Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Vakumm problemer, diagnose søges

Emne i 'Vakuum-system' startet af michaelanthony, 6 August 2012.

  1. michaelanthony

    michaelanthony New Member

    Joined:
    24 Marts 2009
    Indlæg:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    W107 350SL
    Bil nr. 2 Årgang:
    71
    124-191. E300 24v diesel 1993.
    Jeg fik problemer med vakuumet i dag.
    Jeg kan kun stoppe motoren ved drejestop knappen i motorrummet.
    Lygte kippet virker ikke, men jeg kan ikke finde nogen utæthed ved dem.
    Auto gearkassen skifter særdeles hårdt.
    centrallåsen virker(Jeg troede at den også brugte vakuum)
    OG sidst men ikke mindst, bremserne virker af rø... til (tydeligt uforstærket)
    Jeg fulgte den hårde plastic slange fra bremseforstærkeren til en enhed(vakuumpumpen?) foran på motoren,
    den har 2 tilslutninger, den ene er til bremseforstærkeren den anden er en noget mindre gummislange,
    jeg skilte gummislangen ved første t-samling for at tjekke om der var noget vakuum at mærke,
    det var der ikke.
    er det den rigtige og entydige måde jeg har testet og er det overhoved vakuumpumpen jeg har fundet?
    det ville jo være lidt surt og udskift vakuumpumpen hvis det ikke er den der er defekt.
    Stjerne hilsen
    Michael
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    det problem havde jeg for et par år siden og det hjælp at skifte vakuum pumpe!
    Se dog selvf. efter dårlig slanger ! (central lås har sin egen pumpe under bagsæde)
    (se evt også efter de små slanger der løber forbi vakuum forstærker !de kan godt gnave )

    chr
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er uden tvivl en dårlig vacum pumpe.
    Forhåbentligt, så er bølgepladen ved rækkepumpen ikke gået i samme omgang :-?
    Det sker nemlig tit.

    Men ellers er det ikke nogen voldsom opgave
     
  4. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Det kan også være samlingerne ved Plastslangerne. De sidder sammen med et stykke gummislange
    og de har det med at blive møre

    Søren
     
  5. michaelanthony

    michaelanthony New Member

    Joined:
    24 Marts 2009
    Indlæg:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    W107 350SL
    Bil nr. 2 Årgang:
    71
    Så er vakuum problemet fix'et ved JTCs mellemkomst.
    vakuumpumpen er skiftet og alt virker igen. :-D
     

Del denne side