Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

svært ved at tage gassen

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af xxbuller, 25 Marts 2012.

  1. xxbuller

    xxbuller New Member

    Joined:
    21 Marts 2012
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    amager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    337000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1,8 16v
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Hejsa til alle

    Endelig har jeg fået en af disse pragtfulde w124 til egn eje :) en 300E fra 1990 med 337.000 på klokken, er vildt glad køreglæden er i højsædet, der er dog et lille minus, den har lidt svært ved at tage gassen ind i mellem, det er ikke en fejl der er hele tiden, men det sker ret tit :-(, har været på et værksted med MB som speciale og hos MB men alle er lidt tilbageholdende over hvad fejlen kan være, er der andre der har erfaringer med dette, den starter fint både kold og varm trækker igennem, men nogen gange er det ligesom den "hoster" når man træder på speeder hvis man så lige trækker lidt tilbage med foden så er den der som en mis, ( skulle måske sige løve gg ), jeg ville være glad hvis nogen kunne give et hint henad hvad det kunne være, den har fået motorrenser i benzinen, der er mange teorier om fugt i strømfordeler efter vask m.v. men kan det være noget elektrisk eller hvad ved jeg, hvis nogen har oplevet det samme vil jeg blive glad for et råd

    M.V.H

    Bjarne
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tændings anlæget plejer at være en af udsætter årsagerne på den motor type M103 du har.
    Jeg ville gå rotor og tændings fordeler meget nøje igennem og evt. tændkalber for alder og stand.
    Evt. tændspolen til sidst hvis det stadig bliver ved.
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ville også sige at det helt klart lyder som en tændings fejl
     
  4. xxbuller

    xxbuller New Member

    Joined:
    21 Marts 2012
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    amager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    337000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1,8 16v
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    jeg takker for de gode råd, jeg har nu skiftet strømfordelerdæksel samt rotor de var godt slidte, den virker kvikkere :) men har stadig tendensen til at kvæles lidt, jeg bor i københavnsområdet på amager er der nogen der kender en god MB mekanikker her omkring ??

    MVH
    Bjarne
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,471
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ja læs indlægget lige over dit. :D


    Bendix
     
  6. Find

    Find New Member

    Joined:
    18 Februar 2012
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    425000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Se den omvendte verden lidt længere nede på siden. Mit problem startede med de samme symptomer som du beskriver. Alle der blev spurgt og dem der fejlsøgte på bilen var overbeviste om at det var en elektrisk fejl, men ingen kunne finde den. Silkeborg autoteknik fandt problemet og det viste sig at være gummimembranen under indsprøjtningen som for det første ikke var monteret rigtigt, men den var også meget mørnet og fyldt med store revner. En ny membran til ca. 250 kr. Købt hos Mercedes, samt 4,5 arbejdstime, ialt 2900 kr. Har nu givet en fejlfri bil og den reagerer prompte på gassen i alle områder :love:
     
  7. xxbuller

    xxbuller New Member

    Joined:
    21 Marts 2012
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    amager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    337000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1,8 16v
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    tak til bendix
    Men du skriver jo at du er specialiseret i dit værksted omkring modeller efter 2005, jeg vil nok gerne finde en mekanikker der lige kender den der 1990èr men tak :-D
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,471
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Sv: svært ved at tage gassen

    Læs igen, Jacob er ekspert i modeller fra FØR 2005.


    Bendix

    Sendt fra min GT-I9000 med Tapatalk
     
  9. xxbuller

    xxbuller New Member

    Joined:
    21 Marts 2012
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    amager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    337000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1,8 16v
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    ups bendix min (læse)fejl undskyld, men dette forum er ret nyt for mig så :cool:

    mvh Bjarne
     

Del denne side