Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Vakuum til EGR og turbo

Emne i '210 serie emner' startet af MFO, 10 December 2011.

  1. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej

    Er der nogen, der kan hjælpe med data.
    Min vakuumpumpe kører længe når bilen er kold. Når bilen er varm svinger vakuummet hele tiden mellem 300-500 mm Hg målt ca. 1,5 meter fra pumpen under bagsædet. Pumpen kører også op og ned, når jeg måler direkte på "forsyningsslangen" fra pumpen, altså med forbrugerne frakoblet.
    Er det normalt?
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du kan sikkert finde noget om det på denne side måske:

    :arrow: http://www.w124-zone.com/downloads/MB CD/W124/Main.html
     
  3. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej Brabus

    Det er min w210 er der driller :cry:
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, jeg missede lige den part kan jeg se :oops:

    Prøv dette i stedet så:
    t-stykket under boksen med motorstyringen, hvor denne vakum slange går sammen med slangen til tilskudsvarmeren. Der kan slangen være stoppet af noget skidt.
     
  5. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    He he
    Den har jeg renset ud, det hjalp nogle dage. Kontraventilen inde i bilen har jeg skiftet, det hjalp også lidt tid.
    Jeg er i tvivl om, om vakuumpumpen er ved at stå af. En ny koster 5000, så jeg vil ikke skifte den, før jeg er sikker.
     
  6. skylarkman

    skylarkman New Member

    Joined:
    3 Februar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    hej med jer.
    jeg har en 210er 220cdi der driller lidt.
    bilen går i nødprogram,ikke over 3000 omdr,og intet trækkraft.
    er ligesom turbotrykket forsvinder.jeg kan tage tændingen fra,så kan den køre nogenlunde normalt i ca.2-3km.
    hvis denne slange er stoppet,er der vel intet signal til hverken egr eller turbo.
    mvh.og på forhånd tak for hjælpen
     
  7. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej
    Mål vakuum ved solenoiden til EGR og ved turboen. Jeg har skiftet vakuumpumpen på motoren (ca. 1800kr for en original) og renset alle slanger. Nu er mit vakuum 500-700 mmHg.
    Hvis dit vakuum er ok, er du nok nødt til at få læst fejlkoder ud på bilen, da den kan gå i nødprogram af mange årsager.
    Min kunne sagtens tage omdrejninger, men manglede trækkraft ved 1200-1800 omdr.
    Jeg havde i øvrigt også en utæt dyse, som jeg går ud fra sodede EGR ventilen til.
    Efter rep. af dysen og vakuumsystem, samt en omgang servicerens2, har min nu kørt i 4 uger helt uden problemer.
     

Del denne side