Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Start problemer ved varm motor på 124 TE-24 benziner

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af ClausX, 15 September 2012.

  1. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Hej Forum,
    Ved kold motor starter motoren nogenlunde OK, men går lidt uregelmæssigt i begyndelsen. Ved varm motor starter motoren også, men dør med det samme. Anden gang man forsøger går den som regel i gang. Jeg kan også afhjælpe problemet ved at give lidt gas i første forsøg - så holder den sig som regel også i gang.

    Jeg har fundet et par indlæg på forum, som beskriver lignende symptomer, og det lyder som om det er indsprøjtningsdyserne, som kunne være årsag til problemet.

    Bør man skifte dyserne eller kan de renses. Jeg har købt noget BellAdd Service Rens hos min lokale synshal, hvor de anbefalede produktet. Det er en koncentreret udgave af den normale BellAdd dyse-rens, men der står på flasken, at det kun er til værkstedsbrug......Tør jeg bruge dette "vidunder"-middel?

    Hvis anbefalingen er skift af dyser, hvor omfattende er så det job? og hvilke dyser skal man købe (der er tilsyneladende et stort udvalg) og hvor får man den bedste "deal"?

    Bilen er fra 1991, har 370.000 km på bagen , og kører i øvrigt herligt - når altså først den er kommet i gang :)

    På forhånd tak for svar og med venlige hilsner

    Claus
     
  2. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Jeg er lige med på en lytter her - min har de samme symptomer....
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er med stor sandsynlighed dine dyser der er gamle og slidte!

    Men inden du køber nye dyser som til den motor koster ca. 1000 kr, stk = 6 stk,

    Så kunne du jo lige prøve at give den et par friske tændrør og bellad rens,jeg har selv brugt det rens og var meget glad for resultatet..

    Et andet godt råd, lad være med at køre tanken helt tør, det er bedst at den ikke kommer helt i bund og suger alle urenheder med ind i indsprøjtningen, så hav altid min 15 liter benz i tanken..
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    En hel klar indikation, på dårlige benzindyser.

    Vi er flere herinde, der har haft samme problemer, på vores 24V'er.

    For ca. 4 år siden skiftede jeg alle 6 benzindyser på min, og lige siden har problemerne været væk. :)

    Held og lykke med det!
     
  5. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Jeg gav vist ca. 2800,- for 6 dyser og alle pakninger hos gørløse til min 24v. Og sikken en forskel :D
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvordan lykkedes det dig at få så god rabat?, det koster da i udsalg alene for dysser ca. 1000 kr/stk det er mere end 50% rabat?
     
  7. mer2cer

    mer2cer New Member

    Joined:
    16 Juni 2012
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har været ude for lidt i samme stil. Min 230E ville i en periode ikke starte på varm motor, ventede jeg 15 - 20 min var der ingen problemer. Havde den på værksted som ikke fandt fejlen. Kørte med bilen på ferie, da vi nåede Hamborg gik motoren ud, efter ca 15-20 min kunne jeg igen starte og efter en times kørsel gik motoren igen ud, dette fortsatte til Italien..., en laaaaang tur. Kørte bilen til MB i Firenze her skiftede de benzinpumpen og relæ. Nu ingen problemer kører perfekt. :cool:
     
  8. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Jeg har fundet disse dyser i Gørløse's web shop. Er det sådanne som skal bruges. De er da noget billigere end 1000,- kr. pr. stk. Er der andre stumper som skal med i prisen? Pakninger f.eks.?

    http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 00785823O/

    Med venlig hilsen

    Claus
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det er dem du skal bruge 8)

    Du skal også have gummi pakningen, guide røret og O ringen med.

    Dem finder du her:

    :arrow: http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/item/1160700077O/ pakning dyse
    :arrow: http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/item/1039970045O/ Oring dyse
    :arrow: http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/item/1030700054/ Guide tube dyse - :!: HER ER DER EN FEJL i Gørløses system, fordi der står den er erstattet af af Oringen og der er noget sluder.
    Men Gørløse kan ikke skaffe dig denne guide tube som er en plastik indsats dysen skal side i.
    De er som regel blevet hårde med tiden og kan være flækket.
    Men dem skal du desværre ned hos Mercedes og have fat på.

    Fejlen i deres system er at der står den er, erstattet af O ringen, men det der skulle have stået er at man skal huske at få Oringen MED hvis man bestiller disse dyserør.
    Det er lige noget Nick må tage sig af 8)

    Men du kan i princippet nøjes med dyserne og pakningen til dyserne.
    Men hvis du har en utæt Oring eller en flækket dyse holder "guide tube" så er det dumt ikke at skifte disse når nu man er der nede vil jeg sige. :gr8:

    Her er en guide til hvordan du skifter dem, den ser simpel ud, men det er fordi guiden er tiltænkt de 4 cyl.
    Faktisk er der den 5 dyse på vores 24Ver som er meget svær at komme til med mindre du kan fjerne det gummi rør som går lige op og ned af dyssen, men det er som regel meget hårdt, så for at gøre det endnu nemmere vil jeg afmontere indsprøjtningen, det tager ikke så lang tid og så slipper du for at stå og bakse og bande over hvor svært ufremkommeligt de er at skrue ud og i 8)

    :arrow: http://www.w124-zone.com/downloads/MB CD/W124/w124CD1/Program/Engine/104/07.3-1668.pdf sådan fjerne du indsprøjtningen (husk at løsne tank dækslet til tanken så trykket ikke får brændstoffet til at blive ved med at flyde ud af slangen når du afmontere den 8)
    :arrow: http://www.w124-zone.com/downloads/MB CD/W124/w124CD1/Program/Engine/104/07.3-6520.pdf SÅdan udskifter du dyserne
     
  10. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0

    De er vist steget lind i pris 510,- uden rabat. Jeg gav vist ca. 390,- stk (med forumrabat) og fik lidt extra rabat da jeg lige skulle bruge en masse andre dyre ting til bilen.
     
  11. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg må have set på de forkerte dyser, beklager fejlen
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja SÅ meget er der ingen mekaniske dyser der koster til en Mercedes af vores alder da :lol:
    Men derfor er de nu godt dyre trods alt når der er lidt cyl. der skal have foder.

    Men her er den man skal bruge hos Gørløse som er de org. Bosch dyser bare uden Mercedes logo.
    :arrow: http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/item/0000785823O/

    De koster alm. 512,50 Kr. dvs. X6 = 3075 Kr. inkl. moms
    Med vores forum rabat koster de 394,6 Kr. X 6 = 2367 Kr. inkl. moms (23% rabat) :love:
     
  13. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    De 390,- er faktisk en god pris hos Gørløse :D . Kunne kun finde dem billigere i USA, med med fragt/told/moms kunne det ikke betale sig.
    Hos mekonomen kunne jeg få dem til 410,-, igennem en der har konto hos dem.

    De findes brugt på ebay i tyskland, men de er ret dyre hvis de er testet og det er for usikkert at købe nogle brugt for 1000,- hvis halvdelen ikke virker.
     
  14. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Når jeg logger på Gørløses web-shop er prisen faktisk kun ca. 315,- kr/stk. Men hvis jeg kopierer linket, som nedenfor i dette svar, viser web-siden en helt anden pris, nemlig 512,50- kr./stk. Se her:
    http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 00785823O/

    Hvordan kan det mon være?

    MVH
    Claus
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er jo fordi linket er til selve reservedelen og man via linket ikke blvier logget ind automatisk.
    Så det er prisen du skal give hvis du ikke er medlem af W124 aftalen som vi er.
    Så snart du logger på, så ved gørløse du er medlem af 124 via dit login og så komemr den rigtige rabat pris :)

    Men ja den underlige pris på de kun 315 Kr står der er "netto" men ja det giver ikke mening.
    Mener Nick har forkalret hvorfor på et tidspunkt.
     
  16. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Ja, så har jeg fået kørt en hel flaske BellAdd service rens gennem indprøjtningssystemet, men det hjalp ikke. Faktisk blev problemet værre.

    Der er nu 6 nye dyser på vej fra Gørløse med o-ringe og pakninger. Hessel har leveret dyse-bøsningerne (i to omgange vel at mærke - første gang fik jeg blot et sæt ekstra pakninger - Hessels system havde også den fejl, som Brabus nævnte tidligere i tråden).

    Jeg håber det bliver opholdsvejr her i "efterårs-ferien" til lidt "perlegrus-mekaniker-arbejde".

    Foreløbigt tak for alle de gode råd og indlæg. Jeg melder tilbage når de nye dyser er ankommet, installeret og prøvet af.....

    MVH

    Claus
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Super 8)

    Men nej Hessel har ikke denne fejl, da jeg selv kan se i deres system, fejlen fremtræder KUN på gørløses hjemmeside hvor der står at Dyserøret direkte er blevet erstattet af en "O-Ring" :roll: i EPC står der at man skal HUSKE når man skifter dyserør at købe nye O-Ringe med ;) Men den note er underligt nok nu væk, jeg undre mig over hvis den medarbejder der har serviceret dig skulle kunne fjerne denne note som var korrekt.
     

    Attached Files:

Del denne side