Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

problemer med automatgear 124 - 3,0

Emne i 'Automatgear' startet af Flemlars, 26 August 2012.

  1. Flemlars

    Flemlars New Member

    Joined:
    16 Juli 2012
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 CE
    Km:
    450000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har problemer med at få gearvælgeren forbi neutral og i bakgear. Det føles som om at der sidder noget fast så vælgeren ikke kan komme forbi neutral men der sidder intet i vejen. Det er ikke altid det at det ske men selvfølgelig ske når det er absolut nødvendigt at skulle bakke. er der nogen som evt kan sige hvad der er galt.. :cry:
     
  2. MBrookie

    MBrookie New Member

    Joined:
    1 August 2012
    Indlæg:
    99
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    365000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Kig lige efter om der ikke ligger en pakke smøger, eller står en kop kaffe i vejen :lol:
     
  3. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Du husker at træde på bremsen når du skifter?

    Michael
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det kan være bøsninger i gearskiftet som er slidte/mørnet ellers er det ikke justeret korrekt, det er dog en smal sag at lave dog skal du have bilen op på en lift...
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er kun når man skal ud af "P" der er lås på gearkassen fra efter 90erne. på W124erne.
    Der er ikke nogen lås når den skal ud af "N"
    Når man kommer fra "D" og skal forbi "N" for at komme i "R", så burde der derfor ikke være noget der rent teknisk går ind og låser.

    Det er sikkert en dims som er råget ned i gearvælger konsollen som ligger i vejen.
    Eller også driller konsollen fordi den er slidt, men det lyder ikke så sandsynligt.
    Tror heller ikke det er gearkassen, måske skifte armen men så burde man kunne se noget side i vejen nede fra :|
     
  6. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Det skyldes ikke at din gearstang har drejet sig en lille smule?? Jeg har prøvet at det godt kan drille lidt, hvis man feks. skifter gearstang, at finde det sted den glider bedst gennem de forskellige stillinger. Der sidder en møtrik som spændes contra på gevindet, hvis den har løsnet sig og selve stangen er drejet en halv cm, så tror jeg den går fast :-?
     
  7. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Jeg prøvede noget lignende sidste sommer.
    Startede med ikke at gå helt glat gennem gearene, for så til sidst kun at stå i 2.
    Måtte have en lastbil til at bakke, fordi jeg ikke kunne.

    Det viste sig at være en lille plastikdims der forbinder gearstangen med den ene af skiftearmene nede under bilen.

    Mens den var ved at knække helt af, virkede gearvælgeren dårligt, og da den så valgte at knække helt, stod gearkassen altså bare i det gear den var i. Ikke muligt at skifte.

    Det tog ikke ret lang tid for mekanikeren at sætte en ny i. Selve dimsen kostede vist ca. 20 kr. og så lidt mekanikertid.

    Få tjekket at det ikke er det samme der er ved at ske for dig. Jeg måtte køre 20 km i 2. hele vejen til Gørløse.

    Ikke sjovt hvis din f.eks. kun kan bakke :lol:
     

Del denne side