Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Rustbeskyttelse og lydisolering?

Emne i 'Karosseri' startet af Bilglad, 19 April 2012.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hej venner,

    Kan se at min bil er ved at være træt i bunden efter 300.000 km og der findes nu flere huller i det tykke gummi lag, inden jeg kaster mig ud i alt muligt ville jeg gerne vide hvordan jeg fjerner eller evt fornyer gummihuden?

    Og hvordan tjekker jeg at bilen ikke er helt gennemtæret under gummi huden evt. ved torpedo pladen osv??


    Leder bare efter gode råd fra en der selv har rodet med det :)
     
  2. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Der er flere varianter af hvordan man gør det her, men her er min fremgangsmåde:
    Du fjerner den løse gummihud med en spartel eller noget i den retning. Hvor den sidder fast og ikke er til at få af, er der ingen grund til at fjerne den, det er kun de løse områder, der skal væk.
    Derefter sprøjter du det hele (også de områder der er dækket af gummihud) med Tectyl combiwax og lader det tørre. Sørg for at komme overalt!
    Så sprøjter du med Tectyl sort gummimasse (kan ikke lige huske hvad den hedder) og lader det tørre.
    Dette kan evt. gentages på udsatte steder eller på de steder hvor man har fjernet den gamle gummihud (for at få et lige så tykt lag der).
    Testen for om bilen er tæret er simpel og kan ses i praksis når man kører sin bil til syn:
    Op på en lift med bilen (eller ned at ligge på ryggen hvis man ikke har en lift!) og så prøv at stikke en skruetrækker gennem pladerne i bunden. Hvis du kan det, er det et dårligt tegn! :-D
    Det vil være en klar fordel at få en erfaren mekaniker til at hjælpe med den operation; de har sommetider en evne til at spotte ting som vi andre dødelige overser.
    Jeg gør det her ca. en gang om året, og det har da virket indtil nu!
     

Del denne side