Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Olieskift/filter m. problemer - ikke starte

Emne i 'El-system' startet af Asterix, 4 Maj 2012.

  1. Asterix

    Asterix New Member

    Joined:
    16 Januar 2007
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Holte
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E
    Km:
    300
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    MB 450 SL/C220CDI
    Bil nr. 2 Årgang:
    1972
    Hej,
    Skulle selvfølgelig lige klare et hurtigt olieskift inkl. filter her til morgen. MEN da alt var klar ville den ikke starte. Det er strøm på - udslag på div. ure. Men ingen reaktion når nøglen drejes det sidste stykke. Tror fejler ligger i en løs ledning som jeg uden tvivl har fået revet fra da jeg afmonterede oliefiltret; men f.. om jeg kan finde hvor den er hoppet fra.
    Der kommer 2 ledninger sammen inde fra kabinen (foto 4) den ene fortsætter over i et større kabel som det ses på foto nr. 1.
    Nu er der jo heller ikke meget plads omme bag filtret.
    Har prøvet at give den stel; men uden resultat.
    Er lidt i tvivl om det kan været noget eftermonteret...
    Har taget et par fotos som evt. kan hjælpe. Håber der er en der har en lys ide. :-D
    Hilsen
    Gert
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er højst sansynligt at det er starter ledningen der er revet over. Den går nemlig lige forbi filteret..

    Generelt på 103 og 104 motoren skal man være lidt forsigtigt når man skifter det filter, at man ikke river ledninger, vacum slanger eller gear kabel over :?
     
  3. Asterix

    Asterix New Member

    Joined:
    16 Januar 2007
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Holte
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E
    Km:
    300
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    MB 450 SL/C220CDI
    Bil nr. 2 Årgang:
    1972
    Hej Jacob,

    Tak for din tilbagemelding.
    Der er desværre forbandet lidt plads til at afmontere filtret så du har formentlig ret.
    Starteren kan man vel kun komme til nedefra efter at bundskjoldet er afmonteret?

    Mvh
    Gert
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det er under bilen at man kan komme til. Der sider en lille kabel sko som ledningen er monteret på. Den er formodentligt knækket
     
  5. Asterix

    Asterix New Member

    Joined:
    16 Januar 2007
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Holte
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E
    Km:
    300
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    MB 450 SL/C220CDI
    Bil nr. 2 Årgang:
    1972
    Hej Jacob,

    Ville bare give en tilbagemelding. Ja, du havde fuldkommen ret, det var ledningen til starteren der var hevet af ifm. afmontering af oliefilteret.
    Efter adskillige timers gymnastiske øvelser - der er f... ikke meget plads lykkedes det endeligt og den starter nu igen øjeblikkelig.
    Tak for din assistance

    Hilsen
    Gert
     

Del denne side