Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Varme i kabine forsvinder lidt ved tomgang

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af Johnson, 5 Februar 2012.

  1. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Godaften:)

    Jeg undrer mig lidt over at den temperatur på luften der bliver blæst ind i kabinen ikke er konstant. Når jeg kører derud af er luften dejlig varm. Hvis jeg slipper gassen eller holder i tomgang bliver luften der kommer ind i kabinen nærmest kølig. Man skal jo nødig fryse her i kulden :D. Er det helt normalt eller?
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det lyder 100% som din cirkulations pumpe.

    Den sider ude på højre vange og skal køre så sanrt der er tænding på bilen.
    Prøv evt. at sætte tænding på bilen uden motoren er i gang og så lyt og mærk på den lille pumpe om den køre.
    Hvis ikke skal den skiftes.
    De koster org. omkring 1000 Kr. men Gørløse har vist nogle brugte på lager, måske nogle uorg. 8)

    Der har også lige været en tråd, hvor en bruger blot skilte den ad og dermed kunne rense den og få den til at virke igen mener jeg.
    Men det er sådan lidt advanced gds arbejde hvis ikke man normalt roder med den slags. :mrgreen:

    Men den sider lige under ekspansions beholderen til kølevæsken nede på vangen med et stik.
     
  3. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Takker for det hurtige svar Brabus :-D .Det skal jeg da lige have undersøgt.. Det lyder til gengæld som om den er nem at skifte hvis det er:).. Jeg skal ikke ud i noget advanced gds arbejde ha ha
     
  4. p3h

    p3h Member

    Joined:
    16 Februar 2008
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125
    Km:
    0
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Ja det er ærgeligt at køre derude med istappen hængende ud af næsen...

    Den absolut billigste måde er at du skaffer nye kul til din eksisterende pumpe.

    Klem rørene, afmonter pumpen og på stuebordet lukker du den op ved at vride dens kanter som i billedet.



    Fra elektronikbutikken /-reparatøren har du købt et par kul i str. på 4 mm * 4 mm * ca. 7 mm. (kobbertrådene kommer fra den brede side - ikke fra hjørnene heller bagenden)



    Lidt tricky at samle mysteriet, men det går nok med lidt fingerfærdighed.



    Den anden ende behøver man ikke åbne. Der er bare en smart magnetdrevet rotor - altså vesken kan ikke komme på den elektriske side fordi der ikke er nogen aksel igennem.

    mvh
    Peter
     

    Attached Files:

  5. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Stor kompliment til en fornem, instruktiv og let forståelig beskrivelse af løsningen på problemet.

    Chr.
     
  6. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Peter:)

    Mange tak for dine meget fine instruktion og billederne til en billigere måde at få en ny cirkulationspumpe på. Det er da (forhåbentligt) til at finde ud af:)..
     
  7. p3h

    p3h Member

    Joined:
    16 Februar 2008
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125
    Km:
    0
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Glemt lige at sige om kul:
    Finder man ikke lige den samme størrelse, vælger man lidt større og viser dem lidt fil / fint sandpapir.

    De kloge siger også, at hårdhed af kul-materialet ikke er samme i AC og DC elmotorer dvs. at man vælger kul til en jævnstrømsmotor (DC).

    mvh
    Peter

    P.S. Takker os´ alle Jer her i det sjoveste og mest nyttige forum.
     

Del denne side