Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Lidt halvsløv start!

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af FHP, 27 Juni 2012.

  1. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Alle

    Håber nogle kan hjælpe her?

    Min 260E er lidt sløv til at starte når den er helt kold. Altså drejer nøjlen og motor starter efter ca 5 sek. men bare lige som om det er mega træg og langsomt kommer der tryg om omdrejninger på. Efter en kort tur starter og snurrer det hele bare som det skal. Nogle bud på hvad det kan være?
    Har skiftet OVP relæ, tændrør, tændspole, strømfordeler og rotor.
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvis ellers div gummi og vacumslanger er tæt...

    kan det godt være din koldstartsdysse som ikke fungere optimalt, eller det kan være din luftmasse måler som ikke er justeret rigtigt eller den variable modstand som styrer den ikke fungerer optimalt eller er defekt, lidt teknisk forklaring og så alligevel meget simpelt, hvis man har rodet med den før.

    er tomgangen meget lav eller høj når du koldstarter?
     
  3. vito124

    vito124 New Member

    Joined:
    21 August 2010
    Indlæg:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    350
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2:
    W123 300D
    Bil nr. 2 Km:
    450
    Bil nr. 2 Årgang:
    1981
    en bagatel kan være din olie der trænger til udskiftning, hvis den er for tyk er løfterne svære at få igang, og motoren lyder hård at få igang som du beskriver..
     
  4. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tomgang ar ca 900i koldstart og falder som den skal ved ca. 70 gr. Olien er lige skiftet. Kan være div slanger da de er meget stive. Hvis det er slangerne er der så nogle der har MB# som skal bruges?
     
  5. BBKim

    BBKim Member

    Joined:
    22 Oktober 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 220 E
    Km:
    200000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har lige haft et problem der lyder som det du beskriver. Mit problem viste sig at skyldes indsprøjtningsdyser. De er nemme at skifte selv - og fik jo rabat hos Ejner Hessel med vores medlemskort :) . Hvis du skal skifte dem, skal du huske at bestille føringer med - koster 14 kr stk og er en gummibøsning som dysen sidder i. Held og lykke med det.

    Mvh Kim
     

Del denne side