Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Blænde egr af? W203 c270

Emne i 'Øvrige serier' startet af clubman, 24 September 2012.

  1. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Kan jeg blænde min egr ventil af på min c270 cdi. Uden den vil melde fejl på den?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan du godt.. Der skal bare laves en lille modstandsbro mellem luftmassemåler og egr ventil signalet, så man snyder motor styringen til at se de rigtige signaler.
     
  3. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay. Det gider jeg ikke begynde på. Den må bare få en plade med et 10mm hul istedet for. Det virker på alle andre biler så det virker vel osse på sån en her.
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nok ikke den bedste tilgang at have, med sådan noget :eek:
    Der er desværre rigtig mange som netop oplever problemmer med motoren efter de bare har fjernet systemmet.
    Så hvorfor ikke bare gøre det rigtig første gang :| det jo ikke engang svært det Jacob skriver der skal gøres.
    Men det er jo tilladt at blive klogere på den erfaringsrige måde :lol:

    Vi høre gerne om følgerne, gode som dårlige :mrgreen:

    Oplevelser som at bilen går i "safe mode" og ikke vil køre og fejlkode heraf er konsekvensen af at lukke systemmet helt eller delvist af ;)
    Da luftemængde måleren føler på den ændring i luftgennemstrømning der er når systemmet slår til.
    Hvis den ændring ikke fremtræder eller fremtræder i for svag en grad ser motorstyringen det som en fejl og slår over i "limp home" stilling
    Tænkte jeg ville spare dig for den oplevelse her under kan du se hvor simpelt et kredsløb du skal bygge for at du helt kan fjerne systemmet. 8)
     

    Attached Files:

Del denne side