Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hjælp!! Går ad H til efter hast. test.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Love-Mercer, 9 April 2012.

  1. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Prøvede forleden at give den noget at leve af på autobahnen kort før Jeg nåede DK efter en tur i Paris.
    Kom op på ca. 175 km/t og holdt den et par minutter før jeg kom ned på ca. 110 120 igen, som resten af turen.

    Tomgang og acceleration er en by i Rusland. Lyder som om den ikke kører på alle cylindrene.
    Den går som en sæk kartofler der bliver hældt ud på jorden. Altså ikke særlig godt. :-(
    Man lægger ikke så meget mærke til det når man er på motorvejen og kører lidt til. Bortset fra økonomi måleren der siger mere rød end sædvanlig.

    Hvad kan der være gået galt?

    V.h. Jef
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Krydser da fingre for at det bare er noget tænding der driller.. Men som du beskriver det, så lyder det som en intern fejl i motoren. Altså en stempelring, ventil der hænger eller lign..
     
  3. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jo tak Jacob. Har det lidt på samme måde... :(

    Kan den være gået i stykker fordi der kom 15W 40 Mobil olie på den ??? :?

    Temperaturen var fin under hele turen undtagen lige i paris' myldretrafik hvor den var oppe over de 100 grader til der blev tændt for varmen i kabinen så holdt den sig pænt på de 100 grader måske en times tid til vi kom op i fart igen. Resten af turen lå den pænt mellem 80 og 90 grader. Olie samt vandstand blev jævnligt tjekket under hele turen.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ikke olien der er skyld i noget.. Men kan jo bare være uheldig at motoren går i stykker.. :-?
     
  5. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ja Ok. pyha. Har det sån at så længe JEG ikke har dummet mig og hvis det 'bare' er sort uheld, ja så er det, hvad det er. Og så kan jeg ikke tage det så tungt. Men krydser nu stadig fingre for at det er noget tænding el. elektronisk. Jeg holder jer opdateret. :)
    Tak igen Jacob.
     
  6. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Det kan jo bare være en slange til vakuum som ikke har det så godt.

    Da jeg købte min ville den heller ikke gå så godt undtagen ved hastigheder over 100 km/t.
    Det var de små slanger som sidder under forruden i V-side ved El boksen.
    5,00 kr. stk. og 5 stk. Og den gik som en drøm bagefter.
     
  7. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ok. Lyder interessant. Tror du det er det samme på min som på din? Er din ik en 300 TE?
     
  8. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Jo, min er en 300 TE.
    Jeg fortalte bare hvad der var galt på min.

    Men din øko. måler er da vakuum "styret".
    Eller en anden vakuum slange som er blevet mør.

    Og hvis sådan en slange er blevet mør eller revnet får motoren falsk luft = dårlig motorgang ved lave omd.
    Ved 1/2 eller 1/1 gas vil du så at sige ikke mærke det.
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Som Jan også selv siger, så er det mere tomgangen det går ud over når den suger falsk luft.. Hvis du siger at den ikke kan aclerere eller komme op i fart, så lyder det som noget andet :?
     
  10. Munkefar

    Munkefar New Member

    Joined:
    22 Juli 2008
    Indlæg:
    131
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kirke Hyllinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.6
    Km:
    250000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis 1.8
    Bil nr. 2 Km:
    210000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Min gamle - nu hedengangne - Audi lavede samme nummer en gang. Jeg havde ligget og prøvet topfart over en 2 - 3 minutters penge da den pludseligt mistede trækkraft. Derefter var det slut med jævn motorgang, trækkraft og økonomi.
    Det viste sig det var en brændt ventil grundet for mager blanding ved fuldlast. :eek:

    Så det ender jo nok med at toppen skal flås af er jeg bange for....

    Vh
    Steen
     
  11. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det lyder nærmest mere end plausibelt munkefar. Det var nøjagtigt som du beskriver det.
    Den fik ellers "nyt" topstykke, forholdsvis kort tid siden... :cry:

    Hvad forståes ved :

    ??

    Mange tak for indput Steen.
     
  12. Find

    Find New Member

    Joined:
    18 Februar 2012
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    425000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Min 260E havde samme problem, fik så skiftet gummimembranen under indsprøjtningen og det hjalp :-D
    MEN i går morges efter 800 km var problemet tilbage, dårlig motorgang, ingen trækkraft ved lave omdrejninger, små skud fra udstødningen, men med klampen i bund kan den godt bestille noget. Økonometer står konstant og svinger i det røde felt. :x
    Nu har jeg systematisk rykket hvert enkelt stik ud omkring indsprøjtningen ud for at se om der kom en reaktion, da jeg havde en mistanke om at problemet lå her, den lugter nemlig fælt af bensin når den går dårligt.
    Da jeg rykkede stikket ud til den lille sorte boks der sidder bag på indsprøjtningen, tror den hedder skamgasventilen, ja så gik motoren pludselig fint. Stak stikket i igen og den dårlige motorgang var tilbage. Af med stikket igen og ud på en prøvetur, den kørte bare som den skulle, med god acceleration og fin motorgang.
    Nu er så bare spørgsmålet, kan man køre uden dette stik er sat i og hvad gør den sorte boks?
    Prøv det, måske er dit problem det samme
     
  13. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det må jeg prøve.. Har ikke lige bilen i nærheden. Mon min har den sorte boks og det stik du nævner..?
    Hvis det er ventilen som er brændt fast, skal man så have topstykket af og i så fald hvor meget koster det så nogen ide??
    @ Jacob JTC Hvor meget vil du tro en sådan operation vil koste hos dig?
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ligefør jeg siger at det ikke kan svare sig at repperere motoren, når man tænker på en brugt motor koster næsten ingenting
     
  15. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja ok... Det er ellers synd. Den kørte rigtig godt. Og olien er helt klar selv efter mange km kørt.
    Men man skal altså have topstykket af For at reparere/udskifte en ventil kan jeg næsten udlede og hvor meget ville en sådan operation koste kontra at man smider en bytter i den?
    En bytter skulle så være en større motor når nu man er i gang..
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så skal jeg snakke med cylender service på mandag og høre hvad de tager for at repperere topstykket.

    Men af og påmontering inkl skift af strækbolte, pakninger, olie og væsker er ca 6000 inkl moms

    Der er mulighed for at smide en 230er i hvis det er, den har 14 hk mere, altså under 20% effekt forøgelse og er inde for lov kravne.
     
  17. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ok. Det må du gerne forhøre dig om.

    Hvor meget ligger arbejdslønnen ca. på ved skift af motor??
     
  18. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ca det samme som før. omkring 6.000,- for arbejde, olie, filter, kølervaske og div pakninger.

    Så kommer motoren self oveni
     
  19. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja Self.

    Tak for det Jacob. Du må gerne smide prisen på for cylinder service, mandag hvis du gider..
     
  20. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo det skal jeg nok gøre:)

    Men ville bare for god ordens skyld, understrege at hvis der skal skiftes motor.. Så skal det være en jeg selv skaffer, idet at hvis der er problemer med den du får hjem og det ikke virker, så står man der med hvem der skal dække omkostningerne :p Så er det meget nemmere at det er mig der står inde for den og selv tager kampen med leverandøren hvis der skulle være noget. 8)
     

Del denne side