Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Viskosekobling udskiftet MEN lyder som Hover-Craft

Emne i 'Motorkøling' startet af NielsOle, 17 Juni 2012.

  1. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Hej
    Er det meningen at min bil skal lyde som en Hover-Craft selv ved 1500 Rpm. :oops:
    Man kan jo ikke høre motoren. :cry: :cry:
    Det er sådan at når jeg giver den pedal Så stopper folk op og kigger :evil: og det er ikke fordi de kan høre min Række 6´er næ nej det er sku blæserne de kan høre :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
    Tror sku jeg sætter den gamle på som er defekt så kan man da høre det er en Benziner :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:


    HJÆLP
     
  2. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Hæ Hæ. Jeg har lidt det samme på min 300 TE.

    Jeg har været i gang med at skifte AC køler og tørfilter og ved samme omgang skiftede jeg så også til en anden blæser som virker. :lol: Og den siger også noget mere men ikke mere end det kan forsvares.

    Om ikke andet er jeg da fri for at den løber "næsten" varm ved køkørsel når det er varmt.
     
  3. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Ja velkommen i Volvo 244 klubben :lol: Jeg er også ærgelig over at min lydsvage motor forsvandt da den fik en ny viskose.

    Jeg har sat en Gørlose MSQP på, hvad har I andre brugt??
     
  4. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Du har helt ret den lyder somom det er en Volvo årgang 78.

    Min er en hugger viskose fra en 300E
     
  5. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Jamen så syntes jeg vi skulle mødes omkring Næstved så kan du høre når jeg kommer :eek:
     
  6. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg er os blevet volvo ejer øv

    Da jeg er ny ejer af min Mercedes
    har jeg først haft problemer i de få varme dage vi har haft
    Dog kun i tomgang.

    Så mig og brabus røg til gørløse og fik et nyt stik.
    Og vupti den virkede. Men da jeg kørte en tur havde jeg fået mig en volvo
    Øv
     
  7. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    :?: :?:

    Stik: Jeg har da ikke fundet et stik på en viskose blæservinge.
     
  8. RnC180

    RnC180 New Member

    Joined:
    24 Juli 2010
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    C180
    Km:
    227000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg købte min hos Taxiteile i Tyskland og den har også givet motoren Volvo-lyd, men temperaturen er blevet meget bedre(lavere) og mere stabil, selv i kø-kørsel.
    Men man skal ikke åbne ned til motoren, mens den går i tomgang, hvis man har toupe, for så sidder den ikke på issen mere.
     
  9. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    OK det her er totalt underligt jeg tog den gamle viskose kobling pillede beskyttelses dims af og pillede lille stang op af huldet. så tog jeg en kanyle og noget olie fyldte kanylen med olie og blev ved med at fylde olie ind i hullet til det kom ud igen. satte stang i igen og satte beskyttelse dims på igen og monteret den på bilen og nu kan jeg ikke holde den når RPM kommer over 1500 RPM og den køler super igen :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o

    så den jeg har fra hugger får han lige i nakken igen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


    NU ER DET IKKE EN GAMMEL VOLVO MERE :nakkal: :nakkal: :nakkal: :nakkal: :nakkal:
    :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
     
  10. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Nu er der jo forskel fra en 4 benet og en 6 benet benziner. Min 4 benet kører med magnetkobling som når moteren når sine ca. 87-90 grader sender et signal ned til magneten som for den til at klappe sammen og kører propellen med rundt på motor rpm.

    Min var i stykker da jeg købte den fik skiftet den føler hvor signalet kommer fra og så virkede den fint men ja den lyder sku som en gammel volvo :lol:

    Det har jeg så ikke noget imod da min 4 cylindrede motor jo ikke har samme fine kultiverede gang som en 6 cylindrede har. :mrgreen:
     
  11. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jan nej min er dog den anden version. Med kobling, Men har dog stadig Volvo lyden som jeg er meget ked af
     
  12. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Hejsa,
    Jeg melder mig i klubben med Volvo-lyd efter skift af viscosekobling. Det er en ENORM skuffelse, og jeg erindrer ikke at have hørt 124-ere sige sådan, da de var nye - da var det ikke denne lyd der dominerede. Det var det heller ikke, da jeg købte min brugt i 2009. Men nu er man sgu ved at skamme sig, når man kommer rullende - ganske rigtigt, som det bliver beskrevet, som en hoover-craft - æv!
    Er det mon fordi vi ikke anvender MB-dele. Er der nogen der har anvendt eller har erfaring med originale koblinger?

    Hilsen
    Chr.
     
  13. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    En ting jeg også har fundet ud af er at der er forskel på rotation på dem. der er en pil på dem. På min er rotationen mod uret. så man kan ikke bare tage en fra en diesel fordi rotationen på den er med uret. så sætter man den på en benziner kører den den forkerte vej det giver også meget HOVER LYD.

    MEN HVIS I HAR DEN GAMLE VISKOSE LIGGENDE SÅ PRØV AT GØRE SOM MIG FULD DEN MED OLIE OG PRØV OG SE OM DEN IKKE VIRKER IGEN.
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    I er ikke de første der klager over blæser støjen.

    Der er desværre ikke så meget at gøre ved det :-?
    Jeg har undersøgt det nærmere både med originale og uoriginale.

    Viscose koblinger har bare meget greb i koblingen, når den er ny og derfor køre blæseren konstant i et rimelig højt tempo.

    Desto mere den bliver slidt, desto mere ville det høre op. Når den så bliver rigtig slidt, tager den slet ikke fat mere = motoren bliver for varm i kø = ny viscose igen = volvo lyden er tilbage = pest eller kolera :lol:

    Jeg ville nok fortrække en motor i den rigtige temperatur og bide liden i mig :cry:
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det blev godt nok en volvo efter vi fik skiftet den deffekte kølevands føler.
    Vi må have lavet en knap :D så man kan slå den fra indtil den blvier rigtig varm, den står jo næsten kun på 85 grader når den starter, trods føleren siger 102 grader mener jeg at huske der stod på den.

    Men jeg kan huske at det er mest ved bykørsel og når først den er begyndt, så kan man ikke få nok køling i byen, så skal man ud på landevejen og få lidt fartvinds køling på, før den igen slipper taget i blæseren.

    Min egen er med viscose kobling og den skiftede jeg i 2006 da jeg købte bilen, den er dog meget kølig min motor trods den er tunet, og det er først hvis jeg holder rigtig længe i kø at den går igang, men så er temperaturen også kun lige oppe på over 90 grader, og den holder så op igen hvis jeg kommer ud og får lidt fart på luften.
     
  16. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Nå men det med selv at fylde væske i viskose kobling er ikke nogen god ide eller jo hvis man får lyst til at smøre sit motorrum ind i olie.
    :cry: :cry: :cry: DONT DO THAT
    :oh: :oh: :oh: :oh: :oh:

    Løsning nr 2 er hermed udført blæser fra en E320 V6 model 210 ombygget til at sidde foran køler monteret med relæ og kontakt i kabine så når jeg holder stille i kø og temp kommer for højt op så tænder jeg blæser manuelt og vupti kommer temp under 90 C
    Nice :cool: :cool: :cool: :-D :D :rofl:
     
  17. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Det lyder spændende med at installere ekstra blæser.

    Vil super gerne se nogle billeder og beskrivelse...

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  18. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Kan ikke op loade billeder men finder lige en løsning til i morgen ok
    :D
     
  19. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Jeg synes stadig det er overraskende, at motorerne efter at være have fået lidt år på bagen, skal skifte fra at lyde som et stykke gedigent, tysk ingeniørkunst af første klasse til at lyde som en svensk kampvogn uden kæder - det irriterer i den grad. Er der virkelig ikke nogen som kan løse denne triste gåde?

    Fra en som håber på den dag, hvor man igen kan være lyden af en ordentlig, lang motor bekendt :gr8:

    Chr.
     
  20. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Tror ikke at der er andet at gøre end at få en elektrisk blæser fra en nyere MB (evt w210) og så have lidt eliktrisk snilde og bygge et system over en af temp. følerene i termostathuset. Evt. skære et nyt hul i teromostat huset og montere en 4. føler til systemet.
    Men det er nok lidt af en opgave.

    Er der nogen der ved hvor lang tid der går inden at viskosen greb begynder at aftage så man slipper for lidt af larmen??
     

Del denne side