Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

"Dovent" kickdown

Emne i 'Automatgear' startet af Lasse, 30 Marts 2012.

  1. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej derude,

    Syntes min 300E-24 til tider er lidt doven, til at geare ned. Kører jeg f.eks. 70 km/t og trykker speederen helt ned, incl, kickdown-kontakt, så springer den godtnok ned i 3. gear; men jeg vil jo gerne have den til at geare ned i 2. gear, da den først bør skifte til 3. gear, ved ca. 110 km/t. Ligemeget om jeg gentagne gange aktiverer kickdown-kontakten, så forbliver den i 3. gear (skifter selvfølgelig op i 4. på et tidspunkt) Den kan også gøre det ved f.eks. 60 km/t.
    Kontakten står i "S"-position.

    Jeg syntes kun det er nogen gange den gør det. Kickdown kontakten virker tilsyneladende godtnok ved andre hastigheder.. :?

    Jeg kan se, at på min M104 justeres kickdown-kablet, så to pile på udvekslings-arrangementet står ud for hinanden.
    http://w124-zone.com/downloads/MB CD/W124/Index/Resources/27-110trans_Bowden_adjustment.pdf

    Jeg syntes jeg har prøvet at gøre dette, med det resultat, at den bliver "hængende" i længere tid i omdrejningerne, inden den skifter op i gear.

    Gøre I andres 300E-24 også sådan? Eller kan jeg justere mig ud af dette her? :|
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kunne godt være din kickdown kontakt der hænger. Den der sider bag pedalen!

    Den er jo rimeligudsat for vand og snavs
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ok, jeg vil kigge nærmere på dette :)

    Giver besked, når jeg får løst problemet ;)
     
  4. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Men det kan vel også være noget med de andre 2 arme der sidder.

    På min ca. som 603 typen er det dels kablet og dels armen der går fra speederkablet til gearskifte systemet som kan justeres.

    Og denne arm, med en slids og en justereskrue har afgørende virkning på skiftefunktionen.
     

Del denne side