Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

For høj tomgang 300E

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Nick201, 3 Juni 2012.

  1. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej igen igen.
    Efter motorskiftet i min 201 fra 2,3 til 3,0 har jeg nu efterhånden fået styr på ledningsnettet,
    men men men...
    Når bilen går i tomgang, stiger den stille og roligt op til ca. 2000 omdr. hvis jeg derimod gasser den op bliver den hængende på 4000omdr. hvis jeg manuelt løfter luftspjældet op, går den perfekt i tomgang indtil næste gang den bliver gasset op. :shock:
    Når jeg kører i bilen kører den umiddelbart fint hvis man kun giver den lidt gas, hvis man giver den 50% eller derover "kvæles" den simpelhen, og den trækker først igen så snart jeg slipper gassen.
    :? Co procenten er derudover meget svingende, jeg kan eksempelvis stille den på 0,5% og efter en kørt køretur er den typisk nede omkring 0,1-0,2%


    Er er der nogle af jer dygtige mennesker som har en god ide??

    På forhånd tak :-D
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Mht. at den "kvæles" ved fuld gas: har du udskiftet benzinpumpen? På en 300E er der jo to benzinpumper, der sidder samlet. Det lyder til at den ikke får nok benzin.
     
  3. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej Lasse. Jeg har sat pumpen over fra 124'eren, og jeg har målt benzintrykket mens den laver det nummer der, og det ligger stadig på 5,3 bar. Benzintryk var nemlig også min første tanke :p
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Prøv først at udelukke tomgangs systemet. Dvs at du skal tage stikket af tomgangs ventilen og se hvordan motoren arbejder.

    Er det ikke det, så kunne fejlen lyde meget som om at motoren suger falsk luft ind?

    Eventuelt slangerene til og fra tomgangsventilen
     
  5. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Det vil jeg lige prøve Jacob. Det er ærgerligt du bor så langt væk. Ellers havde du sgu fået lov til at lave den. Hehe
     
  6. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Slangerne er helt tætte. hvis jeg tager stikket af tomgangsmotoren hænger den ikke oppe i omdrejninger mere.
    Den går meget langt ned i tomgang. symptomerne når jeg kører ud af vejen er uændrede.. :?

    Mvh Nick
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hmm.. Ja det kan være mange ting..

    Normalt ville jeg sige at der noget med blandingsforholdet / indsprøjtningssystemet den er gal med.
    Men da det er et motorskifte haløj, så kan der jo være gået nogle ting galt under operationen, som ikke lige noget man ser hver dag.
     
  8. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Nej det er jo det værste ved det. Og jeg tænker også hele tiden på at den kørte perfekt i 124'eren.
    Den trækker skide godt når motoren er kold. Men trækker dårligt og går i stå når motoren bliver varm.
    Så Det MÅ være for mager blanding vil jeg mene. Jeg har skiftet pakningerne mht til mistanken om falsk luft.
     
  9. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    :D
    Så spiller det bare!!! :D nu er fejlen fundet. Det var en defekt vandtemperatur føler
    :lol:
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Okay.. Det kan jeg bare ikke få til at hænge sammen med at den kan hænge på 4.000 omdrejninger??

    Jeg tror desvære at den fejl var et skridt på vejen. Som du beskriver, så er der mere end den ene fejl
     
  11. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Jeg skiftede pakningen ved spjældhuset sidste weekend. Og det hjalp på omdrejningerne. :-D
    Men den kunne stadig ikke tage gas. Og det var føleren den var galt med. :)
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Okay, så tyder alt på at der er ved at være kommet til livs 8)
     
  13. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Det skulle den dælme helst :lol:
     

Del denne side