Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Olie udover det hele samt kører på,3cyl

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af kapaw, 21 Juli 2012.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tiden som er brugt indtil nu er jo brugt kan man sige for at finde ud af om det var toppen eller stemplet.
    Den skulle bruges uanset hvad for at finde ud af om det var ny motor, eller blot en top der skulle fixes.

    Resten af tiden er nok nogenlunde den samme om hele motoren skal ud for at lægge en ny i, eller lave den som den er.
    Jeg tror som man kan se på billederne sagtens at man kan købe et nyt stempel at smide i den på de påskrevne tolerencer uden at skulle inden om en cyl. service. der kan ses fine honemærker stadig i cyl.
    Og man kan jo måle den efter om den stadig er inden for tolerencen.
    Der er makeret på blokken et bagstav for hver cyl. der angiver tolerencerne på stemplerne og cyl. dette køber man så stemplet ud fra hos Mercedes.
    Men det kan godt ske det bliver en 50/50 om hvad der bedst kan betale sig selvf.

    Problemet er at motorskift kan manden ikke selv lave, det kan man til nød med den anden løsning.
    Så der kunne være meget sparet i betalte mandetimer ved at fixe den selv frem for et motorskifte.
    Men igen, det komemr an på total prisen for stumperne sammenlagt og de kommer neppe over 50% af hvad et motorskifte ville koste, "hvis" man altså kunne smide et nyt stempel i og så få toppen lavet.
    Så ved man også hvad man har, det gør man ikke med en ny motor uanset hvor lidt den så har kørt.

    Så Kapaw må finde priser i morgen og måske lidt mere info om vi bare kan smide et nyt stempel i, men som cyl. ser ud, så er der ikke noget slid at komme efter, så det burde bare være at smide det nye stempel i.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen bare hurtig hoved regning.

    Nyt stempel og ringe. 1.800 hvis ikke mere.. Kan bare huske at et sæt stempelringe til et stempel ligger på 850 + moms
    Så er der slibsæt + strækbolte, service af topstykket, olie, filter, væsker og så skal fejlen med den mager blanding også findes og udbedres.

    For selv mig som har prøvet det en del gange.. Så er der altså en hel del timer i denne opgave :-?

    Jeg ved ikke hvorfor, men her på det sidste har jeg skiftet mange M102 motore.. Det er åbenbart ikke deres år :)
    Men der var også en med et brændt stempel og lige meget hvordan jeg vente og drejede det.

    Så var det klart bedre, billigere, nemmere og mere sikkert, bare at skifte motoren til en anden.
    Og især når man kan få dem med så lidt på klokken til den pris :eek:

    Så er der den sidste ting, at self har man selv prøvet det mange gange før og har tiden til det.. Så kunne man nok godt kaste sig ud i det hvis man har lift og værktøj til rådighed. Men der er en del ting der skal tages højde for med sådan en opgave og mangel på affaring kan resultere i en endnu mere deffekt motor og har man så lavet det selv, så er der jo ingen garenti.

    Så det er ikke for at sælge mig selv i denne opgave.. Men ville bare priotere at til den pris man kan få en ny motor i, så kan jeg ikke se fornuften i det andet :?
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ps. man kunne jo bare havde testet motoren med en kompressions test og et cylender kamera, inden man begyndte at pille det hele fra hinanden :D

    Så nu har jeg vist også været kæphøj nok for i dag :lol:
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja en kompresions test havde du ikek fået så meget ud af, det kunen være både cyl. stempel og top hvis den havde været dårlig 8) men ja med et kamera ville det havde været nemt, sådan er det generalt hvis man bare har alt det fede værktøj, så er alt meget nemmere ;)
    Men når man ikke har det, så må man jo bare tage tyren ved hornene. og spare hvor der spares kan :)

    Du var jo nok ikek kommet gratis ud og udført kikkert undersøgelse på den går jeg ud fra og ej heller kunne vi købe udstyret gratis.
    men at skille ad koster ikke noget :mrgreen:

    Så ja det er nemt at være kæphøj, når man har muligheder menig mand ikke har ved hånden eller skal købe sig til :nakkal:

    men klart det er nemt at være bagklog, i bund og grund håbede man jo bare på den var ok og ikke skulle have ny motor og den billigste måde selv at finde ud af det på, var selv at gå til hånde, specielt når man har lidt GDS i kroppen, selv kan skrue og så lære man en masse undervejs af både gode og mindre gode ting :D
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Som jeg plejer at sige, så skal man gøre det man er bedst til.
    Så kunden tager nogle overarbejds timer på jobbet og betaler mekanikkeren for at lave opgaven.
    Så gør alle hvad de er bedst til og får lavet et ordentligt stykke arbejde :lol:
    Keep it coming, jeg har massere af kort i ærmet endnu :lol:

    Ej skal nok stoppe.. Det er jo bare gas :D

    Jeg er spændt på at høre hvad projectet ender ud i 8)
     
  6. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg føler lidt brænde i ovnen nu...

    Er i to tosser altid sådan ;)

    Håber det er ren mande kærlighed i har gang i :lol:
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja efter nogle år på w124 forum, så får stikord en hel ny betydning :D
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det bedste var kortet med at kunden tager nogle overarbejdstimer når han ikke har noget arbejde 8)
    Det siger du bare til ham :mrgreen:
    Og han har jo min hjælp og den har da ikke fejlet indtil videre 8)
    så bliver motoren ikke samlet med flækket kædeguide, uden skiver til strækboltene i topstykket eller hvad der nu kunne ske :|
    Har jo været igennem det hele igennem selv med min egen og ved hvad der er i det :)
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    hehe, ja her på forum, der har der vist været kastet med meget grummere korn end det her haha.
    Prøv engang at tjekke tråden ud med vores Torsdags træf :lol:

    Men ellers så kan man vel godt give hinanden lidt gas og det gør vi så, når vi kender hinanden :mrgreen:
    Vi laver alle fejl og er alle gode til et eller andet og når vi ikke er det, så skal man straks høre for det :lol:
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja helt enig, det er hyggen over forumet, men det er også lidt på vippen nogle gange...
    Mener det på den måde at, jeg kender Brabus personligt og ville da mene vi kan tage gas på hinanden over her. Men self var det en jeg ikke kendte som skrev det samme.. Så ville jeg nok tænke lidt mere negative tanker om ordvalget :-D

    Men ja en glemt spændeskive og en revne i en kædeguide kan en motor godt køre med. Det er straks være når den smider nye toppakninger, metal stumper ud af oliepumpen og olie, filter og gearkasse skift er hvert 10.000km :wink:

    Kan jo ikke lade være :D

    Men tilbage til emnet offtopic Der er jo ikke andet for at i må regne på det og self tage højde for uforudsilige udgifter ved sådan en opperaion, contra en anden motor og sikkerheden i opgaven med henblik på et godt resultat bluestar
     
  11. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    offtopic
    Er squ' glad for JTC's anbefalinger om nye slid-dele ved E50 renoveringen. M119 spinder som en stor missekat :love:

    En win win situation!! (for dem som kan lide Stampe) de når at komme væk, da de hører Eisenmann musikken i god tid :D :lol:
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    8) ja den lyder da af noget :D
    Jeg havde dog nok valgt at være lidt mere "sleeper" i den situation :whistle: :lol:
    Specielt med en 400E der ikke syner af noget :D den skulle bare ikke sige en skid og så når alle de hårde drenge stillede op, så kunne de få sig en på opleveren uden at vide hvad der ramte dem :lol:

    Jeg er også glad for min egen omtanke og erfaring når jeg skruer bil, ikke kun for mig selv, men også for andre 8) nogle vil måske sige lidt for meget omtanke, andre vil sige, der er ikke noget der heder for meget omtanke.
    Men kan man lave tingene selv er der jo også en masse sparet, nogle gange er det så bare ikke helt nemt at lave tingene selv, hvis man eks. ikke har en motorkran og man holder og laver bil i en garage med kun en donkraft til rådighed, ellers er et motorskifte jo ikke så svært hvis man havde en lift osv.
    Men man må jo bruge de midler man har til rådighed :)

    Jeg har prøvet at kikke efter hus hvor der er dobbelt portet muret garange med gulvvarme og lift osv.
    Men det ikke helt nemt at finde :D og hvis det er der, så er det enten en bondegård på lolland eller en villa i wiskey beltet til over 10 Mill og det koster ikke helt gratis at bygge sådan noget heller :D
    Kunne ellers være fedt at have :yipi:
     
  13. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Ja. en 700mm donkraft er squ ikke nok til at kunne arbejde ordentligt under stjernen :-|
    en autolift er klart ønskedrømmen, men så skal min std. garage tag hæves mindst 2m indvendigt for at få plads :lol: Det strider nok i mod servitutterne i nabolaget :|
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Blot for lige at runde off topicen af :)

    Ja, jeg kan jo ikke lade være med at tænke på om det var dobbelt bespændingen af toppakningen pga. manglende strækbolte skiver, der kunne have givet sit lille pust til den ikke holdte længere,
    men en brabus toppakning har jo sit ry for at gå og det kan man jo ikke rigtig gøre noget ved :p uanset hvem der montere den :p
    Jeg kan blot konstatere at AMG pakningen med mindre huller og deraf mere godtykkelse, som kun er spændt på 1 gang har holdt lige siden :-D

    Og ligeprecis med oliepumpen og metal stumper i derfra som ender i oliefilteret, så kan jeg jo netop ikke lade være med at nævne at det jo netop var hér jeg havde fulgt en eksperts råd om at det var en god idé lige at skille oliepumpen ad og smøre lidt fedt på tænderne. (Dansk Cyl Service) :roll:
    Havde jeg ikke gjort det, så havde den som nok virkede fint stadig :yes:
    Så nogle gange skal man ikke lytte til hvad selv eksperterne synes er gode idér.
    Jeg tænkte nemlig selv, hmm det var nok ikke noget jeg selv ville have gjort.

    Og 10.000 Km for hvert gearkasse skift, så længe holdte den ene gearkasse da ikke før den smed alt olien i min indkørsel :cry: jeg tror lige den nåede at rundede, var det 80 Km. :lol:

    Men selv sådanne opgaver som man vidergiver til selv de mest erfarne specialiter kan ende ud i noget møj.
    Se nu bare Automatgearcentret i Gilleleje, de har også stadig stor fornøjelse af at den gearkasse renovering de har lavet, som ikke har været helt i orden.
    Og så skal JEG oven i købet selv stå og fortælle dem bagefter hvordan man laver en fejl, der ligger i en overbelastnings kontakt på gearkassen, som man påstod var et motorstyrings problem :roll:

    Og der er flere klyt historier fra Stjerne specialisten Nr.1 kunne jeg også hive op af hatten "Ejner Hessel" :p

    Så jeg er nok den mest forkert person at sige til, hvis bare man overlader opgaverne til specialisterne (dem som har forstand på tingene) i stedet for selv at stå og rode med det, så bliver det en bedre dag... jow jow :whistle:
    Men for mange andre er det nok en sandhed langt hen ad vejen, som ikke selv kan skrue eller har forstand på tingene :gr8:
     
  15. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Har i fundet ud af noget med hvorfor den brændte stemplet? Nu blev der nævnt noget med en doven dyse eller brændstofsfordeleren. Er det noget der er sket på en Mercedes før?
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er klart at fejlen enten ligger i dysen eller i fordeleren.
    Den umidelbare fejl vil jeg tro har ligger i dysen som er mekanisk, vi prøvede allerede inden hjemtagning af bilen at skifte dyserne rundt på den og så den ved siden af.
    Men da motoren jo også før "haveriet" kunne køre på den antagligt dårlige dyse, gav det ikke noget resultat.
    Dyserne bliver alle udskiftet uanset hvad, så de bliver udelukket.
    Når motoren igen er samlet, skal en test af trykket vise om der er fejl i mængdefordeleren.
    Det er af yderste vigthed at finde fejlen så det ikke sker igen jo.

    Jeg mener RMC motor kan teste de gamle mekaniske dyser, fordi så kan han se om den ene er lidt dårligere end de andre.

    men derfor skal vi stadig også have udelukket mængdefordeleren.

    Men indtil motoren kan køre igen, får vi ikke rigtig noget svar på hvilken dyse eller mængdefordeler som fejlen ligger i.
    Der er vente tid på et stempel og toppen er også ved at blive løbet over af RMC motor, så omkring Onsdag sker der først noget igen i sagen.

    Imellemtiden bliver det nu ryttede motorrum renset og samtlige motordele ligeså. 8)

    Mercedes havde 2 forskællige varenumre på det stempel der passede til motoren, sjovt nok var det ene til biler med kat og det andet til biler uden kat. hvori forskællen ligger skal jeg ikke gøre mig klog på.
    Men bilen er med katalysator.
     
  17. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har i regnede sammen hvor meget det hele ville løbe op i med stempel, ringe, top renovering, olie, filter, kølervæske, strækbolte, slipsæt og dyser ?
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Totalt bliver det under 10.000 Kr.
    Men når man så er der inde, så bliver der jo klart skiftet dele som ikke har noget med renoveringen i sig selv at gøre, det ville være dumt andet når det er en bil som der er gjort så meget ud af og man ønsker at beholde den i måske mange år endnu.
    Så det løber selvf. op i mere end hvad blot renoveringen i sig selv koster.
    Toppen bliver eks. total renoveret, selvom man kunne nøjes med at lave de skader på det ene kammer med ventiler som er dårligt. ringe bliver skiftet osv.

    Men man kan sige i modsætning til en ombytnings motor, så får man her en motor ud af det, som har helt nye dysser, helt nye ringe, total renoveret fin top, nye pakninger med de forbedringer der er lavet på eks. toppakningen, ny kæde, kædeguide, osv. osv.
    Så det er selvfølgelig heller ikke sammenligneligt med udgiften på eks. en ombytter motor.
    Da man her får en langt bedre motor ud af det.

    Og så er der også en hel del erfarings indlæring, for en som ikke selv har lavet sådan noget før, men som har løsten til selv at ville skrue og lære hvordan det hele virker og fungere med at lave sådan noget.
    Vi er jo en flok pasionerede gør det selv folk, så selvom grunden til opgaven er rigtig kedelig og det er surt knokle arbejde, så giver den jo ret meget indsigt for en, som ikke selv er så meget inde i den del, af den lidt mere øvet "gør det selv" opgave, som i virkeligheden nok ikke kan kaldes en gør det selv opgave.

    Så når det hele engang er færdig og spiller, så tror jeg at succes oplevelsen, af selv at have gjort og kunne, bliver en stor tilfredsstillelse 8)

    imens så bliver der nusset og pudset på alle de adskildte dele, så motoren også kommer til at stå rigtig fin når nu det hele er adskildt. :)
    Jeg glæder mig til at se og høre resultattet :yes:
     
  19. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ja. nyt stempel er bestilt ved Mercedes

    og var ude med toppen i fredags til rmc-motor.
    Hvor de vil tryk prøve den, og hvis alt ser ok ud, så total renovere de toppen så den er som ny

    os så har jeg været et smut hos gørløse og købe slibe sæt, vakum slanger, gear slanger, møtrikker osv.

    jeg mangler dog en tur eller to til. for nu jeg har åbnet det hele kan jeg lige så godt skifte de møtrikker, bolte, og slanger som jeg nu kan komme til...

    men ja mange af jer tænker nok,, what the F#%K det er en 230. men ja de rige har mange glæder ( her tænker jeg forsikring og en alder på 24 :cry: )

    og nu har jeg næsten været hele bilen rundt og er blevet rigtigt glad for den, så jeg tænkte jeg ikke ville gå på kompromis med motoren, så nu bliver den renoveret og det nærmer sig nok 7k før jeg er færdig.

    men når alt det er sagt så skal Hr. brabus self have tak for hjælpen.

    mon ikke din kofanger bliver næste projekt :-D
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er så lidt, jeg hygger mig jo også med det, specielt når jeg ser dig først sovse dig ind i allle tænkelige væsker fra bilen :D

    Men ja min kofanger, den måtte gerne stå som ny til træffet, det ved jeg du er mand for når automatgear centret engang har fået bilen til at skifte gear igen. :?
     

Del denne side