Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bremse/ABS problemer

Emne i 'Bremser' startet af MB-Freak, 19 Januar 2012.

  1. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Hejsa

    Jeg har forsøgt at syne min MB W124 250TD Årg 90. og hvergang bliver den kasseret pga skævbremsning på højre forhjul. Nu 35%.
    Jeg har skiftet sådant set alt der vedrører bremserne : Foran, nye klodser,nye skiver,renoveret kaliber, ny bremseslange. Bag : nye klodser,nye skiver,nye bremsebakker håndbremse, samt opsmøring af "led" t. kabel.
    Dog skal det siges at jeg har tidligere haft store problemer med at min abs lampe lyser, og der er foretaget følgende.. Andre ABS sensore for nyt overspændingsrelæ, mit batteri virker og er fuldt opladet.
    Sidste gang jeg fejl udlæste skrev den en kort overgang "fejl 8 ventilfejl" ifølge liste.
    Så nu er mit spørgsmål, har jeg en defekt ABS enhed og det er den som giver forkerte tryk til de forskellige kredse..
    Jeg er fuldstændig uforstående :? overfor hvorledes jeg kommer videre herfra og vil egentlig bare gerne have min bil synet :)

    Håber virkelig at I kan hjælpe mig videre med fejlsøgning her.

    Hvis jeg kører bilen på værksted begynder de jo nok bare at skifte dele fra en ende af :(

    Mvh MB-Freak
     
  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Sv: Bremse/ABS problemer

    Hvordan ser rillerne ud på selve navet som følerne ser på

    Sendt fra min MB525 med Tapatalk
     
  3. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Rillerne er forsøgt renset med roterende stålbørste.
    Men dette har jo ikke betydning for den store skævbremsning...
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Og der er ikke luft i bremsesystemet? Kører bremsekaliberen som den skal? :)
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg skulel også til at sige, hva med luft i systemmet, men det må man regne med nok er tjekket hvis man er på bar bund.
    Men hvad de fleste ikke får gjort er at SKIFTE bremse væsken i HELE systemmet og det er også ret vigtigt for korrekte og ens tryk. 8)
    Men ellers ja, så tjek kaliberen om den køre frit eller om den gør trægt.
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    selvom caliperen er ny, er gliderne ikke nye. de er meget vigtige.
    det er dem du skruer selve caliperen fast på åget med
     

Del denne side