Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Ny opgave på vej

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 11 Februar 2012.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man kan self aldrig blive 100% tilfress eller få nok, så nu skal der tunes lidt mere på AMGeren

    Følgende skal laves.

    Komplet rustfri udstødnings system. Bypasser mellempotten er der kommer større katalysatore på.
    (Jeg fandt nogle billeder eksempler på nettet)

    Ny ecu opsætning
    Mellem motorstyring og Piggyback systemet

    Intercooleren bliver fjernet og de 2 benzin kølere bliver brugt til at køle benzinen yderligere, istedet for at gå gennem intercooleren først.

    Der bliver bygget et luftindtag på fra en E420 W210

    Jeg holder tråden opdateret hen af vejen :D
     

    Attached Files:

  2. larsen70

    larsen70 New Member

    Joined:
    18 Oktober 2011
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124 230e
    Km:
    117000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    123 230e
    Bil nr. 2 Km:
    227000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    det ser rigtig godt ud og prof.
     
  3. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Det ser sku nice ud :gr8:

    Men hvordan kan det være du bruger indsugning fra en 420'er af :?:

    Er det fordi det er nemmere at bygge sammen med kompressoren :?:
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hejsa, det er fordi at det er ret oplagt da studsen på luft indtaget ville side lige ud for kompressoren og så ser det mere originalt ud med det skjold hvor er ovenikøbet er et mercedes logo.. Det skal bare lige skiftes ud med en AMG logo :D

    Men den største oversag er at der siden er flow fordeler i toppen af luftindtaget, som fordeler lufter jævnt over massemåleren.. Det er en kamp at få den til at måle pressis når der tryklades :p
     
  5. sundebo

    sundebo New Member

    Joined:
    5 Marts 2008
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e24v-sportline
    Km:
    215000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Ford Escort RS
    Bil nr. 2 Km:
    90000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Jacob
    Hørte om projektet ved værkstedsindvielsen - flot arrangement og dejligt sted du har erhvervet dig. Jeg vil med interesse følge dit nye projekt.

    Fortsat god weekend
    Hans-Christian
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det ser super fedt ud Jacob,

    Så ser det rigtig originalt ud, lige i min ånd med sådan noget der :yes:
    Men selve indsugnings hullet ser lidt lille ud, men det er nok ligefedt, når der tryllades :mrgreen:
     
  7. Mickey

    Mickey Member

    Joined:
    6 August 2010
    Indlæg:
    105
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Dragør
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 230E Coupe
    Km:
    250000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    BMW 525i 24v
    Bil nr. 2 Km:
    220000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Det ser rigtig godt ud Jacob, glæder mig til at se mere :gr8:
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er bygget til den luftmassemåler der sider. Mener den er 80mm i indsuget.
    Der sider et æggeformet gitter i indsuget, som sørger for en jævn fordeling af luften.
    Samme som der bruges på en E60.. Så det skulle være rigeligt stort + at der tryklades :D
     

Del denne side