Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lyset gået i knapperne

Emne i 'Kabine' startet af Jmoe, 25 Oktober 2012.

  1. Jmoe

    Jmoe New Member

    Joined:
    11 April 2011
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    239000
    Årgang:
    1989
    Skulle lige skifte pære i blæserknappen, så gik lyset i alle knapperne, både blæserhjulet, varmereguleringen og elrudekanpperne! Har prøvet sikringerne, men intet at komme efter der der! HJælp!!!!!!

    Ellers en dejlig bil!

    Jmoe
     
  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    tjek om det store multistik lige bag konsollen ikke er røget af 8) den var løst på min :D
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa,

    Har du prøvet at skrue på din lysdæmper i instrument panelts sorte pind der sider mellem benzinmåler uret og speedometeret ?

    Nogle gange er det blot denne skal skal motioneres.
    Hvis du har fået kortsluttet noget, så plejer sikringen til dette at side BAG på dit kombiinstrument.
    Så skal du afmontere dette og skifte den sikring som sider med samme sokkel som en af instrument pærene men den er bare med RØD fatning i stedet.

    Jeg mener det er denne sikring der går hvis du får lavet en kortslutning af instrumenterings lysene. 8)

    Men hvad er en blæser knap :?: har du fuldautomatisk klima?
    hvis det er modellen med 2 temerpatur indstillings hjul, så heder det en blæser trin omskifteren.
    Og blæser hjulet? det må være luftdyse omskifteren eller symbyl indikator ringen du mener.
    Eller måske luftdyse mængde regulator hjulene, der sider ved hver luftdyse :D
     
  4. bmz

    bmz New Member

    Joined:
    11 August 2010
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211, E280 3.0
    Km:
    170.000
    Årgang:
    2006
    Bil nr. 2:
    SL 500
    Bil nr. 2 Km:
    105000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej,
    Fejlen kan måske også ligge i lodningen som er gået fra i lysdæmperen.
    Har selv haft samme problem; fandt løsningen i et tidligere indlæg. Der stod ganske vist at man skulle svejse!!!
    Pga. varmeudvikling i skydemodstanden ville en alm. lodning ikke kunne holde. Jeg gav dog lodningen en klat araldit, dette holder stadig på 2.år.
    mvh.
    Bengt
     
  5. Jmoe

    Jmoe New Member

    Joined:
    11 April 2011
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    239000
    Årgang:
    1989
    Tusinde tak de herrer! Ja, som 1.års lærling er man jo ikke helt inde i terminologien :-? ! Og som gættet; blæserknappen er lig med blæder trin omskifteren, og blæserhjulet lig med Regulatorhjulet. Forvirret..... vender tilbage med blæserhjul, blæserknapper og w124vind i håret!

    Jmoe
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe super :mrgreen:

    Ang. lodningen på lysdæmperen, så sider den også bag på instrumentet.
    Men den kan sagtens lodes, det har jeg gjort på mange, men der skal varmes godt op, så man får en holdbar lodning.
    Og den skal lodes med gammeldags lodetin som ikke er blyfrit da det holder bedre og til højere temperature.
    Grunden til mange ikek kan lode dem selv, er fordi de enten bruger en hobby lodekolbe fra harraldskræld som absolut ingen ting er værd, man får lavet de værste lodninger som på ingen måde er holdbare.

    til en ordentligt lodning skal der varmes godt op, specielt på store lodninger og printbaner hvor de billige hobby lodekolber simpelthen bare ikke kan varme nok til at få lodetinet til at binde ordentligt.

    Når man så loder, så skal man ikke som mange gds folk gør, lodes så lodetinet er vamt og så drybes på materialet.
    Det man får at så bare en kold lodning.
    Man varmer materialet op og først når man faktisk kan smelte lodetinet på selve print banen eller lodeøen er det godt nok.
    Men mange påførre lodetinet på selve lodekolben som jo altid er varm nok til at smelte lodetinet og på den måde finder man så kun ud af om materialet det skal binde på er varmt nok hvis det sådan flader ud på materialet.
    Det at lode kan virke nemt, man er det bestemt ikke for rigtig mange som ikek har følig med det.

    Men her har du en guide til hvordan du kommer ind bag dit kombiinstrument og får tjekket lodninger og sikring 8)

    :arrow: http://www.peachparts.com/Wikka/W124InstCluster
     

Del denne side