Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Plastplanker under døre

Emne i 'Karosseri' startet af Aasted, 21 August 2012.

  1. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Hej

    Jeg skal have plastplankerne UNDER dørene af, så jeg kan tjekke for rust på panelerne.

    Hvordan gør man det?

    Uffe.
     
  2. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej Aasted.

    Åben dørene, ud med gummi-listen. Så kommer der en stribe skruer frem.

    Panelet er også skruet fast i vognbunden.

    Det skulle være lige til når du har fundet alle skruerne :)

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
  3. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Tusind tak, så er der jo ikke andet tilbage end at gå ud og få chokket. :-(

    Udskød det sidste år, fordi "det nok var alt for svært at kommer derind bagved" ..... :whistle:
     
  4. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg mener dog at huske af du skal have plankerne af på skærmene, men de er lige til at hive af..

    eller tager jeg helt fejl ?
     
  5. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Jeg har lige været ude og prøve at hive lidt i den plankedel der sidder lige bag forhjulet, over den som sidder nede ved panelet.

    Den går altså ikke bare lige af. Bange for at knække den.

    Nogen som ved lige præcis hvordan man får den af?
     
  6. chn

    chn Member

    Joined:
    6 Februar 2008
    Indlæg:
    108
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vestjylland.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E 500 Limited
    Km:
    175000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    C180 kompressor
    Bil nr. 2 Km:
    115000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Tag fat under planken på forskærmen med begge hænder og træk ind mod dig selv. Så slipper plastikclipsene forneden. Det lyder ikke rart men planken skal nok holde til det.
    Derefter er det samme procedure foroven.
    MVH Christian.
     
  7. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Ok, tak, det vil jeg så prøve i morgen når jeg kommer hjem fra arbejde.
     
  8. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Så fik jeg højre side af.

    Ser heldigvis ikke så slemt ud som jeg kunne frygte.

    Ser ud til at det "kun" er donkrafthullerne det er galt med.Ikke hele kanten.









    Nå så kom det lovede kraftige regnvejr hertil (kl. 12:30) så resten må vente til det er væk.
     

    Attached Files:

  9. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Næ, det ser meget fint ud.

    Lidt slibning, grunder og lak + evt. en gang hulrumvoks på, så er du good to go :cool:

    Hvis du ikke ved det i forvejen, så husk tapen mod slidmærker fra plankerne skal sættes på dørene.
    Det er blevet bredt beskrevet i tidligere tråde.
     
  10. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Ja det der har jeg desværre prøvet flere gange, helt klart det værste var på den pæneste af dem alle en W210 fra 2000.
    Prøv bare at se billeder, og den havde fået rustgarantirep fra Mercedes i 2008.
    Nye døre, klapper, skærme og lakering, og nu kunne jeg rende dem i r.... så den 30 års garanti er jo ikke meget værd.
    Nå det er da en underlig rækkefølge billeder kommer ind i, men i kan jo nok se hvad de forestiller, før og efter. :)
     

    Attached Files:

  11. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Ja jeg ved fra min Dinitrol mand, at den også er gal inde bag ved løftepunkterne et par steder.

    Derfor jeg gik i gang med dette. Frygtede så hvordan den så ud bag panelerne. Men det er ok.

    Nu er min næste store frygt så hvordan den ser ud når man piller mere af den plastbelægning der er på bunden, af.

    Nogen der har gode/dårlige historier om det?
    Hvor meget skal jeg få taget af? Kører derop i morgen tidligt og regner med at sige til dem at de skal lede grundigt.

    NU vil jeg vide hvordan den i virkeligheden har det. Og vil gerne ofre en del for at få den i orden, men så skal det hele også være taget.
     
  12. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Uha når man først hiver gummihuden af bunden skal du regne med ca 3 gange så meget som du kunne se før du hev det af. Jeg oplevede det med min egen hvor jeg "troede" at der bare var et lille hul der hvor skruerne til brændstofrørsklips sidder. Det viste sig så at jeg var nødt til at skifte et stykke på størrelse med 1½ A4 ark tværs over bunden lige under førersædet. Og det kunne man overhovedet ikke se, eller mærke når man bankede. Det var først da skruetrækkeren kom frem og jeg blev ved med at kunne prikke huller igennem gummiet og op i bunden at jeg opdagede den var helt galt.

    Min anbefaling vedr bunden er at jeg tror det er nemmere at spotte al rusten hvis man hiver sæder og tæpper ud af bilen. I hvert fald når det kommer til bundplade.

    Og så er jeg også færdig med at bruge en hammer når jeg kigger efter rust. Jeg bruger en gammel skruetrækker da den er spids nok til at prikke igennem gummihuden der nogle steder er af betragtelig tykkelse.

    Den gummihud Mercedes brugte er sådan set fin nok lige indtil der går hul på den, så rådner bilen. Og med det i mente ville jeg ønske jeg kunne få fjernet hele skidtet fra bunden af min og bruge en alm gang dinitrol / tectyl til hele svineriet :)
     
  13. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Jeg har så været oppe hos pladesmeden og fået kigget det hele grundigt efter.

    Vi har dog ikke flået hele gummihuden af. Det kommer jeg så til at mærke senere.

    MEN, vangerne er fine. Sidepaneler er fine, bortset fra ved de bagerste løftepunkter.
    Man kan simpelt se, at der på et tidspunkt er blevet løftet forkert, ved siden gummidutterne. Det har trykket bunden op der, med sprækket gummihud og rust til følge.

    Så er de originale donkrafthuller selvfølgelig tæret, og så er der lidt på førerdørens underkant, og lidt på et skærmstykke bag det ene forhjul.

    Bæringer, hjulophæng og alt muligt ser fint ud.

    Så nu bliver de lavet, ud fra en betragtning om at det stadig er meget bedre end at tage et nyt lån på 60-70 tusind og betale af på de næste 5 år. Og for de penge ville der stadig kun være til en 6-7 år gammel minibil, som fx en Focus, som så også allerede vil være ved at være slidt op.

    Så hellere blive ved med at hold min bluestar kørende.

    Har lige nu en sprit ny Focus 1,6 benzin at køre i som lånebil. Og den er da lækker og kører godt og er rimelig kvik.
    Men jeg føler mig alligevel bedre tilpas i min MB.
     
  14. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej puha en 10-12 år gamel 210er :eek:
    Er de ikke pæne hvis man henter dem i Tyskland? De må jo være "billige " i afgift da udsalgs pris er lav i Dk?
    chr
     
  15. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Jo altså min er importeret fra (angiveligt) sydtyskland, og står meget pænt generelt med meget lidt rust.

    Motorum og alting ser ikke ud til at have kørt i et område med salt.

    Så jo, jeg vil bestemt mene at hvis man endelig skal købe så gammel en bil, så find en der er fra et saltfrit område.

    Jeg vil tro at de skader min har i bunden er opstået for meget længe siden, men at det så er det danske klima og salt der har fået det til at udvikle sig.

    Men det er jo bare hvad jeg tror, og det er min første MB.
     

Del denne side