Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hjælp mine heste forsvinder :(

Emne i 'Dieselmotorer' startet af trolle, 14 Maj 2012.

  1. trolle

    trolle New Member

    Joined:
    30 Marts 2008
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E300TD
    Km:
    478
    Årgang:
    1999
    Hejsa
    Jeg har en w210 E300TD fra 1999 der har kørt 478.000
    var på rullefelt i weekenden og den var ved at springe luften :)
    men alligevel har den kun 155,4 hk 300,6 nm (burde den ikke ha 177hk og 330 nm )
    Er den bare gammel og træt eller kan man få pustet noget mere liv i igen ?
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Har du prøvet med nyt luftfilter og brændstoffilter ?
    Husk at rense eller skifte forfilteret i filterkonsollet. (mange ved ikke at det er der)
     
  3. trolle

    trolle New Member

    Joined:
    30 Marts 2008
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E300TD
    Km:
    478
    Årgang:
    1999
    Hej Guldsmeden
    Tak for dit hurtige bud men har for ca 2 mdr. siden fået skiftet alt hvad der hedder
    filter også lille forfilter:) så det må skyldtes noget andet
    Mvh. Michael
     
  4. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Hvordan har dyserne det ?

    Er timing på dieselpumpen kontrolleret/justeret?

    Er fødemængden på brændstødpumpen inden for spec. lige før rækkepumpens indgang?
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Sådan er det jo desværre med motore... Med tiden løber hestene sin vej..
    Der kan være mange slid dele, der er skyld i dit effekt tab.

    En strukkede timing kæde, tilsodet ventiler og kanaler, trætte indsprøjtnings dyser, træt turbo O.s.v

    Skal man det hele til livs, er det en større omgang.

    Starte med at måle om pumpens timing har rykkede sig? Det er somregl en slidt kæde der er skyld i det og dermed skal kæden skiftes, da en timing justering ikke ville være nok fordi at knasten også ville være rykkede.

    Måle om turbo giver fuldt lade tryk ved de rigtige omdrejninger?

    Se om katalysatorene er tilstoppet?

    Få dyserne i en tester

    Udlæse fejl koder på motor styringen

    Ja listen er lang :-D
     
  6. trolle

    trolle New Member

    Joined:
    30 Marts 2008
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E300TD
    Km:
    478
    Årgang:
    1999
    Hej Casper og Djaabo
    Pas til alle de fine spørgsmål :)
    Syntes den køre jævn og starter første gang og ryger ikke og heller ved kickdown der er ny komplet udstødning
    Må prøve at få det de ting
    i nævner testet hvis det kan lade sig gøre og tak
    Mvh Michael
     
  7. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Sad lige og tænkte på om det egentlig ikke er meget godt alligevel????
    Hvis effekten er målt på hjulene er det vel ikke så ringe,- men jeg kan jo godt være på vildspor. :eek:
    Hvor måler et rullefelt og hvordan beregner man effekten. :?:
    Her tænker jeg på tab i transmission og bagtøj.
    Eller er den effekt efter udmåling beregnet baglæns så det ER motorens output ? :?:
     
  8. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Har du husket at lukke ledet til Heste-Folden. :D :D :D :D :D
    UNDSKYLD JEG KUNNE IKKE LADE VÆR.
    håber du kan bære overe med min kommentar :oops: :oops: :oops: :oops:
    :slap: :slap: :slap: :slap: :slap:
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Precis det samme jeg sad og tænkte på.
    Det kan kun rulle manden vide.
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Rullemanden styrer reelt, hvor mange heste bilen har, det kommer helt an på, hvor stramt han spænder bilen fast, og selvfølgelig hans kalibrering af selve udstyret. Samtidig vil deformationen af dækkene ved de omdrejninger gøre målingen meget usikker.


    Bendix
     
  11. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Du har en fordel fordi det er en TD, så hvis du syntes den er for langsom har du jo muligheden for at få den chip-tunet, og man kan vist godt opnå en del flere kræfter uden at gøre det helt store...
     
  12. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Man ka' jo ozze skohorne en AMG motor og få mange flere hypper ind i folden :D :evil:
     
  13. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Laver AMG ikke kun motore med bløde dyserør ?
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Betyder det benzin motore :?: fordi man kunne da få motor tun til sin diesel også dengang.
    Jeg ved også at BRABUS tunede diesel motore med større turboen osv dengang.
    Jeg har sådan et fint dokument om hvilke modeller de tunede med hvilke tun og hvor meget det gav, men er lige på iPad så kan ikke opklodse det her.
     
  15. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
  16. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  17. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Mangler bare lige en Scania turbo :)
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den kan jeg da finde brugt til jer :mrgreen:
    Ude på bus garage anlægene, der bliver jævnligt skiftede turboer på busserne, dog noget volvo og VDLer, mon ikke sådan en kan sætte lige så meget fut i sagerne :lol:
     
  19. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Naarj tak - min turbo virker jo :)
    Tror bare at jeg holder mig til de 177 hk (eller hvad den nu efterhånden er nede på)

    @Trolle.

    Jeg tror at et fint sted at starte, ville være at få kontrolleret din forkæde.
    Hvis den er slidt = strukket, så passer dit tændingstidspunkt ikke længere = dårlig ydelse.

    Hvis den er strukket meget, bør den alligevel skiftes forebyggende.
     
  20. trolle

    trolle New Member

    Joined:
    30 Marts 2008
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E300TD
    Km:
    478
    Årgang:
    1999
    Hej alle
    Tror jeg skal få tjekket min forkæde som flere skriver
    skal også ha skifte mine ventil løfter da den tikker lige rigeligt
    og det er jeg træt af, også når folk smiler skævt og siger den knækker nok nødder var :)

    Nogen der har en pris ide`

    Stort tak til alle der kom med sit input

    Mvh. trolle (MIchael)
     

Del denne side