Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Går ud når motoren er driftsvarm??

Emne i 'Diverse' startet af kas190e, 29 Juli 2012.

  1. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej håber det er den rigtige kategori jeg er under ?
    det drejer sig om en 190e 1,8 fra 92.
    når bilen er drifts varm går den ud næsten hver gang jeg stopper, derefter virker speedometeret og kilometer tælleren ikke mere , men det sker kun når bilen er varm, når den så har været gået ud køre den et par stop og går så derefter ud igen and so on "p.. og l... når man køre i tæt trafik .

    jeg har tjekket sikringer og skiftet overspændings relæet (til det med to sikringer)

    er der nogle
     
  2. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hov fik trykket send, der skulle stå er der nogle der evt kender svaret på denne udforrdring:)??
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    nu hvor du har tjekket sikringer og OVP relæ
    så kan det have noget at gøre, med din tænding i motoren, så tjek tændrør, tændkabler, og om din strømfordeler er ren og pæn indvendigt,

    bluestar
     
  4. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ok tak for tilbagemeldingen , nu er der nået at gå videre med :)
     
  5. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg tænkte lidt om der evt er et relæ til din benzin pumpe eller lign der slår fra ved en bestemt spænding så den slukker for det hele og så at du skal have nøglen ud og starte igen?,

    ved ikke om dette kan være tilfældet men hvis der er relæ til deromkring ville jeg kigge på det.. for hvis det blot er motoren der dør så kan det vel være mange ting der spiller ind..
     
  6. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg behøver ikke tage nøglen ud igen den starter fint igen ved at dreje nøglen tilbage og så frem igen,
     
  7. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hmm det skal man på min godt nok... :p

    men så er jeg pretty much svar skyldig
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kunne sagtens være en periodisk fejl i benzinpumpe relæet...

    Ang OVP relæet, er det så et originalt der er kommet i?
     
  9. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ja det er et originalt ovp relæ,
    er der måder at fejl finde på det problem??

    fik elbagruden til at virker ved selvsamme skift:)
     
  10. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    min tændspole lavede det nummer, ny original tændspole og problemet var væk. (ikke ret dyr)
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja eventuelt tjekke farven på gnisten ved tændrøret.
    Alle tændhætter af og et af dem på et løst tændrør der har forbindelse til metal og se flammen på gnisten. Den skal være gullig!
     
  12. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Mange tak for de gode indput's jeg vender stærkt tilbage :cool:

    Mvh
     
  13. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    så til tændspolen og den så ren ud ,
    havde alle tændrør ude og rense + justere afstanden ned til o,8 de var kaffe brune som der er illustreret i haynes . var gnisterne gullie men ikke så kraftige fik jeg afvide af min rådgiver ved dette projekt men det kan være de skal være sådan ?
    fik også renoveret det stel kabel der går fra tændspolen , det var knækket og hang i en lille tråd :cool:
    den gik der efter fint kørte i en lille uge hvor den kun gik ud en gang men nu er problemet tilbage for fulde kraft så en mekaniker må nok se på det da jeg er ude på for dybt vand :|

    mange tak for hjælpen ps lad være med at få bagtøjs olie på skulderen det kan lugtes tre dage efter
    mvh
     

Del denne side