Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300-24v tændingsmodul. mangler

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af KMSportline, 23 April 2012.

  1. KMSportline

    KMSportline New Member

    Joined:
    12 April 2012
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1990
    Hej

    Jeg står og mangler dette modul samt en tændspole, og tænkte på om der ikke var en venlig sjæl herinde som kunne finde et frem fra gemmerne, det skal være et Siemens og slutte på følgende numre 2132 eller 2032.. 8)


    På forhånd tak. :gr8:
    // KMSportline
     
  2. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja de er svære at finde, de koster boksen, 30.000 kr. Fra nyt. :?
    De fleste hukkere ved desværre også hvad de er værd.
     
  4. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hvis du kommer op forbi gørløse så kan vi godt lave det til 7500 inkl. moms så har du fået 20 % rabat på det igennem forummet.

    Hilsen Brian
     
  5. KMSportline

    KMSportline New Member

    Joined:
    12 April 2012
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1990
    Hej Alle.

    Det kalder jeg service, og kan godt se det ikke er det nemmeste at skaffe men herligt i er så hurtige til at melde ind.
    Søren: fint med linket :D

    Brabus. ja, var lige ved at falde ned da jeg hørte prisen, Det er jo groft sagt bare en gang bagt strandsand med en lille beholder til røg. :yes:

    Brian: Jeg finder lige ud af at komme derop af, hvis alt andet skrider. 8)

    Der er jo også vores store ven ebay. men tør man satse?

    Mvh KMSportline
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis du har det gamle vil jeg gerne prøve at åbne og lave kopier :yes: :gr8:
    Det svære er at der en en vakum styring også samt en programeret kreds med tændings mappen.
    Men det skal prøves.
     
  7. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Husk som der er blevet nævnt før her i forum'et.
    Vær omhyggelig med kølepasta og isolationsskive mellem modul og karosse 8)
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg har lige fået et tændings modul hjem til en 300-24V

    Jeg sælger det også for de 7.000,-
     
  9. KMSportline

    KMSportline New Member

    Joined:
    12 April 2012
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1990
    Det er helt kanont med alle de svar, råd og tilbud ;) Problemet er lige blevet en tand større efter skat afviste at registrere bilen, så der knokles lige med at få det på plads. Det er tosset at smide så mange penge efter en bil, som måske bare bliver til skrot. så jeg vender frygteligt tilbage 8)


    //KMSportline
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Vi høre rigtig gerne nærmere, specielt om hvorfor SKAT har afvist at registrere bilen, hvor det dog :?: :|
     
  11. KMSportline

    KMSportline New Member

    Joined:
    12 April 2012
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1990
    Så for den da, nu er der nyt. :-D

    Skat afviste p.g.a. manglende dokumentation på bilen, det skal siges den er spansk og vi kun har forsikrings papir samt lidt andre små ting. Vi har så snakket med skat og fået af vide hvad vi mangler, det er nu sat igang med hjælp fra Spanien.. Hold jer væk fra biler uden reg. attest, med mindre i har en masse tid. haha, den er gennemgået af MB Danmark og politiet så den er lovlig.. Det har vi nu papir på.

    Så var det, det Ski"e modul, hold op hvor skal man bruge sine kreative evner for at få det til en rimelig pris, Gørløse meldte hurtigt ind og tak for det, dba havde også sine forslag, samt Jacob havde et. men det var ikke lige mig og til sidst kom ebay.de på banen, de havde jo sagerne. Men de ved stadig hvad det skal koste, så det endte med at blive ebay.uk.com som rendte med sagen, vi måtte slippe den lette sum af 4200,- med told og fragt, se det er en skøn pris. Og det bedste var, at vi ikke anede om bilen kunne køre. :whistle:

    Det fandt vi så ud af i fredags, den startede efter lidt frisk benzin og et halvt minut på starteren, den skønne lyd af en motor der har rendt 131000km kom frem og smilet også. :cool:

    NU er det så bare, at vente på at det lille papir fra Spanien forhåbentlig kommer i hus... 8) Og så skal der pudses og males.
     
  12. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Har du købt bilen i blommenlyst på fyn?

    Hvis det er den samme som jeg havde kig på, så er det godt nok noget af et projekt du har kastet dig ud i :)
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu har du husket at montere det MED Kølepasta og isolator plade ik :!: fordi ellers kommer du nok til at skulle bruge et tændings modul igen inden for ret kort tid, det er netop årsagen til de brænder af, Kølepasta holder ikke 20 år uden at blive til ler og midste den køle overførings evne det sider der for at udfører.
    Ingen køling fra iner skærmen og eller direkte kontakt fra tændingsmodul til stel resultere i en meget hurtig død :roll:
    Så jeg håber du har fået monteret det korrekt, ellers kan du nok nå det endnu ;)
     
  14. KMSportline

    KMSportline New Member

    Joined:
    12 April 2012
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1990
    Jeps det var den i blommenslyst, og ja, det er noget af et projekt, men tiden skal jo gå med noget.

    og den skal nok blive fin, vi har lige skåret det vi skal bruge af en anden bil, så nu skal vi bare lige have det hele gjort klar til montering.


    Nu har du husket at montere det MED Kølepasta og isolator plade ik..... Tjek :D
     
  15. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg må indrømme at jeg har min tvivl om det er kølepastaens skyld at det modul brænder af så tit på 24v modellen.

    Alle andre motor typer lider ikke af de fejl, trods at modulet ligner en hel del :!:
    Ud over det, så har jeg skiftet tændings modul på en del 24ver nu og de fleste af dem havde fået skifte kølepasta inden det skete :?:

    Så har da en ide om at det modul til 24ver generelt bare har en begrænset levetid i forhold til de andre typper :?
     
  16. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hvad er holdningen, vedr. kølrepasta på 24V'erne :?:

    Skal man kontrollere sit modul og udskifte kølepastaen?

    -Eller skal man undlade at pille ved det, så længe det virker?
     
  17. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om virkningen af det..
    Men det er en meget billig rep, så hvorfor ikke gøre det 8)
     
  18. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ja, det kan vel ikke blive dårligere? Tænkte bare på, om modulet "har godt af" at blive af-påmonteret? - Det skal det selvfølgelig kunne holde til..
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg tænker, man designer dem ikke sådan, med midnre der er et specifikt behov for den køling man herved opnår.
    Det kan så være forskælligt ved hvilke scenarier der dannes mest effekt og varme i modulet.
    Men mon ikke det er ved højest mulige omdrejninger. :|

    Men ja hvorfor skulle M103 motoren så ikke også lide under dette, når det også eks. skal bruge kølepaste og isolator plade.
    Det kan jo være at 24V modulet bare udvikler mere varme, måske her et større behov for den køling der opnåes igennem innerskærmens kontakt falde osv.
    Min erfaring er at jeg har på min fars biler W124 300E og W126 500SEC begge har fået udskiftet tændings modulerne.
    Min egen har adlrig haft problemet og alle dem jeg kender på havnen med en 24Ver har heller ikke haft problemerm med deres tændings moduler.
    Søbatech, Mig selv, Jan, Bendix, Eldi, (Brian som laver medlemds kort), Søren fra Viby, Brian 300E24 og jeg kender nok de første 4-5 andre med en 300E-24 motor som heller ikke har set til problemmet på deres.
    Men jeg har så set en del af de gamle W123 og W126ere med de gamle tændings modul bokse som ryger i svinget.
    Så når jeg ser på min egen erfaring hvor jeg har kendskab til så mange som køre 24Vere, så forkommer det mig utroligt at ingen af dem skulel være ramt hvis det var så udbredt.
    Men igen Gørløse har jo daglige spørgsmål til dem siges det, hvorfor jeg igen tænker det forkommer mig underligt at deres ene modul de har haft til salgt har været til salg igennem mere end 3-4 måneder nu. :roll: :mrgreen:

    Det er svært at sige noget om, men hvis jeg havde en 20 år gammel bil og vidste at et modul til 30.000 Kr. var designet med køling på denne måde og der var kølepaste mellem fladerne, så ville jeg hellere afmontere og lave det service, end at resikere alt kølepasta var tøret ud så der ingen køle effekt var.

    Der er intet der kan ødelægges ved afmontering da det jo er et fast modul.
    Så længe man husker kølepasta og isolator plade.
    Ingen af delene kan dog købes hos Mercedes, her må man ty til eketronik butikkerne så som RS eller Faranel osv.
    8)
     
  20. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg kan få kølepasta via. mit arbejde, så jeg må hellere givet modulet en omgang. Isolatorpladen sidder der nok i forvejen. :wink:
     

Del denne side