Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Kør længere på literen, 7 - 14 %

Emne i 'Diverse Drivline' startet af Anders, 12 September 2007.

  1. Anders

    Anders New Member

    Joined:
    3 Oktober 2006
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Havnsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg er igang med at teste MGP-CAPS på min 300 D fra 89.

    MGP-CAPS er en teknologi der behandler motorens forbrændingskammer, caps'en behandler metallet ved at opbygge en meget tynd belægning, der kan betegnes som en accelerator, der får forbrændingen til at gå hurtigere og derved kan fuldende forbrændingen.

    En fuldendt forbrænding brænder alt brændstoffet. det giver mindre forurening og du kan kører længere pr. liter.

    Fordele og egenskaber:
    Forbedret brændstof økonomi
    Flere hestekræfter
    Beskytter ventilerne
    Nedsætter dannelse af koks i motoren
    Nedsætter udledningen af drivhus gasser
    Eliminere mislyde og eftertænding
    Øger oktan i lav oktan benzin
    Smører alle bevægelige dele i toppen af motoren
    Forlænger levetiden af tændrør, gløderør og ventiler
    Brændstofbesparelsen ses normalt efter 5-10 tankninger.


    Det som jeg har mærket på min er at den kører lettere og har mere overskud, især når jeg har campingvognen efter. før jeg begyndte fik jeg målt forureningen hos bilsyn i kalundborg. og laver en ny måling igen om ca. 6 uger. for at se om der er en ændring.

    Hvis der er læsere som er intresseret i mere information, kan i gå ind på
    www.amgaz.myffi.biz eller kontakte mig 23381050
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    efter en del bruge her afprøve alt hvad der er at prøve at tilsætning af brændstof til motor,

    holde de der påstande ikke en meter

    Fordele og egenskaber: :shock:
    Forbedret brændstof økonomi ....nej indet tilsætning kan få en motor til at køre længe på en liter ( ikke så meget så der er økonomi i det)
    Flere hestekræfter ........nej efter hk skal finde på anden måde (mere brændstof og luft. ren logik
    Beskytter ventilerne ..............nej det gør olie jo i forvejen :shock:
    Nedsætter dannelse af koks i motoren.....nej visen motor kokser til er der andre ting galt og skal ikke afhjælpe med tilsætning.
    Nedsætter udledningen af drivhus gasser ......nej holder bare ikke
    Eliminere mislyde og eftertænding .............nej vis bilen eftertænder hjælp tilsætning ikke, udskift de detfekte dele og få indstille din motor.
    Øger oktan i lav oktan benzin ..........nej . hvorfor købe en lav oktan benzin for at købe noget tilsætning for at hæve den igen ???
    Smører alle bevægelige dele i toppen af motoren ......nej det skal olie gøre, ( vis toppe i motor ikke blive smurt så er der ikk mange km tilbage i den, det kan en tynder olie gøre .
    Forlænger levetiden af tændrør, gløderør og ventiler vis vi nu tager tændrør :shock: de skifte man jo efter et vis antal km ikk, eller ved tændrøret at man putte en pille i tanke ?? nej nej ....tændrørne skifter man sku til du forskrev services,
    Brændstofbesparelsen ses normalt efter 5-10 tankninger. ja hvad er der at spare nå man skal købe piller, de er jo ikke gratis,


    så vis man holde sin motor i topform er der ikke en øre at spare eller hente på økonomie, der er andre ting der skal til at at får flere km pr liter
    rullemodstand på hjul bundplader m.m

    den rigtig olie og skift det tit nok, søger for dysser tændrør og pumpe er i top, der er noget at hente.
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det der med Mekanikker på dåse og div. vidunder midler der pludseligt opstår i den ene eller anden form for piller eller tuber og tilsætninger, samt div. tankstationers (Super benzin) der lover samme egenskaber har været undersøgt til døde af forskællige instanser.
    Der er så minimalt (ikke mærkbart, men måske målbart) at prisen man betaler for "vidundermidlet" slet ikke kommer tæt på besparelsen. tværtimod, man betaler noget ekstra for at spare mindre end man har betalt ekstra.

    Det kan godt være der er noget om alle de der påstande i et lille bitte microscop, men her stopper det også.
    Der findes ingen vidunder trylledrikke for biler, sådan er det bare.
    Som Uffe siger er det helt andre meget mere logiske ting der kan skabe langt større resultater.

    Men man har jo altid som bil fanatikker et hvis ønske om der skulle findes noget sådan som et vidunder midel.
    Det er denne tro der holder disse produkter i salg, fra i sær de unge der tuner og piller og selv tror at en polering af bilen kan give bilen 10 Km/t ekstra på toppen og at hvis nu de skifter luftfilteret ud til et KN kit at så henter de lige 10 HK på deres 1.6er med i forvejen kun 90 HK.
    selvsamme folk tror at en bagpotte med støre gennemgang giver op til 15-20 HK og det er bare ikke noget der har med virkelighed at gøre, jo hvis man har en Mazda RX7 med Rotor motor, SÅ er der noget om snakkem med udstødningen der kan give op til faktisk 50 HK, men det er en anden snak.

    Men vi høre da gerne om de resultater der skulle komme ud af dit projekt, men fordommene og forbeholdene er sat i højeste beredskab på forhånd kan du nok høre :D
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg kan sænke mit brændstofforbrug med 15 % !!!!!
    og samtidig forbedre 0-100 og køre længre på litteren.


    ....men jeg gider ikke tabe mig SÅ meget :twisted: :twisted: :twisted:
     
  5. Anders

    Anders New Member

    Joined:
    3 Oktober 2006
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Havnsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Ok, der er jo mange som har en mening om mange ting. Danskere er jo født skeptiske, det er jo sundt, men nogen gange går vi sku rundt med skyklapper på.

    Jeg tror det ville være sundt at se lidt mere på produktet før i udtaler jer.

    Det er godkendt af det amerikanske miljø argentur " Environmental protection agency (EPA) med EPA registrerings nummer 201220001.

    Produktet har været brugt i mere end 20 år.

    Det bliver forhandlet i 120 lande.

    har været i danmark i 6 mdr.

    Så til alle som ønsker mere information, tag en tur på nettet og dan jeres egen mening.
     
  6. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Du er sælger af produktet som sælges i en form for pyramidespil kan jeg se?
     
  7. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hvad martin

    du ville da blive en pæn fyr vis du tabte dig så meget at du kunne køre 15% mere på en liter benzin :shock: :D :D :D :D :D :D :D :D :D
     
  8. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Jeg bliver så træt af at høre på al den BS den sags firmaer lukker ud om deres produkter. men lad os da tage et par af de påstande:

    Q. Does MPG-CAP™ reduce fuel emissions and improve the environment?

    A. MPG-CAP™ can reduce carbon monoxide, hydrocarbons, nitrogen oxide and carbon dioxide.
    Nu er CO eller uforbrændt brændstof ikke noget vi roder med på diesler der har et massivt luftoverskud hele tiden(MB/bosch indstilling af pumpe)
    Dannelsen af NO og NO2 kommer uundgåeligt da forbrændingen sker med luftoverskud i en Nitrogenholdig atmosfære. Mængden er afhængig af temperaturen i forbrændingen og reguleres bla. i min 300D af abgas anlægget.

    Og så kommer vi frem til den HELT store.......... Diesel(carbon holdigt brændstof) der indsprøjtes og forbrændes vil under ikke-ideelle forhold ender som carbonpartikler(fx. en der har leget med mængde skruen) I en ideel verden vil ALLE de carbon atomer der kommer fra brændstoffet komme ud som CO2.
    HVIS der fantes et "mirakel" produkt der kunne rykke forbrændigsprocessen i retning mod mere brændstof økonimi og dermed en mere ideel forbrænding, så ville CO2 mængden NATURLIGVIS STIGE. HVIS IKKE den stiger ville forbrændingsprocessen effektivitet og den kemisk stofomdannelse per definition ikke stige.

    MEN........ dette super produkt kan BÅDE give en mere effektiv forbrænding, og dermed mere CO2 til at presse stemplerne ned = mere brændstoføkonomi, OG SAMTIDIG sørge for mindre CO2 efter udstødningen.

    ER det ikke fantastisk ? Måske der sidder en lille dværg inde i udstødningen og æder CO2 ? Måske det er ham der lever at de tabletter ?:)

    Jeg gider nromalt aldrig svare på den her slags indlæg, men det kunne være at der var nogen der læste øverste post og ikke havde samme tekniske baggrund som kemiingeniør som jeg sidder med. Og det er til dem posten er skrevet til.

    Vedligehold motoren godt, sørg for at dyser og pumpe er på toppen. Og kør evt. efter hastighedsgrænser og jeg kan garanter ALLE en fremgang i brændstoføkonomi.

    Ikke mere fra mig i denne tråd
     
  9. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Syntes da det var en god ide at sende en vareprøve til alle brugere af W124.DK siden og lade os teste..
     
  10. Anders

    Anders New Member

    Joined:
    3 Oktober 2006
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Havnsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg ved godt at det er svært at fortælle danskere om nye produkter, især dem som ikke har været på en TV reklame.

    Dette er bare en information, så kan i gøre med det hvad i vil. de som ønsker at prøve det, kan gøre det. de som ikke vil kan lade være.

    Men med de stigende brændstofpriser, er det da godt at nogen gør noget for at spare, det er jo ikke i olieselskabernes intresse at vi bruger mindre.

    Forløbig har jeg kun positive resultater med produktet. og hvad den kemiske opbygning er, har jeg ikke behov for at vide. det er jo mange af de ting vi bruger til daglig som virker, og vi behøver ikke vide hvordan de er bygget.
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe appopo sky klapper Anders.
    Du behøver ikke vide noget om det kemiske/logiske siger du :)
     
  12. Anders

    Anders New Member

    Joined:
    3 Oktober 2006
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Havnsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg syntes ikke dit indlæg er seriøst nok. du har måske dårlige erfaringer med produktet.??
     
  13. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Du skriver lige nøjagitg 1 fornuftig sætning, Anders. - Undersøg sagen på nettet. Det har jeg så prøvet og fandt to forskellige slags sider. Den ene var folk som dig, der prøver at sælge denne mirakkelkur. For det er jo det du er ude på, ikke? Det viste sig nemlig også, at dit indlæg slet ikke er skrevet af dig selv, men bare er en salgstale som du har skrevet af. Den anden var grundlæggende test som viste at produktet ikke holder det lovede. Det lader også til, at den EPA registrering du snakker om gælder et oktan-booster middel, der gør gamle motorer i stand til at køre på blyfri benzin og ikke har en skid med brændstoføkonomi at gøre.
    Ærlig talt, Anders, lad lige være med at beskylde andre for at skrive useriøse indlæg når du selv er langt den største gyllespreder herinde.

    :x
     

Del denne side