Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

automatgearkasse

Emne i 'Automatgear' startet af Gulløv, 17 Juli 2012.

  1. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej.

    hvad kan min automatgearkasse klare max hk. ( 722.312 )
    Hilsen
    Finn G
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Med de rette indstillinger, så burde den kunne klare en små 500 og et moment der efter.

    Det svage led er konverter og bremsebånd. Så den skal helt klart stilles til hårde skift, så ikke den arbejder for længe af gangen på bremsebåndene.

    Det er self et rent skud i tågen.. Men med det kendskab jeg har til 722 huset og den pågældene indmad, ville jeg mene det der efter 8)
     
  3. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Tak for hurtig svar.
    kender du en der kan stille den til hårde skift, da jeg er gået fra 155 hk til 231 hk.
    Hilsen
    Finn G.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er bare at dreje en halv omgang med uret på modulatoren. Det burde passe til den effekt forøgelse du har gjordt.

    Ellers er det noget som jeg kan udføre 8)
     
  5. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    endnu engang tak JTC.
    Det vil jeg prøve om jeg kan,
    Ved du om den er stram at dreje når jeg løsnede umbraco bolden.
    Hilsen
    Finn G.
     
  6. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Det JTC skriver om at dreje på modulatoren betyder IKKE at dreje hele vaccumdåsen.
    Midt på dåsen sidder der en gummiprop der er til at vippe af med en skruetrækker.
    Så kan du se en lille blank metaldims der sidde i nogle hakker, ligesom på en urskive.
    Den ligner et T eller Thors hammer.
    Træk den ca. 5 mm ud med en lille tang og drej den med uret som JTC skriver, så øges trykket i gearkassen, så giver det hårdere gearskift og self. modsat den anden vej. Bare husk (eller skriv ned) hvilken vej og hvor meget du giver den, så kan du altid "finde" tilbage.
    Det er meget nemt når man har prøvet det mange gange, og det er en kæmpefordel at have en grav, da det gør det meget hurtigere hvis der skal "prøves" lidt frem.
     
  7. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Tak for en fremragende beskrivelser JTD / erik1303.

    Hilsen
    Finn G.
     
  8. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Har nu drejet den en halv omgang med uret.
    Synes ikke at jeg kan mærke nogen forskel, er det først når jeg kører den ud i gearene.( bund gas )

    Hilsen
    Finn G.
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej når du justere på den, så mærkes det både ved lave som håje omdrejninger når den skifter gear.
    Man kan i følge gearkasse manden Jørgen fra Gilleleje opleve at det ikke hjælper at justere op i tryk og det kan være fordi den er justere helt i top.
    Dette skyldes meget ofte en slidt oliepumpe som består af 2 tandhjul som køre inde i et hus og som regel slides huset hvor tandhjulet skal lave trykket op ad og så er det en ny oliepumpe der skal til.
    Selve pumpen koster ca. 1500-2000 Kr. og er næsten altid slidt når han åbner en gearkasse. 8)
    Det kan måske også være noget andet, men det ville han kunne se blot ved en afprøvning/inspektion og prøve kørning af bilen.
    Dette tager han normalt ikke noget for, så får man et tilbud om hvad det koster at lave inden du aflevere bilen plus de variabler som han mener der kan være i det hvis noget sådan skulle opstå.

    Det er Automatgearcentret i gilleleje. 8)
     
  10. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Tak
    Jeg køre forbi Automatgearcentret.
    den skifter super fint gera, når jeg køre.
    Hilsen
    Finn G.
     

Del denne side