Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

diesel pumpe utæt

Emne i 'Dieselmotorer' startet af elpres, 19 Januar 2012.

  1. elpres

    elpres New Member

    Joined:
    26 Maj 2011
    Indlæg:
    87
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    470000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej alle
    min diesel-pumpe er utæt oven på, under hvor studsene der forbinder rørene til pumpen sidder, der sveder den lidt brændstof.
    jeg har fundet den her tråd som beskriver problemet.

    http://124forum.dk/w124/files/viewtopic.php?f=26&t=1930&p=23791&hilit=pumpe+utæt#p23791

    mine spørgsmål er:

    de skiver jeg har brug for, er det sådan nogen her?
    http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/124125_1985-1990/07/07-100/6010170060O/

    mit andet spørgsmål er om jeg istedet for at skifte alle skiver og oringe ikke bare kan stramme de eksiterende lidt??

    sidst vil jeg hører om hvor jeg kan købe hydraulik olie til niveau reguleringen?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Dem du linker til, er flammeskiver, de ligger i bunden af indsprøjtnings dyserne, det er ikke dem.

    dem du skal have er meget små kobberskiver og gu. o-ringe på størrelse med en 25-øre (ca)
    køb dem ved Mercedes, det er det nemmeste, hvis de siger de ikke kan skaffe dem, så aflæs bosch nummeret på siden af pumpen og ring til bosch.

    jeg bruger ikke moment nøgle til det.

    niveau olie købes hos Mercedes. ZH-M olie
     
  3. flintstone

    flintstone Member

    Joined:
    14 November 2011
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej med dig jeg har lige købt sådanne o-ringe og kobberskiver,kan oplyse de kostede under 50 kr.her er følgene nummre pakning 004 997 45 10 og o-ringe 017 997 41 48 .Vær nu påpasselig når du skal skifte dem,husk tårnene skal spændes med monent 2,5 kg så løsnes og igen spændes med 2,5kg,
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Sv: diesel pumpe utæt

    Det her er toppen der passer på.





    Sendt fra min HTC Wildfire med Tapatalk
     

    Attached Files:

  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Sv: diesel pumpe utæt



    Sendt fra min HTC Wildfire med Tapatalk
     

    Attached Files:

  6. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej

    Har lige skiftet dem på min.
    Det var ikke det store problem, bare husk at holde det HELT rent!!!!
    Tag evt. noget rent diesel i en skål til at skylle delene i inden du monterer dem igen.
    Vedhæfter lige en beskrivelse fra rep. cdèn, min er godt nok en 24V, men det kan vel bruges :-D
     

    Attached Files:

  7. elpres

    elpres New Member

    Joined:
    26 Maj 2011
    Indlæg:
    87
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    470000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej alle .og tusind tak for alt den gode og nyttige information samt billeder. fint forum det her. :)
    jeg kommer lige fra mercedes i herlev, da gørløse ikke havde alle delene jeg skulle bruge, dog lader det til de har givet mig flammeskiverne istedet for de små kobber skiver. :-((
    jeg pegede enda på hans skærm og viste ham præsic hvad det var for nogle skiver jeg skulle bruge, og sagde at det var til de studse der sidder oven på diesel pumpen..
    Men nu har jeg da de rigtige o ringe.
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Her er lidt beskrivelse.:
    viewtopic.php?f=26&t=1930

    Hvis du skal bestille dele der er lidt komplicerede, plejer jeg normalt at have mest held med at tale med Georg hos MB i Roskilde.

    De sender gerne reservedele med posten.

    Jeg skifter de nævnte O-ringe/kobberskiver med jævne mellemrum, og køber dem hos Georg.
    Så dem har han fuldstændig styr på ;)
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    øhh lars har du først fået dem skiftet nu
     
  10. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    :?: er ikke helt med .... skiftede dem for 14 dage siden, de var ikke bare lidt utætte.... det løb nærmest ud :shock: :D
     
  11. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kan også varmt anbefale Brian Fuldby-Olsen hos MB Roskilde, han har hjulpet mig flere gange til UG :gr8:
     
  12. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    -----OG hos Hessel Randers, er det Skassa og Mogens i skal have fat i.
     
  13. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Skiftede mine i sidste uge, pas på fjederen :-D
    M.h.t. o-ringe/kobberskive, så tror jeg det kommer an på den enkelte reservedelsekspedient. Da jeg ringede til Ejnar Hessel i Holbæk, prøvede jeg at forklarer det til 2 lagertrunter og de fattede bjælle, men da jeg fik fat i ham der har været der i mange år vidste han præcis hvad jeg talte om.
    Skiver/o-ringe kostede 42,- og toppen 322,-
    Og det blev tæt :D
     
  14. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Nok bare mig der husker forkert mente det var dem vi snakkede om til træffet for
    en 3 år siden men det var nok dine gløderør
    undskylder for min dårlige hukommelse.... :lol:
     
  15. elpres

    elpres New Member

    Joined:
    26 Maj 2011
    Indlæg:
    87
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    470000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg skylder jer alle en update på mit pumpe problem.
    som sagt tog jeg fri fra job og gik hen til mercedes i herlev, fra motorvejen hvor min kollega satte mig af.
    jeg havde stelnummer med og havde ringet i forvejen og sikret mig at de havde alle delene jeg skulle have.
    for at gøre en lang historie kort, kom jeg hjem med en pose dele, og kørte ned til min far i faxe i weekenden.
    Min far ser hurtigt at nogen af delene er forkerte! jeg har fået dyse skiver istedet for de små kobber skiver og den o-ring jeg havde købt til min niveau regulerings pumpe er også forkert.
    Nåh nu havde jeg jo kørt derned så jeg hiver hele luftfilteret af og løsner brændstof-rørene både nede ved pumpen og oppe ved dyserne, og afmontere med besvær de clips der holder dem oppe ved indsugnings-manifolden.
    herefter afmontere vi de der stråle-skiver der holder studsene på plads og så bruger vi den special top der skal til for at skrue studsene ud. O-ringene var helt trekantede og ødelagte, så på med de nye og ned igen med studsene uden at skubbe fjedrene ned på jorden, herefter tilspændte vi dem til 35nm, og monterede det hele igen, uden dog af spænde omløberne oppe ved dyserne.
    Vi drænede så 2 stk batterier på at tørne motoren, inden der igen kom diesel ud ved dyserne. Herefter blev omløberne ved dyserne spændt igen, og uhyret starede med det samme.
    Vi gik så ind og spiste frokost, imens motoren kørte. Og efterfølgende kunne vi konstatere at utætheden var forsvundet. Dejligt.
    Jeg skiftede så niveau regulerings pumpe pakningen, og min far fandt en gammel tyk fed o-ring vi kunne bruge der hvor niveau pumpen går ind ved ventildækslet. og jeg hældte så lidt ZH-M hydraulik olie på. Så blev den også tæt.
    Jeg kørte så en tur og da jeg kom tilbage og drejede nøglen,.... ja så blev motoren ved med at køre.!
    Min far vidste godt hvad det var, så han forklarede mig at der måtte være røget en vacum slange af et sted, og han viste mig også hvordan jeg kunne stoppe motoren manuelt på det håndtag ved pumpen.

    Ja det var hvad vi nåede i lørdags, så nu er der 2 problemer mindre at fixe på min W124.

    tak for alle jeres gode input, billeder og information.
     

Del denne side