Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Høje omdrejninger men ingen acceleration

Emne i '210 serie emner' startet af badger, 19 April 2010.

  1. badger

    badger New Member

    Joined:
    19 April 2010
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    270e
    Km:
    0
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej jeg kører rundt i en mercedes e270 med automatgear fra december 2003. Den er næsten lige blevet købt hjem og jeg står nu med et lille problem. Har oplevet 3 gange ud af det blå når jeg begynder at give den gas, kommer den vildt højt op i omdrejningerne med en nærmest ikke tilstedeværende acceleration. Indtil videre har jeg løst problemet ved at holde ind til siden og slukke/tænde bilen, men det kan vel ikke være helt sundt for bilen? Der må vel være en fejl et eller andet sted? Håber i kan komme med et svar på problemet :-? Det skal lige siges at jeg har indtrykket af at den kun gør det når jeg næsten lige har startet bilen og den er kold, efter at have kørt i en 5-10 minutters tid føles speederen også mere medgørlig.

    /badger
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Det er en e270 årg. 2003 siger du så er det en w210 el. måske w211?
    Jeg har lige flyttet emnet over i 210 serie emner, for ikke at øge forvirringen om det er et 124 problem eller ej.

    Nu er det jo en med noget elektronik styring,- så vidt jeg ved,- men hvis det var en 124'er ville jeg foreslå først at checke olieniveauet i aut. gearkassen.

    Men det kan muligvis også være noget elektronisk,- uden at jeg aner en dyt om det. 8)

    Men prøv at checke olieniveauet i gearkassen alligevel som det første. :)
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg er 99,9 % sikker på at olie skift og filter skift løser problemet, de nyere gearkasser som den der sider på din w210 model er rimelig følsom over for tyk olie. altså meget beskidt olie.

    Det plejer at være det der er problemet når den ikke ville gå i gear

    Hvis det ikke er det, så forbindelses led x2 og x4 kunne være en mulighed.
     
  4. mb300te

    mb300te New Member

    Joined:
    3 Juni 2010
    Indlæg:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300te
    Km:
    413000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Min mMercedes w210 e 290 fra 96 gør nøjagtig det samme den blir bare ved uanset hvor langt jeg har kørt
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    I første omgans, så få læst fejl koder ud på drivlinjen.. Det kan fortælle meget om bilen.

    Men ellers kan det være et for lavt olietryk i gearkassen, altså for lidt olie ellers stoppet filter. Det kan også være konverter der er slidt eller et internt slid i gearkassen
     
  6. mb300te

    mb300te New Member

    Joined:
    3 Juni 2010
    Indlæg:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300te
    Km:
    413000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den skriver 1403 fejl kode exhaust gas recirkulation bluestar
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen har du læst fejl koder ud på gearkassen?

    Må bare lige høre om jeg har forstået det rigtigt, at det er gearkassen der ikke skifter gear eller er det motorens effekt der dør ud?

    PS. det er rimelig klassisk fejl at EGR ventilen kan være deffekt
     

Del denne side