Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

98 C220 CDI, hvad skal man kigge efter?

Emne i 'Øvrige serier' startet af Morten Bech, 5 Juni 2012.

  1. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    En kollega skal i morgen kigge på en C220 CDI aut. fra 98' med 600tkm på klokken til. 35 kilo.

    Er der noget specielt han skal kigge efter udover rust?
    Svagheder på motor/aut?

    På forhånd tak :D
     
  2. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Motoren vil gerne sode til i indsugningen, det er lidt et problem med dem. gear skal skifte ordntlig og må ikke hakke, og ellers bare normal skepsis for om noget ikke føles som det skal.
     
  3. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ved ikke om en 98'er er med 125 eller 143 hk, men mener det er 125. Mener først C-klassen fik 143 hk i w203.

    Har hørt, men har ikke selv erfaring, at gløderørene kan være problematiske på disse 125 hk CDi'ere. De sætter sig uhjælpeligt fast i topstykket p.g.a. koks, og man skal vist være noget heldig for af få et sådan ud (dog kan man vist smøre dem med noget smørelse, så de ikke sætter sig fast).

    Så tjek gløderørene, eller forlang dokumentation for hvornår de er skiftet.
     
  4. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Tak for input, de er givet videre :D
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den har været oppe og vende før..

    Selve c klassen w202 er skam en fin bil uden de store problemer.
    Men MB´s 2.2 cdi motor er den væreste diesel motor som MB har bygget. Vist nok også MB´s eneste motor som ikke køre med Bosch dele i indsprøjtningssystemet.
     
  6. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Så fik han kigget på bilen. Da sælger endelig fik startet den gik den ad HT og min kollega opgav at teste om gearkassen var ok. Så den kunne ikke bruges.

    Tak for hjælpen :D
     

Del denne side