Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Nul Strøm

Emne i 'El-system' startet af hoier, 8 Oktober 2012.

  1. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    I weekenden var jeg en tur i det sønderjyske.. Bilen spandt og kørte uden problemer.. Det var ikke det bedste vejr.. Men nød turen bag rettet.

    Her til morgen kaldte virkeligheden atter engang. Jeg satte mig i bil, og kørte mod københavnstrup. Efter en del km. Nåede jeg til det frygtet køgebugt. Men ingen problemer, jeg kører jo ordenligt, så jeg slapper da bare af med kaffen og nyder solopgangen. Men som solen stod op, og himlen blev rød begyndte lamperne at lyse i bilen.. ASD, ABD, RS ja the lot. Radioen slukker.. Hmmmmmmm???? jeg må heller holde ind.. Jeg har prøvet det har før i mine gamle 300 d. Men kunne det virkerlig være rigtigt.. I forvirringen slukker jeg bilen :eek: Men det var nødvendigt, fordi jeg var bekymret for at den ikke kølede. Men faktum blev, nul power, og dermed et opkald til Autohjælpen.

    Super flink fyr, som kom med powerpacken. Og vupti så startede bilen igen.. Alt virkede normalt, og fløj ned på motorvej igen. Men efter 2 min. lyste alle lamperne igen...

    Så lige nu kigger jeg på en generator.. men jeg har min tvivl.. Kunne det "bare" være batteriet?? jeg dog lidt usikker, da hvis det blot havde være batteriet, så ville det jo lade igen, med mindre at batteriet er kollapset??

    Jeg kan se at det er hyppigt emne.. men jeg er dog i tvivl.. fordi jeg har lige en tur på 125 km. hjem igen.. og jeg har dog MEGET svært ved at skifte en generator på bilen her i valby :D

    Nogen der har nogle gode forslag?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Re: Sv: Nul Strøm

    Det er sikkert generatoren, når den gør det igen, så prøv at slå forsigtigt på generatoren, så kan du måske komme hjem

    //KONGEBILER.
     
  3. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Nul Strøm


    Hmm.. Ja hvorfor ikke.. Jeg tævede starteren på min Chrysler.. også hørte jeg ikke mere.. Men ja hvorfor ikke.. Så må jeg lige hører om der er en kollega med start kabler :-D
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Tyder på nedslidt generatorkul problem. den ene kul lige akkurat ikke berører kommutatoren.
    Bestil en ny kulholdermodul hos Gørløse gutterne :D
     
  5. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jamen jeg prøver nyt kul så.. Det har jeg selv prøvet før at skifte.. Dog ligger der en turbo i vejen denne gang
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er nøjagtig de symtomer på en generator som ikke lader.

    Langsomt går mere og mere ud og lamperne begynder at lyse.
    Og så drænes batteriet for strøm.
    Så hjælper en "Jump start" ikke ret meget mere end i ja sagde du 2 min. :D

    Grunden til den ikke lader plejer enten at være laderelæet der er dødt eller kulene på laderelæet som er slidt i bund.
    Nyt laderelæ på og så plejer de at køre igen og igen og igen.
    Men hvis det er selve genearator anlægsfladen hvor kulene slæber på, så kan det også betyde ny genrerator, dog mere sjældent.

    Men det er hård kost for dit batteri at komme helt i bund så sørg for at få ladet det op med en autolader.
    Husk på du kan ikke "køre" strøm på dit batteri, heller ikke med en lang køretur, når det har været helt afladet.
    Så få fat i et laderelæ og skift det, samt få ladet batteriet op (opladning af batteri kan dog vente til hjemkomst) 8)

    Men oplader du ikke dit batteri efter det har været helt afladet, så får du kun ladet en overflade spænding op på batteriet som gør du konstant køre rundt på batteriets "lav kapacitet" det holder et batteri ikke særlig langt tid til.
     
  7. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
  8. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis det er Kul med relæ.. kan jeg dog heldigvis selv skifte.. men jeg kan så se, at idet det er en turbo.. så skal jeg angribe det nedenfra, da godt nok har jeg små hænder.. men det kan jeg ikke skifte oppe fra.. men godt man kender en med lift.. det er sgu lidt sjovt, når man selv kan fikse det :)
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nemlig, man køber laderelæ hvor kulene sider på 8)
    Så ja det er sådan en dims dér ;)
     
  10. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    You are the man 8)

    Heldet er så at min mekaniker er gået på barsel.. og bilen er fra tidligere blevet sænket.. Så jeg har ikke en jordisk chance for at komme nedenunder bilen. Men er ved at finde en gut med booster pack og lift.. så jeg kan få liv i min elskerinde.. selvom hun er slidt.. fordi DSB er ikke i mit favør.. og tanken om at skulle med det offenlige hjem til møn fra Valby i dag.. ....... :( ja Det er sgu opslidende.. men jeg spændt på om det kommer til lykkes.
     
  11. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Brabus, supercharger og alle andre der er kommet med indput min problem.. Tusinde tak :D

    Efter jeg blev brændt af med min aftale med en lift, gik fanden i mig. Jeg så at generatoren lå under turboen.. Men pladsen er meget trang. Men jeg så at mn lille hånd kunne komme igennem det lille hul med lidt god vilje. Det betød dog en masse rifter.. men hvad fanden.. UD kom det gamle relæ og efter 1 time med fumlen i blinde, så fik jeg det nye relæ på plads..

    Svigerfar kom med en oplader og voltmeter. Vi snuppede en kop kaffe og så fik lige strøm nok på batteriet til at Trunten kom live igen. Voltmeter på, og den viser at der kommer 13, 36 volt på.. Så hip hip fucking hurra.. It's a alive :D

    Hvor er det fedt, at kunne lave den slags selv.. og det så virker i første hug.
     
  12. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Amen to that, brother! :)
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Sådan :gr8:

    Når batteriet er kommet helt op så skulle det ligge på 14,2 volt eller mere i tomgang ;)
     
  14. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for det... fordi nu var vi ude og trille.. Jeg lagde godt nok mærke til at da jeg tog batteriet af i formiddags.. der stod der på opladeren at det den kun var halvvejs i opladningen.. og efter en tur til Falster og retur.. Ja så var der ingen strøm tilbage.. så nu tænker jeg... Er batteriet defekt?? fordi indikator der sidder på toppen af batteriet ændrede ikke farve... så gad vide om batteriet skal på omlasteren??
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nemlig, hvis du har konstateret den stadig lader, så har dit batteri nok taget skade og har dermed svært ved at modtage ladning.
    Det ser man tit nær de er gamle og køres helt i bund, så dør det simpelthen.

    Men tjek nu at den stadig lader først, altså at spændingen stiger fra slukket motor til motor i tomgang
     
  16. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg fik testet det her til aften.. Umiddelbart.. Så gav den 13,78 med motoren tændt.. og 11, 67 tror jeg da den var slukket.. og den ville så ikke starte igen, da bilen havde kørt.. Og som sagt er indikatoren på batteriet sort.. og ikke grønt.. Men jeg hælder umiddelbart til at batteriet er dødt.. navnlig også fordi batteriet ikke var fuldt opladet efter at havde stået til opladning i 13-14 timer.. Men er dog bange for at generator er død.. Men så ville den jo ikke give et udslag når motoren er tændt??
     
  17. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Det lyder meget som en generator der virker og et batteri der er dødt.
    Som Brabus siger, så er det ikke usædvanligt for et ikke helt nyt batteri der bliver afladet helt at det stiller træskoene!
     
  18. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg hælder også til det..

    Det sjove kom her til morgen... Jeg kørte afsted vel vidende om at batteriet ville dø. Da jeg kom til Greve, var der ikke som Benny fra Olsen banden ville sige:"Der er ikke mere sovs på batteriet mester". Hmmm tænker jeg. Jeg triller den ind til Valby. Da jeg så ramte Folehaven, så lyste alt op, ABS, RS stoppede med lyse, og instrumentbordet blev klart igen.. WTF tænkte jeg.. Da jeg ramte Valby, og holdt inde på p-pladen, slukkede jeg bilen.. men ville lige se om der var mere power på.. Sørme så.. Den startede igen??

    Jeg tænker så.. da jeg skiftede det kul, var jeg smurt ind i olie, og relæ'er med kul fik sin del, Så gad vide om der er en sammenhæng imellem jeg er en grisebasse der ikke brugte hansker og dermed mere eller mindre smurte det hele ind i olie.. Men Batteriet er også 8 år gammelt fandt jeg ud af.. Så jeg skifter det ud idag.. Da det nok har aftjent sin værnepligt.

    God til alle :-D
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    trods din olie fedteri historie, siger jeg stadig 100% dit batteri som er træt.
    olie på dine kul ville blive slidt af i løbet af et split sekund.
    Det er blot dit batteri som har taget skade og nogle gange kan lidt mere end andre gange osv.
    at dine lamper lyser op, siger faktisk noget om at så går generatoren i knæ for at "mætte" batteriets behov for opladning. dvs. batteriet slet ikke har det godt hvilket du også kan se på indikatoren som er sort 8)
     
  20. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jep.. Det er også den teori jeg er kommet frem til.. Jeg tager forbi en thansen eller andet senere idag.. Så der kommer noget frisk syre på bilen.
     

Del denne side