Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Rabat på benzin

Emne i 'Ordet er frit' startet af Mikael L, 17 Februar 2012.

  1. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    826
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Hej bluestar gutter :!: :mrgreen:

    Jeg kom lige et smut forbi http://www.rabatbenzin.dk, er det mon noget vi kan bruge til noget eller :?:


    Jeg ved sgu'tte om det er fup, svindel og gamle aviser, men det er jo værd at tage med, hvis det bare har sin rigtighed, det han siger! I dag kom den jo HELT op på 13,12kr pr. liter :eek: , hvad jeg synes er FULDSTÆNDIG skingrene sindsygt, når Hr. Abdallah i Kuwait kan købe Benzin til - hold nu godt fast - 80 øre literen.
     
  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    :eek:
    Så ved jeg godt hvem og hvilke politikere som skal have et besøg af Italienere med tunge violinkasser og komme med et "tibud du ikke kan afslå" :twisted:
     
  3. p3h

    p3h Member

    Joined:
    16 Februar 2008
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125
    Km:
    0
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    At tilmeldingen ikke er bindende, fortæller ikke hvad der sker senere...

    På hjemmesiden står der intet om binding heller om forbrugernes forpligtelser.

    Bekymring om bog- samt vitaminpilleklub-metoder kan være skræmmende?


    mvh
    Peter

    P.S. Rabatten i sig selv er ikke afgørende - den betalte pris til gengæld er...ved vi der bor i nærheden af hr. Haar´s tank. Hele byen skal ned i prisen.
     

    Attached Files:

  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    En klog mand sagde engang, man skal focusere på det gode og ikke det dårlige.

    Så jeg tænker lidt, hvorfor tanker i så bare ikek kun for 200 Kr. hver gang i skal tanke, så koster det jo ikke ekstra at tanke ligemeget hvad prisen bliver, har i tænkt på det :mrgreen:

    Ej, man skal se det positive i det, ja der er nemlig noget positivt i det.
    Folk hopper nu over og køber endnu mere brændstof økonomi bevidst og efterlader alle de store dejlige brændstof slugere til en lang billigere penge som vi så kan købe dem til :yipi:

    Men der er god råd at hente omkrign at spare pengene hjem igen, mange gange.

    1. tjek dæktrykket og giv gerne bilen 0.1-0.2 bar mere end det opgivet.
    halv-Flade dæk bruger op til 15% mere brændstof, så få tjekket dæktrykket.

    2. skift op i geartidligt og hold farten, dvs. er man på vej mod et rødt kryds, så slip gassen længe før mens den er i gear, det får motoren til at lave et 100% fuel cut, så bruger den faktisk ingen brændstof.
    Så sæt den aldrig i frigear da den så går i tomgang og tomgang kræver brændstof i modsætnign til motorbremsning.

    3. Få nu tømt det bagagerum for gamle ting og sager, alt vægt øger også brændstof forbruget.

    4. brug slide and glide pricippet når du køre ved jævn hastighed.
    Når det går ned af bakke koster det ikke noget at øgefarten og hodl så lidt igen når du skal op af bakke, men med rolige bevægelser på speederen.

    5. få bilen sporet, det har noget at sige om hjulene ruller let eller om de er ude af retning og dermed skal tilføres mere effekt for at drive bilen fremad.

    6. læg dig gerne bag en stor lastbil for at ligge i læ og dermed bruge midnre brændstof for at presse sig igennem luften.

    7. Få personer du henter eller skal brunge til at smide 5 Kr. for at blvie bragt/fragtet.
    Det er ikke gratis at være generøs og sige, nej nej, jeg giver et lift. Ja ok, men så lad vær med at tud over brændstof priserrne når du leger overlegen konge med overskud når du får stukket stakatter op i fjæset :mrgreen:

    8. Spørg på dit arbejde om de har en brændstof ordning via et selvskab, det har de felste med firmabiler.
    Denne ordning kan de fleste selvskaber også med kyshånd yde til deres medarbejdere, de får flere kunder og i får billig brænstof betalt over lønnen (helt lovligt)
     
  5. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,255
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Re: Rabat på benzin

    Laver vores gamle biler fuel-cut?

    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja så længe du har indsprøjtning på, så laver den fuel cut.

    Motor styringen ser på omdrejninger og speeder position.

    Der er en lille micro kontakt i forbindelse med speeder kablet, eller på speeder spjældet, den ser når speederen er sluppet helt.
    Dernæst ser motor styringen på omdrejningerne på motoren via tændingen.

    Hvis den er over 1500 omdrejninger typisk, så laver den ganskeenkelt fuel cut så der ingen benzin tilføres til dyserne.
    Kommer den så under de der ca. 1500 omdrejninger, hvis converteren typisk slipper gearkassen og går i friløb, så går motorstyringen over i tomgangs stilling = brændstof tilførsel starter. 8)

    Derfor virker det også både med manuelt gear og automatgear 8)
     
  7. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nyttig info 8)

    Min 300turbo D m 147hk kører mellem 12 og 14 kml alt efter om det er landevej eller motorvej. Gns fra fabrikken er oplyst til 12,7kml. Jeg er imponeret over at den jo rent faktisk lever op til det efter så mange år på bagen og 400000km på klokken.
    Og rådet om glidende kørsel:
    Der er godt nok mange rundkørsler i Jylland efterhånden.

    Hvor langt på literen er jo noget med kørestil og min kan også godt kører 10kml hvis jeg gør mig umage :lol:

    Hvad kører man på literen rundt omkring i praksis?
     
  8. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000


    4-6 stykker.....men det er vist min egen fejl......
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Årk, Lasse hvis du kan ramme 4-6 Km/l. "oprigtig talt" så kan du enten køre på møj hidsig vis som ingen anden kan (ikkeengang mig) :shock:
    eller også så skal du da vist have kikket på den motor der :whistle: eller måske lære at der sider sådan et håndtag over i venstre side med et symbol lignende dette ((P)) hvor du lige skal trække i dette, INDEN du køre :mrgreen:

    Seriøst, jeg har aldrig nogen sinde været under 6 Km/l. i min, og jeg har da 1000 Kubik mere end dig :eek:

    Hvis jeg er heldig, kan jeg få den til at gå lidt over 10 Km/l. hvis jeg køre 110 på motorvejen derud af.
    Sænker jeg den til 90 Km/t. så klare den mellem 10/11 Km/l. 8)
    Men så er det også på en dag med ingen traffik og uden at lave overhalinger ved brug af knap under speeder osv.
    Det sværeste er når der så kommer en Golf GTI eller noget familie kontainer med V6 motor der tror de ejer vejen og alle muligheder for at være andre overlegne, så klør det så meget i højre fod, at selvom man er lige ved at være i mål med forsøg økonomikørsel, så smider man alle hæmninger og træder kæppen ned gennem gulved så det eneste man ser i bagruden er sort asfalt uden horisont og masser af himmel ud af forruden mens begge foreste blinklys forlader bilen efter man har passeret de 250 og soltaget står og klapre som lågerne til et krybeskjul for okaner og den slag. :lol:

    Selv da, kommer jeg aldrig under 6 Km/l.... :coolguy:
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Sv: Rabat på benzin

    Det er nok 4-6 km på en liter olie.


    Bendix

    Sendt fra min GT-I9000 med Tapatalk
     
  11. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    puha det er nogen flotte km på literen vores 300 har jeg lige kørt en 100 kr seddel op på
    den fik jeg 7.67 liter og ja den har lige fået for 200 lige før da jeg var ude og køre
    og der havde den kørt 51 km siden sidst den har ikke været over 80 på noget tidspunkt
    ren morfar kørsel.
    det giver 6,6 på literen men den trænger også
    til tændrør kabler og rotor og dæksel.....
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Smut,

    Ren morfar kørsel er langt fra økonomisk kørsel, nu ved jeg ikke hvordan du har kørt dine Km.
    Men så sanrt du kommer ned og køre stop and go kørsel, så kræver det lige en ekstra tand sovs.
    Men har du kørt konstant 80 så er sagen en anden, så vil du se du kan få meget mere ud af den.

    Men ja 6.6 Km/l. lyder af rigtig lidt.
    Til sammenligning dengang jeg kørte rundt i min fars 300E fra 1987 der syntes jeg også den bællede helt vildt af saften.
    Men der var jeg også vandt til at køre i en 127er så når man kom over i sådan en slæde, så var det ikke for at køre morfar kørsel det er helt sikkert :mrgreen: og alligevel så gik den altså godt 7.5 Km/l. den havde så også kun gået 78.000 Km. dengang i 1996 hvor han ejede den.
    Men den kunne godt komme op på 10 Km/l. hvis man kørte 90 Km/t. uden overhalinger og stop undervejs.

    Men det mest normale med disse er selvf. nok mere de 7-8 Km/l. det er det samme som jeg køre med min brabus, trods den også kan køre over 10 Km/l. så sker det kun de gange jeg køre lange ture med konstant hastighed.

    260erne er faktisk pænt meget mere økonomiske i forhold til 300eren omkring 3-4 Km/l. mere igennemsnit
    Mine erfaringer i hvertfald.
     
  13. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    ja okay men det er jo på små landture og jeg ved at rotor/dæksel og kabler ikke er ok
    og at jeg stadig har problemer med den ruller i tomgang
    men når man er vandt til en 250 d så er det ikke sjovt og kan se nålen synker
    :whistle:
     
  14. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Når jeg fylder 300 TE op kommer der ca. 60 til 65 liter på.
    Og så har jeg kørt ca. 550 km. Så det er da ok.

    Konens C 270 Cdi fra 04 har kørt 28000 km siden sidste service og den står på 6,0 liter
    pr. 100 km. Det kan man da ikke klage over. :D
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har hørt om flere som ejer en 320CDI blvie relativt overrakset over hvor meget sådan en svend den suger i tanken når den får lov at lave noget.
    Saften ryger jo lige igennem hvis den skal lave noget og det kommer derfor helt bag på mig at man kan få dem til at gå helt ned til 6-7 Km/l... :shock: og det er ikke fordi de kan gå meget over 14 med mindre man virkelig "nurser" omkring gaspedalen.

    Hvis man virkelig vil have en hurtig og samtidig kvik bil, så er der kun 1 vej ud af den ligning og det er meget let bil med meget let motor med en smule power. det konsept hylder jeg hver gang jeg fræser afsted i min lille racer af en Charade :D 775 Kg. med 90HK på 1.3 litter motor.
    Den har jeg fået til at gå 19.6 Km/l. ved ekstrem morfar kørsel og om jeg så presser citronen så kødet hænger ud af den, så får jeg den adlrig ned under 11 Km/l. og den laver da stadig en 0-100 tid på 10.0 Sek. og tager 190 på toppen

    Men ja vil man køre på 1 klasse, så koster det kasse og basse :mrgreen:
     

Del denne side