Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hvor lav er en sportline.?

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af hiburebe, 10 Marts 2012.

  1. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Er der nogen der ved hvor meget lavere en sportline er i forhold til en Std. udgave af samme bil?
    Overvejer lidt et sæt Eibach pro fjedre der sænker 30 mm i forhold til standard.
    Nogen der har prøvet dem ( Eibach ), og måske også har et billede af bilen set fra siden?

    Og ja jeg ved godt der kommer en masse tæsk fra jer allesammen for ikke at bruge de originale :whip: men syntes bare at de tidligere w124 jeg har haft har haft nemt ved at knække ( de nye) fjedre igen så derfor vil jeg prøve noget andet.
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Her er de ændringer der gælder for eks. 300E

    Sporvidde;
    foran/bag - 150,1/149,1 cm Alm. undervogn.
    foran/bag - 151,8/150,9 cm Sportline undevogn.

    Højde;
    142,8 cm Alm. undervogn.
    141,1 cm Sportline undervogn.

    Dvs.
    Originalt sænker sportline undervognen hele bilen med 17mm eller 1.7Cm. 8)
     
  3. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Tak Brabus. Lige hvad jeg manglede... :gr8: :D

    Det bliver så nok ikke Eibach alligevel. 30 mm + "det løse" bliver nok for meget.
    Og jo jeg ved godt man kan lege med gummimellemlæg osv. men en w124 skal IKKE krybe hen over vejen :-(( omvendt skal den heller ikke ligne en 4wd. så en pæn mellemting.

    Nogen der har billeder af bilen med en KENDT undervognopsætning? Atså type på fjedre og gummi?
     
  4. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej.

    Hvis du kigger i mit album så er der et par billeder af min gamle 124'er med Eibach fjedre på.
    Jeg satte de tykke gummiklodser i, men er ikke helt sikker på om de var med 3 eller 4 ''tunger''.
    (12 år siden det blev monteret) Hukommelsen er IKKE hvad den har været. :whistle:
     
  5. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Tak Henrik.
    Tror umiddelbart at den "fløj" lavere end som min er med originale og trætte/knækkede fjedre.
    Var det Eibach´s mindst sænkende fjedre du havde på.?

    Ellers en flot 211ér. Hvadøheeee de der kofangere skørter og udstødning og så 320 Cdi.??????
    Forklaring udbedes :roll:
    Er det en række- 6 og 5 gear i 2005?
     
  6. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    kig mit fotogalleri.. der er billeder af en nypoleret 124 230E med sportline fjedre.
    JEG syns den står rigtig flot..

    Michael. bluestar
     
  7. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Hej Hwidsted.

    Vi kan ikke blive mere enige. 8) Det er som at se min egen, og det er også sådan jeg syntes det er bedst....men jeg håbede jo bare at jeg kunne finde nogle fjedre der ikke var originale (knæk) jævnfør mit indlæg, og som står lige så pænt.
    Det bliver nok ikke nemt.! :cry:
     
  8. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Hiburebe

    Jeg har skrevet i min ''journal'' at jeg købte fjedrene den 29-09-2000, gav 1775,- kr. for dem, men jeg har ikke skrevet hvor mange milimeter de sænkede den. :( Men det var et helt almindeligt Eibach sænknings sæt til den, som var hyldevare hos Lindebjerg car parts, Smallegade, så 30/35 mm. er maks sænkning på det sæt.
    Hvis det var mig, så ville jeg købe fjedrene, sætte dem på og se hvordan det ser ud.
    Hvis du har det rigtige fjeder værktøj, så tager det længere tid at løfte vognen og pille hjulet af, end det tager at skifte en gummi klods for justering. Jeg tror at Eibach sættet med 3 ''tungers'' gummi klodser er ca. det du ønsker af højde.

    Jeg sænkede min kones A'er sidste sommer med et pro sæt fra Eibach, det er på ingen måde voldsomt. Jeg har lige sat billeder af den i mit album så du kan se det.

    Tak for roserne for 211'eren, og ja, det er en række 6'er med 5 trins gear.
    Historien med kofangerne er rimelig enkel. Der skulle ske et eller andet, og når ''man'' :roll: ikke
    bryder sig om alt muligt uoriginalt skrammel kit, så er der kun det originale AMG tilbage.
    Jeg var så heldig at finde en fyr i Tyskland som havde hugget en E55'er i samme farve op,
    så det var bare ''køb og montér''. :)
    AMG potterne er købt originalt til 320 CDI'eren hos Mercedes, så alt kan fås originalt.
     
  9. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Hej Henrik.

    Ja jeg står lige midt i et vadested. :|
    Du har nok ret med hensyn til Eibach løsningen, mangler så bare lige at finde højderne på klodserne/antal af "dupper". Men tror jeg kan finde det i andre indlæg.
    Og jeg ved ikke hvorfor men jeg "tror" Eibach er af bedre kvalitet end de originale som findes. Det er jo tros alt noget siden bilen var ny, så jeg mistænker lidt at de( Mercedes) har slækket på kravene til aftermarket.
    Fy !!!-jeg ved det godt men det tror jeg altså ud fra egne erfaringer. :eek:

    Den 211 løsning er du sluppet godt fra og det er jo fedt når man kan finde "sjove ting" på den måde. 8)
    Har også lidt planer med min 164...men det kniber lidt mere at finde det sjove til den! ( =Læs pisse dyrt )
     
  10. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Brabus....ved du noget om hvilke klodser ( antal dupper) der er i originalt ?
    Eller er det igen udstyrsafhængigt?

    Jvf. min kommunikation med Henrik
     
  11. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Hiburebe.
    Jeg går lige og fin tænker lidt tilbage i tiden. :eek:

    Det er ikke det nemmeste ''vadested'' du står i. Jeg kan huske (ud fra egne erfaringer) at valget af støddæmpere også har indflydelse på slut højden.
    Jeg havde sammen med sænkningen først monteret støddæmpere (Gabriel) som gav knirkelyde bagfra. De blev udskiftet med Monroe dæmpere.
    Det forandrede også højden :roll: , jeg kan ikke huske hvad vej, men nogle dæmpere ''står'' højere end andre.

    Med hensyn til eftermarkeds kvalitet har du desværre nok ret. Jeg købte facelift for og bagklap originalt fra Mercedes til 124'eren, uden ombuksforseglinger, som der var på dem som bilen var født med. Der kom kant rust inden for de første par år. Blev sgu noget lang i masken da jeg opdage det. :angry:

    Med hensyn til pris på at pynte bilen, kan jeg kun give dig ret.
    Jeg kan sige rigtig mange gode ting om AMG tilbehøret, billigt er det godt nok ikke.
    Det koster at fyre med mahogni. :lol:
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
  13. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Ok troede umiddelbart at det var noget man "legede" med bagefter og at det ikke var så specifikt.
    Og der slutter det så nok for mig.
    Min er nemmelig født med niveaureg. som er taget fra af tidlig(ere) ejer.
    Og jeg tror jeg er for nærig (fattig) :cry: til at genskabe det- så den skal konfigureres som en almindelig uden niveau.
    Tak for inputs allesammen.
     
  14. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
  15. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej.

    De Eibach fjedre jeg købte til min 124'er var også specielt model bestemte, sorry det ikke fremgik tydeligere i mit indlæg tidligere. :roll: De bliver købt / bestilt efter motortype og udstyr. Men der kan stadig fin justeres med gummiklodserne hvis den ikke står helt som du vil have den.
    Du kan få 8 - 13 - 18 og 23 milimeter foran + 8 - 13 og 18 bag til.
    Prisen er ca. mellem 30 og 55 kr. pr. stk. alt efter størrelse for originale gummiklodser, minus forums rabat. :-D
     

Del denne side