Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300D motor i W201 ?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af StageOne, 18 Februar 2012.

  1. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er klart skat skal på banen hvis du bygger om fra benzin til diesel. Men omvendt så handler man vel os i go tro hvis man får synet sin benzin bil med diesel motor og i forbindelse med synet omregistere den til en diesel så man kommer til og betale vægt afgift. For det er jo skat selv der behandler de sager, så mon ikke de ville sende en kedlig regning hvis de synes bilen havde skiftet identitet??

    Men Jeg er Helt Enig med Brabrus om at man nok lige skal forhøre sig ved skat reglerne er lavet meget om de sidste år, og det er i mine øjne forståligt nok. Så smut forbi skat, det koster jo kun det tid man bruger og det kan være givet godt ud i den sidste ende.
     
  2. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Sv: 300D motor i W201 ?

    Min ombygning har været fremvist hos skat, jeg skiftede motor og gearkasse, fra 1,6(72 hk) benzin til 1,8(75hk) turbodiesel - bilen findes ikke originalt i diesel - skat kunne ikke se hvorfor der skulle svares afgift af den ombygning

    Sendt fra min ST17i med Tapatalk
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Sv: 300D motor i W201 ?

    Det har sikkert også været fordi den holder sig inden for de 20% effektiforøgelse og du kun har bygget gearkasse og motor over, havde der været bremser undervogn og udstødning osv. med på papiret, så ville det i dag kunen have betydet at den havde midstet sin identitet og selvom man ikke kan finde en lignene model på marked, så afst sætter de så det de synes den "nye" bil måtte være værd.

    Men hvor længe siden er det du lavede ombygningen ?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man kan ikke sige man handler i god tro hvis det er ens egen pligt at spørge SKAT om et afgifts forhold.
    Man kan sige man har handlet hovedløst måske :mrgreen: (laver gas :mrgreen: )
    Men ja hvis du får en ny reg. attest så er det jo på en måde heller ikke en konstruktiv ændring, men en omreg. af bilen til en anden model, men om de overhoved tager sig af afgifts spørgmåplet i den behandling det tror jeg egentlig faktisk er 2 helt forskællige behandlings afdelinger.
     
  5. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Omvendt hvis de selv har udsted en ny registeringsattest hvor bilen er er påført som diesel, og man betaler vægtafgiften, så tager de den ikke op igen senere. Grunden til de er mere strikse med de ombygninger er af flere grunde bla som du skriver med thansen generationen, men faktisk os for og beskytte folk selv, i og med at der er mange der i klassiske kredse laver deres alm modeller om til gti osv og at de blir solgt videre som special modeller det ikke er. Det betyder meget for priserne for de gamle klassikere om de er orginale osv. Det har der bare været meget fusk med og det skulle være en af de mange gode grunde for de er blevet mere strikse.
    Men jeg vil så gi dig ret i man skal drøfte det med skat inden man bygger om til diesel, for jeg kunne forestille mig på f.eks nyere biler at den ikke går uden ny afgift, bla fordi man får en dyere bil ved den er i diesel.
    Jeg har bare aldrig hørt om skat har krevet afgift ved ombygninger, og jeg kender faktisk et par stykker der har prøvet det...
    Men som jeg skrev tidligere koster det kun lidt tid og prøve og spørge skat.
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du har ret, det komemr nemlig helt an på hvor gammel bilen er du prøvet at bygge om.
    Gamle biler fra før 84 er faktisk næsten altid lige til.
    Og op til 90/91 mener jeg det også er nemt, men der er lidt strængere krav til forurening.
    Og på nye biler er det rigtig slemt, her skal man dokumentere i hoved og røv at den overholder alle forureningskrav i følge Euro normerne osv.

    Og uanset størelsen på en ombygning om den så er 0, 5 eller 10 eller 30 % skal man altid dokumentere for forureningen.
    Og for at man kan få lov til at ombygge en model til en anden model, så skal man overbevise synshallen om at bilen er egnet til denne ombygning, så som bremser axler osv. skal kunne bære ombygningen.
    Man kunne forstille sig at netop det at ligge en 300D motor ned i en bil der normalt køre med en meget "lettere" motor ville udløse et krav om at man bygger bremser, undervogn, motorophæng osv osv. om på bilen før den er egnet til den "tungere" motor også selvom den måske har mindre effekt.

    Men ja hvis man bare omreg. og får ombygningen godkendt som egnet og den er under 20% burde det jo være uden afgift, men ja SKAT mener jo så at hvis man har bygget for meget om, så udløser det alligevel et identitets skifte.
    Og det er det samme om det så er en ny eller gammel bil.
     
  7. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Jeg byggede min w201 om fra 2,3 benz til 2,0 diesel, det tog ca 40 timer. jeg købte en komplet bil. der vil blive lidt mere bøvl og tilpasning når donorbilen er en 124.
    Men held og lykke med projektet. :D
     

Del denne side