Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Korrekt højde på niveauregulering

Emne i 'Niveauregulering' startet af Jens Bang, 22 Maj 2012.

  1. Jens Bang

    Jens Bang New Member

    Joined:
    20 Januar 2007
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østerbro
    Ratings:
    +0 / 0
    Synes at bilen står for højt bagtil. Når den har stået natten over har den sænket sig til et niveau som jeg synes er mere passende. Hvad er den rigtige indstilling - skal den ikke hvile på fjederne når man kører? Det virker som om min hæver sig et par cm når jeg kører i bilen. Hvordan indstilles niveau og skal den spores?

    Jens
     
  2. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg synes ikke min har ændret højde over natten må jeg sige ! men jeg kan fortælle dig at hvis du mister hydolikken så hænger bilen kun lige akkurat fri , altså den kan lige fjedre lidt ! der skal ikke spores på grund af højde ændring

    højden justeres nedenunder på nogle små skruer, den bliver tvangsstyret af krængningsstabilisatoren. men kan justeres, korrekt højde kender jeg ikke,
    hvis du har vognen oppe og motoren i gang kan du samtidig justere til bedste højde som du nu synes du vil sænke hæve den til
     
  3. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu så jeg lige tråden, og min S124 stritter også meget med rumpetten. Det har den nu altid gjort men jeg ville meget gerne have den til at stå mere i "vatter" eller hvad man kan sige. Om det skyldes at de forreste fjedre er sunket sammen med alderen ved jeg ikke, men det virker som om der er urimelig meget luft mellem skærm og dæk bagpå.

    Hvor præcist er det man justerer den, og er det noget der kan gøres hjemme af en perlestensmekaniker som mig ? :D
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  6. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Nu må I korrigere mig hvis jeg tager fejl, men

    Hvis det er en Sportline er den sænket fortil.

    Og det ville være rart at se nogle billeder af hvad du syntes er for højt.
     

Del denne side