Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skiver og klodser til en 190'er

Emne i 'Bremser' startet af sualc, 3 Oktober 2012.

  1. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej alle...

    Jeg skal til at skifte bremseskiver og klodser hele vejen rundt på min lille baby-benz.

    Spørgsmålet er så om hvad der er rigtigst at bruge....

    Skal jeg købe originalt hos Mercedes eller kan jeg slippe med det billige hos Gørløse ?

    Eller måske noget helt tredige....

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har altid sværget til ORG. klodser og skiver.
    Men jeg har nu prøvet Gørløses sportskiver af mærket mspq og de udemærket og kan holde til frisk kørsel.
    Men er bremse behovet hverken til campingvogn/trialer eller bkærgkæde kørsel eller man køre moffe tøf tøf altid.
    Så kan du købe stort set lige hvad du løster.
    Det er på grænsen fårene skilles fra bukkene

    Men jeg bruger altid Org. klodser, de støver mindre og holder længerer fordi der er et højere indhold af kevlar i klodsen.
    og derfor koster de også mere. det er i øvrigt af mørket "Jurid" super gode.
     
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Gørløse har også Jurid klodser til 201.
    Deres msqphl skiver klarer fint de krafter en 190'er kan mønstre - så det vil være mit foreslag.
    Altså mhlvq skiver, og Jurid klodser - det virker ok fint :)

    Jeg har dog tidl. prøvet msøq klodserne fra Gørløse, vistnok af mærket silverstar eller silverline eller sådan noget lign. og det var altså noget Kina skrammel, jeg måtte pille ud igen. (de skreg)
     
  4. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    vi bruger som regel ROULUNDS (tror jeg det staves) bremseklodser..
    de piver eller hyler ik.. og de virker.

    de forhandles af merkonomen eller ftz.. bl.a.

    mvh michael.
     
  5. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Som et helt 14 alternativ har ATP autoteile bremser til sådan en til MEGET rimelige penge (350.- kr for skiver og klodser til foran). Har selv komplet bremsesæt (hele vejen rundt) på nede fra dem på min 124 og er helt tilfreds. Dog skal det lige siges at det sorte tapetklister de leverer med i små poser ikke slår rigtig kobberfedt. Så giv dem rigtig kobberfedt fra start så kører det super. Og kæresten HAR været nødt til at bruge de nye bremser for alvor, og de virker fint :D
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Kobberfedt er aggresivt over for gummi, hvilket gør det uegnet som smøremidel til bremseklodser.
    Desuden blev det for mange år siden helt udfaset på autoværksteder, da det er urimeligt giftigt.

    Jeg ville holde mig til den medfølgende bremsepasta ;)
     
  7. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    man KA godt bruge kobberfedt til klodserne.. men KUN helt ude hvor de glider mod caliberen.. IKKE bagpå mod stemplet / gummiet på caliperen.. !!
    vi bruger silicone til klodserne idag.. eller det der "normalt"følger med..

    mvh Michael.
     
  8. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja de var ikke for gode, vi har heldigvis ikke Silverline mere- da det var et restparti vi købte og solgte til nedsat pris.
    De klodser vi har nu i MQSP virker ganske udemærket, og ellers er JURID klodser ret billige :)

    Jep, har også hørt at Roulunds skulle være noget af det bedre der kommer fra Kina. Ved ikke med Mekonomen, men FTZ har det desværre med at tage "original priser" for dem :(
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Skulle ikke forståes sådan at Org. klodser skulle købes hos Mercedes :D jeg plejer nemlig også altid at købe mine Jurid klodser hos Gørløse ;)

    "de krafter en 190er kan mønstre" kan ikke stå alene om behovet for bremse evnen.
    Jeg kan ved en frisk kørsel ud over landevejene, snildt lave røde oplyste skriver selv i en 2.0er :D
    Det kommer i lige så høj grad an på køresesstil og ikke mindst som jeg skrev, om man køre tit med trailer campingvogn eller rundt i bjergpasset sydover osv. og her ville jeg ikke vælge for billige skiver da de ofte bliver hurtigere skæve ved kontinuerligt hårdt brug. om det er hærdningen af dem eller jernet, det ved jeg ikke.
    Men ja Claus han skal bare have til moffe kørsel :D
     
  10. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
  11. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej alle :)

    Tak for jeres input, gode råd, spydige bemærkninger (Mick :slap: )
    og vanvittige forslag (Supercharger 8) )

    Originale skiver, Jurid klodser, clips, følere og et sæt bremsebakker er bestilt til afhentning hos Fætter Gørløse :)

    Tak for hjælpen...

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
  12. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej igen :)

    Så var det så i dag at jeg skulle nusse lidt omkring bremserne på 190'eren.

    Op på den fir' søjlede, af med hjulene..... Hov! Hva fa... De foreste skiver er da ikke magen til dem jeg købte oppe hos Fætter Gørløse :twisted: :twisted:

    Jeg fik normal skiver, eller hvad de nu hedder, og på min lille 1,8 baby-benz sidder der ventileret skiver :eek:

    Afsted til Mercedes i Herlev, kaste sig ind af døren to minutter i lukketid, for at købe nye skiver...

    Så gerne, siger den venlige mercedesmand hvorefter han disker op med to stk "normale" skiver :shock:

    Dem vil jeg sgu ikke ha :cry:

    Stor mystik... Ifølge stelnummer så er min 190'er ikke med ventileret skiver men det sidder der på.

    Er der nogen her der ved hvad jeg nu gør. Der var ikke et læsebart nummer på de gamle skiver men har noteret det nummer der er på kaliberen.

    Og undskyld til Gørløse :-( I blev kaldt alt muligt grimt mens jeg kørte afsted til Mercedes for at hente nye skiver
    :oops:

    Håber at høre fra en herfra...

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
  13. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  14. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Tak for hurtig svar Guldsmed :gr8:

    Men nu er det jo ikke en 2,6 liter jeg har. Men mener du at de skiver passer til min :?:

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
  15. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja det vil jeg mene.

    Din bil må være blevet udstyret med kraftigere bremser, fra en af sine større søskende.
    2,5 turbo D og 2,6 E kører med de ventilerede skiver.
     
  16. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Okay... Takker :)

    Jeg kan se på VIN-decoder at jeg har options 281 - AMG Performance Steering Whell 8)

    så det må Nick (Gørløse) rode med :wink:

    Forsættes....

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
  17. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Godt så...

    Nu er jeg blevet udstyret med er par ventileret skiver fra Zimmermann. Håber at de passer :p

    Og så fik jeg osse lige genopfrisket mit engelske :roll:

    AMG Performance steering wheel betyder IKKE AMG styrende hjul (læs forhjul) :oops:

    :!: Det viser sig at en tidligere ejer har monteret skiver og kaliber fra en 2,3 / 2,6 så derfor problemerne...

    Den er sgu osse vild så'n en 1,8 med AMG Steering Wheel :whistle:

    Tak for hjælpen til alle...

    Med venlig hilsen

    Claus...
     

Del denne side