Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Komplet rustfri udstødning + mere

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 14 April 2012.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så blev jeg endelig færdig med projectet som jeg har snakkede om på min SL60er

    Følgende lavet...

    Komplet rustfri udstødnings system (Magnaflow)

    Ombygning af motore styring (Aem fi/c8)

    Lidt ombygnings i motorrum, så det er blevet lidt mere stilrent :cool:

    Resultat= Bedre motor gang, endnu mere træk, 11kg i vægttab og ekstrem god lyd!! :eek: :eek: :eek:
     

    Attached Files:

  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Satans flot arbejde :gr8:
    Fik lejlighed at køre kompressoren spinde. En herlig hvinen i tomgang, som garanteret krydres med et bastant brøl fra udstødningen, når speederen får en dask :D

    Ærgeligt at kompressor kit til M119 er MEGET svære at opdrive :cry: (Har intet kunne finde på Internettet :| )
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Mange tak :D

    Jamen det er skam fordi der ikke findes kompressor til M119... Der skal man selv til at være kreativ 8)

    Den kompressor jeg har på, er en Paxton novi 2000. Den bliver normalt brugt til Mustang og Hemi fra 5.0 og op til 8.0 motore.

    Beslag, remhjul O.s.v har jeg selv fabrikeret.

    Men det er lidt af en hovedpine og få AEM styringen til arbejde sammen med motor styringen :x
    Tilgengæld kan jeg nu rykke tændingen, justere lamda signalet, justere luftmassemåler signalet og åbningstiden for dyserne... ved hjælp af tryk på et par knapper på min bærbar 8)
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Eller nu skal jeg lige passe på hvad jeg siger :-D
    Konig laver vist nok stadig kittet til denne motor.. Men de andre er udgået desværre.

    Konig kittet koster kun 70.000,- :eek: Også giver det det kun 1/4 del af den effekt som min tuning giver :p
     
  5. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    :slap: Ja. Så hellere bruge sine skillinger på undervogn, tårnstivere og komplettere den rustfri udstødning samt rust/male arbejde på karossen 8) 8)
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Som jeg plejer at sige.. Noget det nemmeste er at bruge penge, det er straks noget andet og bruge dem rigtigt :D
     
  7. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Djaabo, det er uden tvivl en fed auspuff du har fået lavet, men min makker der er smed spørger hvad det dog er for nogle fugleklatter der sidder med jævne mellemrum? :lol:
    Burde du ikke TIG svejse det sammen?
    Det ser noget kønnere ud og holder meget bedre.
     
  8. Mussemand

    Mussemand New Member

    Joined:
    10 Marts 2012
    Indlæg:
    120
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi a6 v6 2,8
    Km:
    300000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    mercedes w124 2,3
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hvis du en dag bliver jagtet rundt af en "gammel" brun mercer, så stop ! for det er mig! og jeg vil have en tur:D hvor mange hk tror du den er god for :) ? :whistle: :love:
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man må også bare indse ralitetten engang i mellem.. Selv er ren metal udstødning skulle nok holde bilens leve tid ud... + at det er ikke ligefrem nemt at tigsvejse sort metal sammen med rustfrit stål og til sidst.. Så er udstødningen lavet for effektens skyld og ikke udsende.. Havde det været motorrumet, så var det en anden snak :D
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fede og lækre dele du har fået smedet sammen der Jacob 8) lidt klatteri, det "høre" man ikke når man "ser" musikken spille 8)

    Men der er faktisk en anden ting jeg synes der falder mig i øjnene :? jeg kan slet ikke få øje på den fedeste detalje du plejer at have... justerbar udstødningsvej til før katene :|
    Har du måtte skippe denne eller er jeg helt blind :mrgreen:
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er rigtigt hvad du ser Brabus, spjældet er væk... Det er fordi at der er jo ikke så meget at gå uden om mere.

    Der sider jo kun katalysator og bagpotte.. Katalysatorene er dimosineret op til en 13L motor og bagpotten er bare et riflede rør med uld rundt om. så jeg ville ikke hente noget på at sætte et spjæld på. Knappen der styrede dette spjæld, er nu brugt til at regulere motoren.. Via et tryk på knappen, kan jeg regulere mellem 2 forskellige mapninger på AEM styringen.. Så den kan sættes i ræs (Fed blanding knstant) eller Eco (Lamda 1.00, undtagen ved fuldgas)

    Men det er nu meget skægt det med svejsningerne, jeg sætte også billederne ind på bilgalleri og der gik alle de unge knægte helt op i limningen over de svejsninger.. De har nok set lidt for meget Overhauld :lol:

    Når man tænker på hvordan den originale udstødning er svejst, det ligner jo virkelig noget der er løgn.. Men tror at Mercedes tænker det samme som mig.. Det skal være tæt og det skal holde. Udsende under bilen er ikke det der sælger.

    Ifølge beregningerne, så har det nye system en samlet modstand på kun 2.8% Og jeg må sige at man kan virkelig mærke forskel.. Jeg skal ikke kunne sige om det givet flere hypper. Men helt klart et træk der spreder sig over et støre område.
    Allerede ved 1500 rpm kan den gå i cirkler :lol: :lol:
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Okay.. det her kom lidt bag på mig, men fik lavet en Co2 måling på bilen og det viste sig en den var 0,6% lavere nu + at bilen går ved motorvejs kørsel godt of vel 1 km/l mere!!

    Ud over det så er den nye kat meget hurtig varm, når motoren har kørt i 5 min så arbejder katalysatoren fuldt ud. Så det må siges at være WIN WIN WIN WIN WIN WIN situatio :D

    Jeg skære enden af den gamle katalysator en af dagene for at se om den er helt tilstoppet.. Jeg så billeder fra et project med en der havde lavet lign og hans katalysator var fuldstændigt tilstoppet :!: :!:
     
  13. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Jamen så er det helt klart som blæk, at et lignende kat. setup skal også sidde på min :D :gr8:
    Mistænker at den originale kat. tager meget af effekten og musikken :cry:
    (Måske er den defekt og tilstoppet, da den gamle motor hostede meget olie gennem udstødningen :| )
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Finder først ud af i dag hvordan min ser ud... Men er den som billederne her, så er det klart at den aftog så meget effekt fra motoren.
     

    Attached Files:

Del denne side