Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

AAHRRG RUST i min s124

Emne i 'Karosseri' startet af monzta, 2 Juli 2012.

  1. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nej føj da !

    Bedst som jeg har fået bygget nye ophæng til bagbroen (det der er svejst i vangen) i 3mm stålplade og fået det svejst på (dejligt iøvrigt) gik jeg i gang med at finde ud af hvorfor førersædet hældede lidt til venstre. Jeg tænkte at noget måske var gået i stellet, det kan jo ske.

    Efter at have kæmpet 1½ time med at få sædet ud af bilen fordi skidtet var rustet fast, og de to bagerste skruer bare kørte med rundt, opdagede jeg at bunden under sædet inkl et godt stykke inderpanel og den tværstiver sædet er monteret på er rustet totalt op !

    Indtil videre har jeg skiftet hvad der svarer til 1½ A4 ark bundplade, samt bygget ny bro til sædemontering, samt nye huller i bundet, til nye sædeskruer osv! Mangler stadig at skifte et rigtig træls stykke hvor bremserør og brændstofrør selvfølgelig løber lige hen langs med... Skidetræls sted !

    Jeg er begyndt at have mine bange anelser for det "dykkerdragt" der er trukket over bunden på sådan en Mercedes kamouflerer fanderme godt nok det rust temmelig godt, også lidt for godt efter min mening da der INGEN tegn på rust var under bilen...!

    Så i morgen efter fyraften er det op på ramperne og så skal hele bunden simpelthen bankes igennem fra ende til anden med den spidse hammer... Og så må vi jo se om jeg stadig har Mercedes, eller om den simpelthen er for syg til at blive lavet :whip:
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan snyde.. Har også haft en del inde hvor sædet var ved at ryge ud af bilen :eek:
     
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Gummihuden er nu god nok, sålænge der ikke går hul på den.
    Bliver gummihud og den underliggende grundfarve derimod beskadiget, måske fordi man kører over noget... eller et uheldigt stenskud - ja så kan rusten arbejde i det skjulte.

    Jeg ville være lidt forsigtig med den spidse hammer, og måske vælge een der ikke risikere at beskadige gummihuden :wink:
     
  4. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu har jeg været den igennem og det lader til det værste næsten er overstået. Det er et sjovt sted den er gået men det er faktisk alt pladen under sædet der er rådnet. Så sædemontering er lavet påny. Men den "tunnel" hvor brændstofrør og bremserør sidder er lidt mere tricky. Nogen der ved om man kan få nye clips til rørene til fast montering i bunden ????

    Så er der lidt rust bagi ved inderskærme, lidt i bagerste tårne, lidt i bagpanel (men det gider jeg ikke lave nu da det ikke har en ski at sige til syn) og lidt uden i fronten under sprinklerbeholderen. Så alt i alt rimelig okay...
     

Del denne side