Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

E50 motor i W124 400E

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 25 Marts 2012.

  1. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Hmmm. det ved jeg faktisk ikke. 400/420 serien har ikke de brede skærmkasser som 500 serien har. :?
     
  2. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Man skulle jo nødig for småt, min har 245 for og 265 bag, men næste gang jeg skal have bagdæk får den 275.
     
  3. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Ser at du bor i Hedehusene :D (kører forbi hverdag til og fra arbejde)
    Måske prøve dit baghjul og se om den passer på :gr8:
    hvad hedder dine fælge? (størrelse og ET mål)?
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    For Satan!! nogle fede fælge.. Det er efter min smag 8) 8) 8)
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej en 400 er jo faktisk magen til eks. 300E osv.
    Så hvis man presser den, så kan man måske få 245 til at være der.
    Jeg ved at jeg køre med 255 bagpå, men der har det været nødvendigt at lave skærmrulningen.

    Men når det er sagt, så kan det også blvie for stort og det nøtter ikke noget at have store kæmpedæk, hvis undervognen i virkeligheden er sat forkert op til hypper bilen skal sætte i jorden og jeg tror neppe at SuperCharger har ændret noget som helst på denne. :whistle:
    Der er langt mere at hente i en god undervogn end bare at skæmem bilen med et par store olietønder på bagaxlen.

    Min har trods sine beskedne 382 Nm og 285 Hk. et utrolig godt afsæt og er trods sin meget kortere gearing end eks. 500E ret kontant i afsættet uden der går for meget hjuls spind i den og det er faktisk uanset om jeg køre på mine 18" med 255 bagpå eller om jeg køre på mine 17" med 225 bagpå, fordi undervognen bare spiller 100% :love:
    Bare spørg både Jacob og Søbatech, jeg følger "næsten" en covette C5er 0-100 så mit afsæt fejler aldrig :mrgreen:

    Så selvom det kan virke som skruen uden ende, så ville jeg bestemt gå efter en helt ny undervogn SuperCharger, ja HELT uden tvivl, det er næsten et MUST med den motor du nu har fået i bilen. rules

    Jeg er sikker på Jacob kan anbefale og finde en lækker en som ikke flår skinnet af pungen.
    Faktisk er de org. nogle gange meget dyre end de eftermonterings kit der findes.
    Men fælgende og en bredere træde flade kan også gøre meget, der er jo trods alt noget mere riv i den end en alm. 500 :mrgreen:

    FUCK en sleeper du har fået dig mand :love:
    Godt at høre den er kommet til live.

    Men jeg kunne godt tænke mig at se en video, ala 0-200 eller sådan noget med masser af røg fra skærmkasserne :whistle: :lol:
     
  6. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    jeg har de 7,5 & 8,5 x 17" AMG fælge.. de har siddet på min 230E og min E250TD..
    men de passede oprindeligt på en C-klasse..
    så jeg måtte ha fat i en kammi som arb med en måther fåkker drejebænk til hverdag..
    de ble spændt op deri.. og der ble drejet 11 mm. af fælgene indeni.. så de kom længere ind bagpå..
    de kører med 225 foran og 255 bagpå.. og det er MAX bagpå !!!! UDEN nogen skærme er "rullet"
    jeg kan LIGE have lillefingeren imellem inderskærmen og ude ved skærmkanten når hjulet kommer op i hjul kassen.

    og de kommer meget snart på min "nye" 300TE van.
    som (forhåbentlig) når at få en "lille" overhaling inden smut-træf.. hehe
    det med en STOR pokal til træffet.. det er jo "lidt" vanedannende.

    mvh Michael. bluestar
     
  7. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    BRABUS: Det kan være du har ret. For mit ophæng bag er færdig (bøsninger helt møre)
    Jeg må lige spørge JTC om det kan lade sig gøre med at skaffe det kit du omtaler :gr8:
    For har desværre ikke det støddæmper niveau regulering system, som 500E'eren har. (ASD tror jeg nok det hedder).
    Og skal også lede efter et originialt komplet klima anlæg. (det uoriginiale fusk klimaanlæg den tidligere ejer har fået installeret er gået udu igen, trods fyldning af kølemiddel sidste år :twisted: )
     

Del denne side