Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

W124 260E Olieforbrug

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Superman, 19 August 2012.

  1. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Hej!

    Hvor meget olie er ''normalt'' for sådan en M103 2.6 12V motor at bruge? Og hvilken viskositet er den korrekte?

    Har lige været en tur i tyskland, og forbi noget familie på Als = ca 500 km i alt.. Den har slugt 0,5 l !!! - Det er ekstremt meget i mit hoved..

    Den ryger ikke, og den trækker rent, den tikker heller ikke eller lign.. Hvad sker der?
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Olie forbrug på en m103 er normalt meget lavt eller næsten ingen ting, hvis den ryger fra udstødning er det en anden sag..

    Men det gør din jo ikke, normalt så bliver den utæt oppe ved forkammeret på motoren, og ventildækselpakningen. og så sidder der en pakdåse bag strømfordeler dækslet som også tit bliver utæt med alderen..

    Jeg skiftede selv de ting på småting på min m103 og efterfølgende var der ikke mere olie spild fra motor.. jeg har kørt 2000 km siden og har ikke haft noget oliespild siden..

    angående viskositet 0w-40 er den som mercedes anbefaler, men de fleste fylder 5w-40 på fordi bilen er så gammel og så holder det lidt længere :)

    Har du fået lavet olie service i nyere tid?
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    I følge instruktions boden så er alt op til 1 litter per 1000 Km. at antage for normalt.
    Det er det som du siger du har. ½ litter / 500 Km.

    Motorvejs kørsel vil give højere forbrug end lande vej osv.
    Det er ikke unormalt de bruger lidt mere end man kender fra så mange andre biler, specielt ved motorvejs kørsel.
    Men som sprit nye motore har de nok ikke brugt så meget som du siger.

    Men ja de bliver som regel utætte oppe ved forkammer pakningen den lille U vinklede som flækker på langs.
     
  4. Find

    Find New Member

    Joined:
    18 Februar 2012
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    425000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Min 260 E fra 85 og med 431000 km. på tælleren, har lige fået efterfyldt en liter olie. Ved lidt høj fart i en rundkørsel kom der et par blink fra olielampen. Den har intet olie fået siden sidste olieskift og det var for 14000 km. siden.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    En tur rundt i en rund kørsel kan ikek få din olie stands lampe til at lyse da der er et forsinkelses kredsløb på 60 sek. så med mindre din IC er død eller olien generalt bare har været for lav, eller du har kørt rundt i rundkørseln mere end 1 min. så skulle det ikke ske i en rundkørsel. 8)

    Men ja der kan være stor forskæl på hvad de bruger, oftest synes jeg dog ikke det er unormalt man ser M103 motorene bruge lidt ved eks. motorvejs kørsel og lign.
     
  6. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    .. Synes ellers at jeg har læst at M103 bruger olie.. At det er normalt.. :?

    Det skal siges at et enlig ikke at er min egen bil, men min mors.. - De ved ikke lige om de skal vælge W204 eller W211, og sådan lidt :D

    Nårh, men det med at tjekke olie er de ikke gode til så for 14 dage siden fik den efterfyldt 1.5 l olie.. Og så lige 1 liter igen her i lørdags inden tyskland..

    Jeg ved ikke præcis hvornår den fik skiftet olie, andet end da de fik den var olien stadig lysebrun.. Den er sort nu :|

    Men eller er det korrekt Brabus, der står garanteret at op til 1/1000 km er normalt.. Men vi kan vidst godt blive enige i om hvis den bruger så meget så er der noget galt.. :shock: Hvorfor skulle den bruge mere fordi den kører motorvej? Det har jeg aldrig opleveret i mine egne biler.. Og jeg kører utrolig mange lange ture.. Uden olieforbrug :lol:
     
  7. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Som der er beskrevet... er Olie forbrug ved lange ture ret normalt desværre.. men derfor kan du jo stadig godt have nogle sure stempelringe der trænger til en "sjus" jeg bruger gerne lidt addiktiv til benzinen.. og det har minimeret mit olieforbrug meget! ville selv mine den er 50% mindre end hvad forskrifterne lyder på min W201 - og dette Addiktiv koster ikke alverden.. (60-70kr) og det passer til en fuld tank (80liter) der står os på det at ventiler - stempelringe - olieforbrug er omfattet af dette :)
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej vi kan ikke blive enig om at der så er noget galt når det også af producenten forskrives at være et "normalt" forhold.
    Vi kan blive enig om at den måske så er slidt i en elelr anden udstrækning, men en direkte fejl er der ikke tale om.
    Mercedes M103 har jeg alle dage set være stor slugere ved motorvejs kørsel og vi snakker selvf. langture med op i mod 160 i timen osv.
    Faktisk var det sådan op igennem 90erne da jeg var meget på bilferie i tyskland at der var man forberedt på stationerne langs motorvejen med en dunk olie fra servicestationen da det ikke var unormalt at højhastigheds mercedeserne skulel have 1 litter at køre videre på.
    Hvor og hvorfor det var sådan i designet, "dont know" men det var alm. kendt i tyskland at 300E skulle have lidt at køre videre på.

    Min egen M104 er 100% tæt, har intet brugt siden jeg total renoverede motoren, komplet med nye stempler, ringe, honing, total renovering af toppen osv osv.
    FØR, så brugte jeg 5 litter/ 1000 Km. og der var tale om en fejl der hed knækkede olie skrabe ringe, alle de midterste på samtlige stempler var knækkede ikke bare 1 sted, men flere steder.
    Så den kørte olien med op men skrabede den ikke med tilbage, så den olie der lå på overfladen i cyl. blev lige brændt med af ved påløb. kæmpe stor blå røgsky :shock:

    Den køre nu 10.000 Km. helt uden at have brugt en dråbe olie.
    og jeg bruger om nogen de krafter min bil har :yes:

    Men af en eller anden grund synes jeg bare aldrig jeg har haft elelr hørt andre have erfaring andet end med at M103 bruger lidt som i "op til 1 litter / 1000 Km. og dette er helt alm. der er ikek tale om der er noget galt eller det er en fejl i mekanikken eller lign. 8) men ja det er træls når det er SÅ meget, som i sin natur jo er meget.
     
  9. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0


    Brabus.. hvis din bil ikke bruger en lille smule olie så må du ikke kører i den!! det er bygget til at bruge en lille smule olie fra frabikantens side af smørrelse og lign :p - men selvf hvis du aldrig kører lange ture så er det forståeligt .. :) men et normalt stempel + ring har 85-90% tæt ved maks belastning fra motorens side :)
     
  10. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Det er jo ikke meningen at olien skal smøre selve forbrændingskammeret.. En god motor bruger - i min verden, ikke olie!

    Har godt læst din tråd om renoveringen af din M104 Brabus.. Men det der undrer mig her er bare at den ikke ryger.. Har prøvet med fuld gas op gennem gearne, motorbrems lige før begrænseren.. Der kommer intet røg.. :shock:

    Hvorfor bruger en motor mere olie ved motorvej? Desuden lå vi kun på 110-120 km/t og så lidt landevej..Så den blev jo ikke presset som sådan..

    Den drypper heller ikke olie, og ventildækselpakningen er er jeg ret sikker på at tæt - men tjeker lige når jeg ser maskinen igen.. Men kan forstå at det er meget normalt at pakningen går ved forkammeret? :|
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det med motorbremse, der er det først efter ved påløb altså når du har motorbremset næsten helt ned til tomgang med varm motor og du så herefter giver den jævn gas, så blæses der blå røg ud hvis det kommer fra "bunden" slidte stempler og ringe vel og mærke.

    Ellers så er der jo kun toppen tilbage, det kan være olietyvene og hvis det er det, så plejer det ikke at ryge, så blvier det jo forbrændt sammen med benzinen og du vil ikke kunne se 1L/1000 Km. som røg fra udstødningen hvis det er et konstant olieforbrændings symtom du har.

    Mit olieforbrug betod jo udelukkende af påløb, dvs. kun når jeg motorbremset, alle andre tilfælde, var der ingen røg what so ever. alligevel tog den gladeligt mindst 5L/1000 Km.

    Så jeg kan kun sige, den nemme løsning først = få tjekket toppen efter for oliespild både bag på motoren ind mod kabinen hvor de også har ry for at blive utætte og så op til forkammret hvor den lille U pakning har det med at flække.

    Når de steder er tjkket ved at gøre dem rene helt og så tjekke efter en god lang tur og igen efter et par dage.

    Så ville jeg måske få lavet en blowby test som kan fortælle dig helt precist som det er fra toppen eller fra bunden du har den største utæthed.

    Visler det i udstødningen eller indsugningen, så det ventiler/olietyve og hvis det er i oliepåfyldnings hullet det visler, så er det ringe/Stempler.

    Der findes nogle forskrifter på hvor mange bar der skal kunne holdes i cyl kamret over en hvis tidsperiode og så på den måde kan du se hvor tætte dine enkelte cyl. er.

    En kompresions test kan også sige om den er nogenlunde tæt, men den siger intet om hvor eller hvad der er galt og den kan i tilfælde som mit med knækkede stempelringe faktisk lave en meget bedre kompresionstest netop fordi der hænger olie langs cyl vægen og gør stemplerne endnu tættere ved tryk i kamret.

    Så det eneste rigtige er en blowby test.

    Men hvis du ikke kender standen på dine olietyve eller ventiler, og paknigner er tjekket, så start her da udskiftning af ringe nok er en helt anden opgave som ikke retfærdiggøre at fjerne 1L/1000 Km. forbruget i mine øjne.
    Men olietyve og tætte ventiler kan godt nok have lidt at sige.

    Det er netop ved jo højere omdrejninger jo større bliver en alm./ualmindelig utæthed, da det er ved de bevægelige frem og tilbage bevægelser de opstår og jo hurtigere det bevæger sig, jo mere slipper igennem.
    Derfor giver motorvejs kørsel som regel et større olieforbrug og fordi olien her når at blive godt tynd.

    den gamle som bruger bilen ned til bageren hver søndag som aldrig når at blive varm, den vil måske aldrig bruge olie.
    Før den nye ejer som køber denne bil, så tager den ud på en god lang motorvejs tur hvor olien bliver gennemvarm og tynd og de små utætheder så melder deres tilstedeværelse dels pga. den nu gennemvarme motor, men også pga. de højere omdrjninger motoren de køre med. 8)
     
  12. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg ville mene en bil bruger mest olie på motorvej da, det er der olien er varmest og flyder nemmest og den derfor nememre slipper igennem stempelringene, men i mine skoledage har jeg altid fået afvide at hvis en bil bruger en smule olie som efter forskrifterne ( de er altid overdrevne ) så er der intet galt :) men hvis den bruger ligeså meget som forskrifterne er der noget der er begyndt at sluge.. men har ikke oplevet noget på min egen endnu

    - det skal siges Olieforbrug har altid været en del af "Indvendig køling" :)
     
  13. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Breaking News

    Så har den gamle hældt diesel på Merceren.. :..| Han nåede at køre 100 m så gik den ud.. :D

    Jeg synes det er meget sjovt når det ikke er min bil.. Så den er kørt med Dansk Autohjælp ned til Pavegydens Auto, så må de vurdere om den kan reddes.. :)

    ----

    Tilbage til tråden, så lærer man hver dag.. :)

    Jeg prøvede at køre den helt ud i 2. gear, ned helt igen og så fuld gas = ingen ændring.. Så som jeg læser det er det i hvert fald ikke stempelringene..

    Men ellers så giver det nogenlunde mening.. Synes dog stadig det er et absurt højt forbrug! Specielt når den ikke ryger eller lugter af olie.. Må lige tjekke op på alle forslagene når jeg vender hjem inden så længe!
     
  14. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,471
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ahh det er vel ikke så farligt, den skal vel bare tømmes eller...?

    Det må være værre med benzin på en diesel, så mangler smøringen jo.


    Bendix
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Altså forbruget er højt ja, men husk nu stadig på det er ikke "Unormalt" højt = ingen ting er i stykker eller total nedslidte. nok slidt men 1L/1000 Km. vil du altså ikek kunne se som store rågskyer bag bilen, der skal immervæk et noget større forbrug til på den konto og igen så komemr det helt an på hvad og hvordan olieforbruget er opstået.

    Som jeg prøvede at skrive så selv på min dengang den havde knækkede samtlige stempelringe på alle 6 stempler, der kom der INGEN råg ud ved alm. kørsel og fuld gas osv.
    Det kom først ved påløb.

    Så hvis din er lige så "slidt" men bare ikke har knækkede ringe, så bruger den jo bare olien jævnt underkøsel og ikke ved et bestemt motor afprøvnigns scenarie.
    Det er ganske enkelt bare ikke nok forbrugs messigt til at det giver sig til udtryk i røg.

    Og i følge Mercedes er forbruget at antage for normalt.

    At det så ligger lige på grænsen det er selvf. møj irriterende og stadig i forhold til hvad man bryder sig om, for meget.
    Det kan jeg sagtens følge dig i. :yes:

    Men det kan jo også en lille snært at slidte stempler, cylindre, ringe, ventiltyve, ventiler og utæthed i pakning som sveder lidt osv. osv.

    Du ved alle bække små... så i princippet kan det jo bare være mange ting små.

    Men ja jeg ville da også ærge mig over at have et forbrug af olie lige på grænsen til det unormale. :?
    Men som sagt ville jeg starte med olietyvene, det er nemt og billigt hvis din forkammer pakning ellers ser ud til at være i orden og eller toppakning på bagsiden af motoren.
     
  16. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg tænkte på hvis du er typen der gerne kører alle gear ud så er det næsten utroligt den ikke bruger mere olie end den gør.. sådan har det ihvertfald været med de automobiler jeg har trillet i.. tæver man dem bruger de safter! :) hehe
     
  17. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvis den ikke ryger fra udstødning og ikke sveder ved. div pakdåser og pakninger, så skal den efter min mening ikke have noget nævneværdigt olieforbrug

    Er der tale om slitage på motor, stempelringe eller topstykke, så vil det ses tydeligt på udstødning vil ryge eller sode meget, der er ligesom ikke andre veje ud af motoren :) og bare en lille dråbe olie laver en stor røgsky!
    Hvis der ikke er noget at røg at se eller måle, så er årsagen til dit olieforbrug en utæthed som der med alderen kan findes mange af på vores gamle m103 motorer.
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg er ikke enig.

    En motor som er har et "forbrug" på 1 litter / 1000 Km. vil du ikke altid kunne se ryge blåt eller andet.
    Det har jeg set mange eksempler på af mercedeser som er 100% tæt i alle pakninger osv.

    Det hele kommer an på "hvor, hvordan, og hvor mange steder" motoren forbruger olien henne.

    1 dråbe olie er en meget skæv sammenligning at stille op, fordi hvis du skulle gøre 1 dråbe olie op i et forbrug per omdrjninger den tager at forbrænde, så har du immervæk også et olieforbrug på mere end 1 litter / 1000 Km. da motoren så har taget så mange omgange og dråber ignnem at det nok snarre er over 3 litter.
    Men nu er en "dråbe" jo et lidt vidt begreb "mængde messigt".
    men helt sikkert hvis den forbrugte en dråbe olie per omdrejning, så ville det resultere i et forbrug på langt over 1 litter / 1000 Km.

    Men igen, der kan være stor forskæl på hvordan en motor er slidt og hvor mange steder og hvordan det kommer sig til udtryk i et forbrug.

    Min havde ingen forbrug ved alm. kørsel, men ved påløb, så vil jeg skyde på den lige samlede ca. 10-100 ml. olie op i kamrene og brændte af, med det resultat at den smed en blå røgsky der var så stor at du ikke kunne se igennem den og den hang bare længe efter og den fyldte godt 10-20 meter efter bilen inden den havde forbrændt det hele og igen kørte uden at ryge. det var så også 5 litter / 1000 Km.

    Men 1L / 1000 Km. det vil man sjældent se som røg, med mindre der er tale om en fejl en knækket stempel ring eller en hård/sprunget olietyv der lækker lidt mere ujævnt.
    Er slitagen bare jævnt fordelt på slidte olietyve og ringe osv. så nej så vil man ikke kunne se røg skyer.

    Så jeg ville tage det som et signal på hvis den ikke ryger, at så er det bare generelt slid hvor det nemmeste er at skifte olietyve for at komme noget af det til livs.
    Næste skridt ville være ringe som er en noget dyre operation og i værste fald stempler som så ville være helt hen i vejret da de koster kassen af skifte.
     
  19. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Må give Brabus ret.. men vil også lige tilføje at fylder du for meget olie i motoren bruger den det drastisk så hvis olien er lad os sige 1liter mere end normalt eller en halv liter for den sags skyld så stiger trykket på volume af olie = olien bliver forbrændt i stører mængde end normalt.. bilen må og skal aldrig være over "high" :)
     
  20. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg kan i hvertfald bekræfte at min meget gamle m103 snart har kørt 300.000 km eller måske mere, når man ikke har haft bilen fra ny, kan der jo være spolet på speedometer.
    Med andre ord. det er på ingen måde en mirakelbil :)

    Den har ikke noget nævneværdigt olieforbrug, jeg skifter olie 5w-40 og filter for hver 10.000 km som man skal på den type motor, og når jeg tapper olie af mangler der måske en mindre mængde i løbet af 10.000 km..

    1l olie/1000 km? ud fra mine egne erfaringer med min m103 motor, synes jeg det lyder helt tumpet at sådan et olieforbrug skulle være normalt...

    hvis man kan acceptere sådan et olieforbrug og selv synes det er normalt :..| så kan man jo bare køre rundt med en dunk olie i bagagerummet :lol: og lade være med at køre på motorvej :)
     

Del denne side