (ca 600 omdr) ligger lige over én på olietryksmanometeret. Motoren har kørt 175.000km.

    Ventilløfterene støjer lige når jeg starter motoren.

    Hilsen

    Erik :(
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Erik !

    Op med humøret. :) dit olietryk lyder helt normalt.
    Der skal bare minimum være en viserbredde.

    Tikken fra ventilløftere er heller ikke nødvendigvis, noget større problem. Når bare det stopper ret hurtigt, efter opstart.
    Du kan muligvis minimere det meget, eller måske endda helt fjerne det, med en god olie. :D
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Erik

    Kan fortælle at bogen siger 0,3 bar for en diesel i tomgang 8)
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hvilken olie kan anbefales til nedbringelse af ventilløfter-støj ved opstart? -Tør man fylde en 0W-40 på? Eller er den hurtigt ædt? :p
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Castrol RS eller TWS, er noget af det bedste du kan få (købe)
     
  6. Claus

    Claus New Member

    Joined:
    23 Oktober 2006
    Indlæg:
    82
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej
    Jeg har rigtig god erfaring med Mobil 1 5-40 jeg har også fået lavere olie forbrug i forhold til den Shel 5-40 olie jeg kørte med før
     
  7. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Bør man vælge en 10W60'er frem for f.eks. en 0W40'er?
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg køre på Castrol Formula RS som den hedder.
    Det er noget af det bedste olie du kan byde motoren.
    Olies specielle egenskaber ved ekstreme høje temperature er nok det som gør at BRABUS har forskrevet jeg kun må bruge denne olie W10/60

    Jeg kan få olien til 350 Kr for en 5 Liters dunk

    Du bør helt klart vælge en W10/60 olie frem for en 0W/40 olie der er alt for tynd til denne motor.
     
  9. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Min 300D glemte alt om ventil klapperi da jeg gik på Mobil1 5-50, og trykket er fint...
     
  10. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Alle tiders! Jeg har nemlig noget Mobil 1 5W50, så jeg tror jeg vil hælde det på næste gang :wink:
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Er der ikke forskæl på de olier som bruges til benzin og diesel motore?
    Det var bare en tanke.
    man ser tit at der gøres meget ud af at foreskrive om olien er til en benzin bil eller diesel bil.
    Lasse jeg tror hvis jeg var dig at jeg ville kontakte nogen som ved mere presist hvad du bør helde på din motor.
    ring evt. til Castrol danmark eller mobil1 danmark.
    Det med at forsøge sig frem kan tit give meget uheldige oplevelser pga man ikke bare kan skifte fra en olie til en anden hvis deres egenskaber ikke er ens eller hvis de modarbejder hinanden.
    Selvom der er tale om et olieskift så hænger meget af den gamle olie og dens olie hinder jo stadig i motoren også selv om man laver 2-3 olie skift (dyrt)
    Det kan lyde dumt, man tænker måske (olie er sku olie og der er kun tykt og tyndt)
    Men der er lidt støre videnskab og kemi i det end som bare, så kontakt et par olie selvskaber og hør på deres ekspertise/forslag.
    De vil selvfølgelig altid anbefale dig deres mærke, men tit har de nogle gode råd om hvad man bør gøre og ikek gøre inden for viskositeter og tolerancer samt olie skift og forbrug, tikkelyde og viskositets ændringer.

    Bare et godt råd.

    MVH
    Brabus
     

Del denne side