Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

300 D. Turbo 93 vil ikke starte

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Ulrikc, 26 Januar 2012.

  1. Ulrikc

    Ulrikc New Member

    Joined:
    10 Marts 2011
    Indlæg:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300d
    Km:
    417000
    Årgang:
    1989
    Hej.. jeg er lidt i tvivl..

    forleden aften da kæresten skulle køre min svigers 300D Turbo hjem, så løb den tør, da jeg så fik hælde noget diesel på og skulle til at lufte ud og havde kørt med starteren nogle gange ville den pludselig ikke mere. nu når jeg prøver sker der intet den hverken klikker eller noget. så tænkte på at det enten kunne være en ny starter selvfølgelig. (men ville den så ikke klikke i starteren) og eller ATA relæ´et men hvor sidder det? under alle omstændigheder ville det vel være hurtigst at tjekke ATA relæet??

    og så skal jeg lige høre om den nemmeste måde at lufte systemet ud??

    jeg takker for alle kvalificeret bud?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Brændstof filteret skal afmonteres og fyldes op.
    så kan du løsne dyserørene og køre på starteren men ikke for længe af gangen !! spænd rørene, når der kommer diesel ud.
     
  3. Ulrikc

    Ulrikc New Member

    Joined:
    10 Marts 2011
    Indlæg:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300d
    Km:
    417000
    Årgang:
    1989
    ok var også sådan jeg gjorde sidst hun kørte tør. håbede bare på der var en hånd pumpe :D
     
  4. Ulrikc

    Ulrikc New Member

    Joined:
    10 Marts 2011
    Indlæg:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300d
    Km:
    417000
    Årgang:
    1989
    Jeg har fundet ud af at ata relæet sidder bag sikringsboksen relæ E, hvornår skal den klikke? for det klikker hverken ikke på noget tidspunkt når jeg prøver at starte.
     
  5. marcpetersen

    marcpetersen New Member

    Joined:
    17 Juni 2010
    Indlæg:
    73
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD turbo
    Km:
    439000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Oldsmobile 88 2D HT
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1958
    hvad med at du bare holder en prøvelampe eller et multimeter på starteren (den tynde ledning) så finder du hurtigt ud af om det er der fejlen ligger :-D
     
  6. Ulrikc

    Ulrikc New Member

    Joined:
    10 Marts 2011
    Indlæg:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300d
    Km:
    417000
    Årgang:
    1989
    Jeg kiggede på den igår og prøvede at tjekke det ATA relæ nok ikke det rigtige..
    men havde selvfølgelig ikke lige noget til at måle om der var noget strøm dernede.

    Jeg tænkte også på om hvor den kontakt til gearvælgeren sidder så den ved at bilen er i p el n?
     
  7. Verner

    Verner New Member

    Joined:
    25 September 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kgs. Lyngby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo C70
    Årgang:
    2008
    Jeg gør ikke noget forsøg på at kapre tråden meeen :

    Jeg har en 250 (95) som gør næsten det samme; ifredags oplevede jeg følgende : den startede fint og gik så ud efter 30 sekunder og kunne IKKE starte igen.

    Jeg hældte diesel på og fyldte filter op, fik strøm fra en W201 og efter lang tid ( og nervøsitet for at smadre starter/tændingslås m.v.) startede hun igen ....

    Jeg tog på weekend og mandag morgen skete det sammen, sprang igang og efter max et minut gik hun ud og kunne ikke starte igen ?

    Ligner mit problem dit eller skal jeg starte min egen 250 D (minus turbo) 95, vil ikke starte tråd ...

    Thomas
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Klart bedst at starte egen tråd, men henvis gerne, da det ellers hurtigt bliver umuligt at følge med i, hvem der har prøvet hvad og hvorfor.


    Bendix
     

Del denne side