Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Afbalancering?

Emne i 'Dæk & Fælge' startet af Stofberg, 19 Juli 2012.

  1. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har lige skaffet mig 4x 17" fælg som så fik 2 nye dæk i fronten.. meeeen intet er jo nemt i denne verden.. jeg havde desværre ikke muligheden selv så måtte betale mig fra en Afbalancering og montering.. idet fælg + dæk er smidt på kan jeg med det samme mærke rattet bevæger sig som var den ikke balanceret.. men kan se de "flittige" folk har smidt nogle klodser på og sådan.. men hvis rattet ryster ved 80+ og bilen nærmest "hopper" mellem 60-70 er det så ikke en mega ussel afbalancering?

    det skal siges jeg har fået mine fælg vurdering som uden skæve punkter eller lign overhovedet! og med mine STD 15" fælg er der ingen problemer lign..

    håber der lige er en der kan be eller afkræfte det jeg siger :p
     
  2. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Fik du alle hjul afbalanceret eller kun de to der fik nye dæk?
     
  3. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    kun de 2 nye da der aldrig har været problemer med de bagerste, det skal siges jeg bare smed de originale foran, da mine 2 foreste alu drenge skulle have nyt gummi :) og som sagt ingen problemer hehe..
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Er det nye fælge eller nogle du har kørt på før?

    Det er jo bare tit at alu fælge er skæve og det er ikke alle afbalancerins apperater, der kan se det.
     
  5. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    det er nogle jeg lige har købt og der er ikke en ridse eller noget at se på dem kun lidt gammel død maling :p + dem som afbalancerede dem sagde at min fælg var utroligt lige da det var supernemt for dem at strække en 205 fra 225 som var std ..

    udover dette kan jeg lige sige at de fælg jeg bruger til foran nu var brugt til Bagenden før.. så tvivler stærkt på de er blevet voldtaget for meget /:?
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man kan jo næsten ikke afbalancere en fælg forkert. Der er jo bare at sætte de gram på som maskinen skriver.
    Så jeg må indrømme at jeg nu stadig tror det er skæve fælge... Det er det nemlig 9 ud af 10 med biler der ryster i rattet :shock:
     
  7. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    vi er fuldt ud enige jeg ville også selv have gjort det hvis jeg havde et værksted med maskineri til rådighed.. synes blot det er mærkeligt at jeg får afvide at de er lige, hvis de så er skæve...

    jeg er godt nok lidt forvirret efterhånden hehe :p , men hvis fælg er skæv burde rystelser i rattet ikke være konstant og ikke periodisk? :)
     
  8. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Jeg havde i sin tid en bule i dækket på min Senator.. Mellem 80-110 var det MEGET forskelligt hvor megt den rystede..

    Desuden har jeg også prøvet at få en dårlig afvejning.. Hvordan det end kan ske :)
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det ihvertfald din hjuk det drejer sig om.
    Så er det et spørgsmål om det er en skæv fælge, dårligt dæk eller en dårlig afbalancering.

    Og får at løse problemet, så skal du hen et sted hvor de kan afbalancere dæk og se visuelt om der er fejl på hjulet mens det rotere.
     
  10. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Takker for hjælpen!

    så er det ud og prygle dækmænd haha :p

    - Det viste sig at der åbenbart manglede lidt vægt på begge fælg.. fesent... :) hehe
     

Del denne side