Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Webasto defekt i W210 E290 TT fra 1998?

Emne i '210 serie emner' startet af Finniqan, 6 Februar 2012.

  1. Finniqan

    Finniqan New Member

    Joined:
    6 Februar 2012
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 2,9 TT
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej andre Mercedes ejere og des lige,


    :| Har næsten det samme problem som i denne gamle tråd: http://www.124forum.dk/w124/files/viewtopic.php?f=76&t=3659. Har "flyttet" og oprettet denne nye tråd grundet den gamle tråds slutning med henvisning til w210 forums placering. Håber det er ok? Skal nok flytte svaret over i den anden tråd så google hjælpes på vej :)

    Købte bilen i sin tid som beset og konstaterede senere der var oliefyr. Har aldrig fået det til at virke. Der er lys i styreenheden med grøn diode for flamme og timerens gule diode virker også men intet sker ved/i fyret. Det skal nævnes at jeg kan tænde for noget eftervarme som varmer kabinen en 20 minutters tid men uden fyret går igang. Har også konstateret at der er noget i motorrummet i højre side nederst for ved kofangeren "kører" en svag summelyd når jeg standser bilen, i de 4-5 år jeg har ejet den. Jeg havde afskrevet fyret som ikke virkende, men nu kommer jeg til sagen..

    I forgårs da vi havde mindst 16 minus grader hørte jeg en ny lyd da jeg startede bilens motor og standsede forskrækket motoren igen (træg motorstart grundet frost/batteri) (lav volt???) og konstaterede at fyret nu kørte og sendte masser af luft ud af sit eget udstødningsrør. Dette stod på i adskillige minutter, dog uden at fyret "tændte" med varm eget udstødnings luft til følge. :yipi:
    Så nu har jeg fået blod på tanden og vil gerne have det til at virke fuldstændigt. Indenfor en rimelig sum penge - under nypris af eftermonteret og alder.. :wink:

    Fyret reagerer igen ikke, siden hen, på nogle kommandoer fra styreenheden i konsollen ved askebæger, ligesom før frosten/heldet..

    [​IMG]
    [​IMG]

    Har udvidet IT know how og grundlæggende teknisk / el know how, men mangler programmer, tegninger, ledning/stik og how to vejledning. Kan betjene et måle apparat og skille en bil ad..



    Har prøvet sikring 17 løsning nedenstående fra gammel tråd..
    Dette giver lignende symptomer som i frosten den pågældende dag. Timeren bliver nulstillet i displayet med en række blinkende 8 taller + 2 "frost" mærker i samme display.. Fyret starter når "flamme" knappen nedtrykkes, men i mit tilfælde intet nyt - kold luft og ingen røg. :-(

    ____________

    Ja, den har fået nyt batteri med klemmerne af (uden strøm imens :-( ), men har så også været for Mercedes i Herning og fået fjernet gamle fejlkoder og skiftet en temp. føler forrest venstre side i kofanger for ca 8 måneder siden.

    Nogen der ved hvad fyret hedder udover webasto og har en brugervejledning til det? og hvad gør jeg? :?:

    :go:
     
  2. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Det kunne godt lyde som om at det er dit gløderør i fyret der ikke virker..
    Normalt vil fyret efter aktivering starte med en udluftning af brændkammeret, derefter kan du høre pumpe starte ( metodisk tikken) og dette står på i ca. 30 sek og derfor burde fyret tænde på det.
    Hvis der kommer liv i fyret vil det så nok ryge kraftigt ud af eget udstødningsrør :-D

    Ellers ville jeg prøve at finde ud af om der er nogle ekstra sikringer/relæer til dit start ur og tjekke dette.
    Måske sidder det inde bag dit batteri.

    Håber at dette hjælper dig videre.

    mvh MB-Freak
     
  3. Finniqan

    Finniqan New Member

    Joined:
    6 Februar 2012
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 2,9 TT
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er noget jeg vil give et forsøg. Tak skal du have.
    Ved du/nogen hvor man køber et gløderør til rimelige penge i Midtjylland?

    Alternativ brug af webasto DBW 46: http://www.youtube.com/watch?v=Txg8VtF65-U

    Er der evt. nogen der ved med sikkerhed hvad fyret/modellen hedder i en w210'er?
    Er lidt ked af at skille bilen ad 2 gange i denne frost.. :whistle:
     
  4. Finniqan

    Finniqan New Member

    Joined:
    6 Februar 2012
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 2,9 TT
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
  5. Traxspeed

    Traxspeed New Member

    Joined:
    25 April 2008
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 300 TD
    Km:
    470000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej,, hvis det er en Webasto Thermotop C diesel der er i bilen, så har jeg en til og ligge, der er kommet nyt elektronig/styring på og den er målt ud 100% ok, samt der er en ny vandpumpe på den.
     

Del denne side