Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bundparknings Skift ?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af DaGosh, 6 Oktober 2012.

  1. DaGosh

    DaGosh New Member

    Joined:
    25 Marts 2012
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 TD aut.
    Km:
    734000
    Årgang:
    98
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hey Guder.. :)
    Jeg har en W124 2.5 D fra 90"
    Jeg sidder her med et stort problem, jeg skal have skiftet bundpakning på selve bundkaret.
    Men hvordan i hel.... :) for man bundkar helt ned så det er man kan rense af og skifte det hele ?
    Nogen der har en god fidus i ærmet ? Da det er jeg står og har meget olie spild på den. :( Virkelig øv..

    Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, jeg er ret sikker på det er det samme problem på alle motor størrelserne.
    Fordi du har forborgen lige under motoren og bunden går nedad både foran og bed ved forbroen, så er du nød til i følge Mercedes egne anvisninger at hæve motoren i motorrummet, det kan liiiiige lade sig gøre ved jeg.

    Så det er af med motorophængene og foreste plastik omkring blæseren og tjek lige lednings nettet kan følge med op også.
    Samt luftfilter rør og udstødning skal afmonteres Og så hæver du motoren op, rigtig rigtig ikke bare lige nemt nej. :p

    Men det er fremgangsmåden desværre
     
  3. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ja. på min 230 skal motoren løftes... og det mener jeg os den skal på alle de andre..

    du kan løsne motorophænge, løfte motoren forsigtigt, ligge 1 stk træ eller ligne ind mellem ophænget ( 4cm i tykkelse )

    og så kan du lidt forsigtigt vrikke det ud

    dette er dog til benzin. kender intet til diesel om det er samme metode

    de er der nok andre herinde der ved :cool:
     
  4. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ja du er self altid først ude... :twisted:


    der sidder vist også en bøjle som skal afmonteres, det kommer du ikke uden om... :D

    også kaldet krængnings stabilisator :D
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005

    Hehe, hvad regner du med :lol: men ja bøjlen er det vi kalder krængnings stabilisatoren.

    Men ja de kunne sgu godt have tænkt sig lidt bedre om, da de designede det :p
     
  7. DaGosh

    DaGosh New Member

    Joined:
    25 Marts 2012
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 TD aut.
    Km:
    734000
    Årgang:
    98
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg takker mange gange for informationerne.. :)
    Ja så vil jeg påbegynde operation bundkar her på fredag. :)
     
  8. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Hvad mener du dog? Det er OMHYGGELIGT designet så man bliver nødt til at lægge penge på værkstedet i stedet for at gøre det selv! :-D
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej, så havde man nemlig designet det så selv om den skulle på værskted, så var servicen let og uden besvær 8)

    Ting skal være service venlige men samtidig så snedigt fundet på at menig mand ikke kan se hvordan det skal gøres.

    En anden ting er, prøv at forklar en kunde som skal have skiftet en pakning at det tager 5 timers arbejdsløn for at gøre dette... det er derfor i mine øjne netop ikke serligt gennemtænkt for nogen som helst parter :mrgreen:
     

Del denne side