Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lidt kritik til Brabus

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 30 Januar 2012.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Og til de faste bruger på w124forum. Så er det ikke hr Brabus, men tuningsfirmaet der snakkes om :D

    Da jeg blev færtig med min C klasse, så skulle jeg selv se hvad den smed på feltet og det var ikke langt fra hvad brabus havde lovet. På papirne skulle den havde 165hk, men havde 163hk. Så det var ok

    Motoren er en C180 1.8L som brabus har boret op til en 2.2L og monteret variabel knast justering.

    Jeg har efterfølgende monteret en støre insugning fra en M111 2.3 og en bananmanifold som sider på C230 kompressor fra 97 og frem.

    Den har fået katalysator og mellempotte fra en C280 + en bagpotte fra Remus.

    Et Green filter og et lidt støre luft indtag fra en m104 motor.

    Udgifter for ca 2.000,-

    Og idag var den på felt og viste nu 196Hk

    Spørgsmål?? Hvorfor har Brabus ikke gjordt det, det er jo en nem og billig tuning. :shock:
     
  2. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja, Det lyder utroligt, men mon ikke det er noget med omsætning og dækningsgrader :lol:

    Bortset fra det; Har du så en lignende "value for money"opskrift til 300Turbo Diesel
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja godt forslag. Men tror det nu ikke :shock:

    Har mange gode fif og forslag, men dem holder jeg lidt for mig selv, da det jo er det jeg lever af :D
     
  4. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så er du vel ikke meget bedre end BRABUS (Altså firmaet) :lol:

    Jeg har dog bemærket og haft glæde af dine mange indlæg så det er ikke ment så slemt 8)
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen bare det at jeg er lidt bedre end Brabus (tuningsfirmaet) har jeg det skam fint med :D
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det er ikke altid de ældre biler er tunet til perfektion eller yberste.

    Jeg har da også selv været lidt omkring min for at perfektionære deres teknikker :mrgreen:
    Olie temperatur følere kan de i hvertfald ikke lave så de holder.
    De er meget kendt for at ryge for næsten under 10.000 Km.
    Min holdte ikke engang 5000 Km.
    Så lavede jeg den selv, med samme komponenter vel og mærke og tilføjede mit eget præg af håndværks messig stolthed, og ja den har nu virket de sidste 25.000 Km. og virker stadig :whistle:

    Toppakninger kan de heller ikke lave, eller få Victor Reinz til at lave ordentligt.
    Så her må man jo trylle rylle lidt og gøre brug af en pakning der lige er 1mm mindre fra AMG.
    Men det er nok mere tykkelsen der gør forskællen end det at det er brabus der har lavet den :mrgreen:
    Men det mindsker også effekten mærkbart desværre :?

    Men jeg tror det hænger sammen med hvad kunden har valgt af tunigns dele osv.
    Dengang var det jo meget ala samle kit hvor man kunne tilvælge hvad man lystede som kunde.

    Jeg synes også at min brabus eks. burde have haft en større indsugning til den større kubik.
    Ligesom udstødnings systemmet ikke indehodlte en ny katalysator, med mindre man tilvaglte det.
    Der var både keramiske og metal sports katalysatore, men her fik kunden da selv øjnene op for dette og fik Carlssons dobbelte metal katalysatore monteret.

    Jeg synes dog altid at brabus har været meget dybte gående i deres motortuninger, her er det ikke overladt noget.
    både knast og timing samt stempler og boringer er modificeret samt ejne fremstillede krumtappe osv.
    Men ja uden om, på udstødnigns siden og indsugningen, der har man så ikke givet den så meget.

    I dag ser man jo generelt et langt højere nivaue af modificeringer og detaljegrad.
    Men i bund og grund er det nok fordi man har overladt en del af tuningen som kunde optioner alt efter tegnedreng.
    brabus ville jo ikke kunne tilbyde disse modifikationer for "små" penge :mrgreen:
    Alene den bagerste udstødning kostede jo godt 12.000 Kr. og metalkatalysatore hvis de er dobbelte kostede godt 25.000 Kr. "dengang" og gør sikkert statig.

    Men jeg glæder mig snart til at se et monster sortiment af lækre tunings kit´s og dele som går ALL IN på vores kære W124ere hvor der står Made by JTC på :yes: :yipi: :gr8:
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det kan der være noget om. Kittet her heder Brabus B2 kit og er monteret af Car consult / Kleemann i 1996 :)
    Men der skulle vist kun være lavet 10 af dem, så det er svært at finde info omkring det.

    Men hvorfor skulle man også tune en C180, når der fantes en C220 eller C230.
    Det er nok kroner og øre det hele handler om.

    Men ja, jeg arbejder på en masse tunings sæt til w124, men de bliver ikke som monter det selv kit. Der er for lidt at hente i det for mig. Men det bliver noget med nogle tuninger jeg tilbyder, ligesom Kleemann.. Bare noget der ikke går i stykker :D

    Tror dog først at det bliver aktuelt når krisen er ovre og folk gerne ville ofre lidt på ydelse :-o
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Krisen... :|
    Jeg har 3 arbejdsgivere og et stadig stigende arbejds nivaue :p
    Men ja rigtig mange nadre er det gået den anden vej.

    Så må du bare opfinde nogle krise tider kit´s.

    Hva med JTC krise tun, bestående af:

    Leaf blower på ekstern battery, det kan tilføje op til 15% effekt på en suge motor for ingen penge i forhold til hvad normal trykladning koster, lidt som en elektrisk kompressor :lol:
    Se selv her:
    :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=dyR0U_fYtwY
    :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=ngRdKSh99YU
     
  9. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    det lyder da billigt hvis man kan få anden indsugning, bananmanifold og anden katalysator og midter potte samt remus bagpotte og andet filter og andet luftindtag for 2000 kr. så må du da gerne tune lidt på min bil for i mine ører så er der da for langt flere penge der :-D
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det var nu også brugte dele:)
     
  11. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Brugte dele er i mine øjne også iorden, når JTC kan give et blåt Kvalitets stempel på delene :D :gr8:
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det jo det. Selv om manifoldene var brugte, så er der grænser for hvor meget man kan slide på et metal rør :D
    Katalysator og udstødning sad på den C280er jeg huggede på.
    Green filter var nok det dyreste :-o
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Er du nu sikker på det, prøv at give mig bilen et par dage :lol:
    Jeg kan alting med alt mulig, intet er umuligt at smadre for mig :mrgreen:
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det har du efterhånden givet mange eksempler på :-D

    Min gamle nabo kaldte dig for smader Mick :D
     

Del denne side