Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Høj tikke lyd fra motor, dårlig trækkraft.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Charli, 20 Oktober 2012.

  1. Charli

    Charli New Member

    Joined:
    20 Oktober 2012
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    0
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej med jer :) Jeg har en 124T - E300 fra 1993 som pludselig under en langtur gik ned i fart, den laver en høj tikke lyd forest omkring cyl. 1 til højre på motoren set forfra, den har heller ikke så god trækkraft efter dette her. Hvad kan der være galt :-(
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Tag ventil dækslet af og chek knasten.
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Helt enige, det lyder meget som en dårlig knast.. Tjek evntuelt om den har for meget bypass...
    Den hurtige måde er at løfte olie dækslet mens motoren køre, det sviner lidt men der burde helst ikke komme noget luft op af det hul.

    Så bag efter, af med ventildækslet
     
  4. pelledot

    pelledot Member

    Joined:
    18 April 2012
    Indlæg:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    0
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej jeg vil også lige komme med et inspark her,har du prøvet at tage fat i tændrørshætten på nr 1-2-3 tændrør,da du siger at det er fra dette område pifteriet kommer fra.Jeg har været ude for at porcelænet omkring midterelektroden revnede og knækkede af så blev tændrøret utæt ,så kompressionen blæste igennem tændrøret med en underlig tikkende og fløjtende lyd når jeg trådte på speederen,men ved konstant fart var det ikke så udtalt,men min mistede også alt trækkraften kunne kun holde den på ca.60km/t

    Mvh Knud
     
  5. Charli

    Charli New Member

    Joined:
    20 Oktober 2012
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    0
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har nu tjekket knasten, den ser ganske intakt ud, og vi har for en sikkerheds skyld givet den nye Bosch tændrør. Jeg fik ikke nævnt, at det er en E36 AMG motor. Tikkerriet er der stadig, kan det være kædestrammer, eller olietryk til denne. Den laver også noget yderst besynderligt ved udstødningsmanifoldet ud for cylinder 6, der strømmer benzin ud lige efter man har startet motoren, og der lygter også af benzin ud af udstødningen :( :?: :?:
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kunne meget vel være en defekt ventil på cyl 6.
    Det ville du kunne se med en kompressions prøve
     
  7. mbglad

    mbglad New Member

    Joined:
    22 Oktober 2012
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    lyder som en defekt ventil....

    og som sagt, få lavet en komp. test




    mvh
     

Del denne side